Panowie czy są jakieś plusy stosowania olei pół syntetycznych? W wątkach o doborze oleju polecany jest olej 0w lub 5w czy oleje pół syntetyczne nie mają żadnej przewagi nad olejami syntetycznymi i śmiało można o nich zapomnieć? Mowa oczywiście o autach w których są one dopuszczane.
Przewagi półsyntetyki nie mają żadnej nad tzw. Syntetykami 5w-. No chyba że cena. Jest to chyba najpopularniejsza lepkość wśród właścicieli starszych wozów i na pewno jest to lepsza opcja niż minerały 15w40, dobra dla tych co mają starszą maszyne i boją sie 5w40 bo Panie wypłucze nagary i silnik sie rozszczelni
Na forum jest analiza lotosa 10w40 która wypadła całkiem nieżle. Wszelkie bajki o wyciszaniu ,uszczelnianiu i zmniejszaniu spalania oleju w porównaniu z 5w40 włożyć należy między bajki.
cena teraz jest podobna, często to 10-20 zł różnicy na 5l . Zastanawiam się czy obecność minerału nie zadziała gdzieś na plus. Generalnie wszystkie firmy go nadal produkują, a raczej jest mało aut które nie mogą jeździć na syntetyku.
No 20 zł różnicy to masz filtr oleju. U nas wciąż żywe jest przekonanie że in starsze auto tym bardziej lepki olej trzeba lać. Poza tym to lepkość dobiera się głównie do temperatur w jakich auto jezdzi. W Polsce jednak jeszcze trafiają się zimy z -25 stC i lepiej mieć wtedy w misce olej 5w40
Mylisz lepkość z klasą bazy olejowej. To czy olej jest 0W czy 5W czy 10W nie wpływa na to na jakiej są bazie. Możesz mieć 0W mineralne, może być mieszanina baz, może być pełen syntetyk. Ale mogą też być różne egzotyczne bazy (nawet roślinne bo i takie oleje są).
Co do przewag "półsyntetyka" nad syntetykiem to specjalnie nie ma. W ogóle baza olejowa w nowoczesnym oleju w ogóle nie specjalnie ma wpływ na jego jakość. Coraz bardziej liczą się dodatki, najlepsze oleje są często mieszaninami różnych baz bo takie dają najlepsze rezultaty.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.