• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Ten olej jest dobierany przez wyszukiwarkę Fuchs'a rówież do Leona jakiego posiadam ze skrzynią 6bieg typ 02M i na forach często można spotkać opinie, że jest to oryginalny olej do tych skrzyń.
 
To informacyjnie i najlepiej niech admin przeniesie to wszystko do odpowiedniego wątku.
Ten olej Fuchsa jest proponowany do wielu skrzyń 5/6 biegowych VAG, ale to nie jest ten sam olej co np. G052527A2. Miałem kiedyś długą rozmowę i z serwisem (ASO) i znaną w firmą od skrzyń i obydwie potwierdziły że to nie jest ten sam olej. Być może (coś pamiętam że Fuchs był dostawcą VAG) ale kiedyś.
 
To informacyjnie i najlepiej niech admin przeniesie to wszystko do odpowiedniego wątku.
Ten olej Fuchsa jest proponowany do wielu skrzyń 5/6 biegowych VAG, ale to nie jest ten sam olej co np. G052527A2. Miałem kiedyś długą rozmowę i z serwisem (ASO) i znaną w firmą od skrzyń i obydwie potwierdziły że to nie jest ten sam olej. Być może (coś pamiętam że Fuchs był dostawcą VAG) ale kiedyś.
A3 mam z 2008, Golfa MK6 z 2009, jeśli dla Ciebie to "kiedyś" to ponad dekadę temu to dla mnie też :)



Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Dedykowany do mojej skrzyni biegów jako oryginalny jest VW G052171A2 i jako zamiennik tego oleju FUCHS SINTOFLUID FE 75W
Do nowszych 02S (kod QXH) ta firma: https://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan-sintofluid-fe-75w.html nie poleciła go i wskazała tylko oryginał.
Co nie znaczy że nie można go zalać, ale równie dobrze takie zamienniki są w Motulu, Castrolu, Ravenolu czy Eurolu. Oryginał jak dostałem info to inny olej.
@soszo pewnie @poziom1989 zajmie się tym bo zrobił się offtop.
 
Jak sam widzisz nowsze skrzynie mają zalecany inny olej więc jego zamiennik też powinien być inny, a skoro takiego odpowiednika nie ma, to polecają oryginalny olej.
 
Panowie jaka jest różnica między przekładniówką 80W GL4 a przekładniówką 80W90 GL4? Czy tym drugim można zamienić ten pierwszy? Instrukcja mówi o 80W - ale wybór mały, co jeśli wleję 80W90? będzie bardziej gęsty? bardziej lepki? gorszy? lepszy?
 
80w to był w c360 chydrauliczno przekładniowy
Wlej 80w90 bedzie bardziej lepki w wysokich temp.
 
Last edited:
Ale jeśli np. skrzynia ma ciężej przez to chodzić, albo biegi się gorzej wbijać na zimno, to może nie warto 'zagęszczać' tematu?
 
No właśnie, na przykładzie zwykłego jasola - lepkość kinematyczna 9 vs 17 - czyli aż 2x
jeszcze jest 75w80 - ale czy nie za rzadki?
 
Ale ta druga cyferka określa lepkość w wysokich temp.
 
@Hubert1 np 75W a 75W140 różnią się nie tylko lepkością w wysokich temperaturach


TomaszM
jeszcze jest 75w80 - ale czy nie za rzadki?

Patrząc na lepkości w 100st C to się pokrywają: 80W min 7, a 75W80 od 7 do 11. Może i taki grubszy 75W80 z lepkością ok 10 w 100st będzie akurat. Ale to jednak kombinacja (nie obca mi). W oplu i w hyundai miałem/mam kombinowany dobór oleju do skrzyni. Można powiedzieć dobierany metodą prób i błędów nie zawsze moich.
 
Last edited:
Back
Top