• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Jak chcecie patrzeć na lepkość oleju przekładniowego, to proponuję bardziej się skupić na lepkości w 40 stopniach, a nie w 100. Skrzynia jest dużo chłodniejsza i temperatury robocze sięgają zaledwie 70 stopni. Mierzyłem u siebie w Golfie, po dwóch godzinach jazdy 68 stopni przy temperaturze otoczenia 22. Na codzień jeżdżąc w koło komina, to pewnie waha się od 20 do 40 stopni w zależności od aury.
 
Też dlatego napisałem powyżej, że 75W85 wg mnie będzie najlepszym zamiennikiem dla 80W. A jak 75W80 to z tych grubszych.
 
Jak chcecie patrzeć na lepkość oleju przekładniowego, to proponuję bardziej się skupić na lepkości w 40 stopniach, a nie w 100. Skrzynia jest dużo chłodniejsza i temperatury robocze sięgają zaledwie 70 stopni. Mierzyłem u siebie w Golfie, po dwóch godzinach jazdy 68 stopni przy temperaturze otoczenia 22. Na codzień jeżdżąc w koło komina, to pewnie waha się od 20 do 40 stopni w zależności od aury.
Jak z temperaturą w miejskim ruchu? Nie sięga powyżej tych 70? Pytam, bo i od asfaltu mocniej grzeje, niż w trasie. Ostatnio tablice informacyjne nad drogami szybkiego ruchu pokazywały w sobotę nawet 53 stopnie. Ciekaw jestem, gdyby przyszło w korku stać. No ale też od spodu większość samochodu ma izolacje w postaci osłony silnika.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie sprawdzałem po jeździe w korkach, ale jak będzie okazja to zobaczę, mam pirometr optyczny. Skrzynia sama w sobie rozgrzewa się długo, bardziej grzeje ją silnik, ale dzwon skrzyni z kolei szybko oddaje ciepło i niewiele go dociera do oleju. Branie pod uwagę lepkości w 100 stopniach absolutnie nie ma racji bytu.
Myślę, że w korku w upalne dni może dojść do najwyższych temperatur skrzyni, bo wtedy jest najwięcej ciepła pod maską.
 
Skrzynia 02S w Touranie 1.9TDI 74kW 2003 rok. Olej nie wymieniany od nowości czyli 300 tysięcy kilometrów. Obok nowy dla porównania. Kupiłem 2L oryginalnego bo również natrafiłem na informacje, że Fuchs nie do końca jest zamiennikiem 1:1 dla OEM.

 
Audi a4 b7 1.8t quattro wymieniony w tylnym moscie na specol 75w140 gl5
Przebieg 271tys
 

Attachments

  • 20200730_190857.jpg
    20200730_190857.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 239
  • 20200730_190849.jpg
    20200730_190849.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 212
Z moich doświadczeń z VAG zalewałem 75W80 GL-4, ostatni olej to był ELF nfj, biegi chodziły masełko, tak w lecie jak i w zimie. Nie można przesadzić z lepkością bo będą problemy przy pierwszych kilometrach na oleju np. 80W90 także odradzam.
PS Bardzo ważnym aspektem jest sprawdzenie jaki fabrycznie ma być olej GL4 lub GL5, ten drugi może doprowadzić do degradacji mosiężnych synchronizatorów w niektórych skrzyniach. To taki protip.
 
Ja do skrzyni 6cio biegowej zalałem 75w90 syntetik specola i jak na razie działa super zobaczymy co bedzie zimą .
Najwyżej zmienie na mniej lepki.
Tak wygladał stary.
Panowie powiedzcie czy oleje przekładniowe wraz z przebiegiem tracą swoją lepkość jak oleje silnikowe
 

Attachments

  • 20200804_185912.jpg
    20200804_185912.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 225
  • 20200804_185859.jpg
    20200804_185859.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 207
Ostatnio wymieniałem w superbie olej po 170 tysiącach kilometrów, 6 biegowy manual 2.0 TDI. Olej zleciał czarny, co prawda skrzynia chodziła ładnie. Zalałem MILLERS OILS TRX SYNTH 75W , i nadal chodzi bardzo ładnie. Jest chyba 15 zł na litrze droższy od Fuchsa , ale myślę że było warto. Co do wymian oleju w skrzyni to na przykład w Hondzie Civic wymieniałem po 100 000 km i zleciał słomkowy żółty, to samo było w Mercedesie C klasie . Jak pracowałem w serwisie Hyundaiu, to po 30 tysiącach potrafił być czarny, to samo było w skrzyniach rozdzielczych. Dużo zależy od konstrukcji skrzyni. W Nissanie Primera też miałem ładny czysty po 200 tysiącach. Także nie ma reguły, trzeba sprawdzać olej i nie sugerować się przebiegiem.
 
117944100_306197610821238_4731641114493272516_n.jpg
Ktoś mi powie, co tutaj za skrzynia siedzi (chodzi o oznaczenie) i jaki olej tam podejdzie?
 
BKD to oznaczenie silnika 2.0 16V TDI, mnie chodzi o skrzynie jaka tam siedzi :)
JLU, HLE, GRF, DSG itd...nic tutaj nie widzę na tej naklejce...a musze dobrać olej.

Na naklejce powinno być MOTOR CODE / GETRIEBE CODE...tylko brakuje właśnie tego kodu skrzyni, nie wiem dlaczego...
 
Last edited:
W każdym bądź razie do skrzyni "szóstki" wszędzie polecają FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W
 
Last edited:
O cie a ja zalałem 75w90 i działa
 
Niby zalecają ten oryginał do większości 6-tek w VAG-ach ===> G 052171 A2.
Ewentualnie tego Fuchs'a, ale nie do wszystkich właśnie i w tym problem...niestety nie mam fizycznego dostępu do tego auta, bo bym sobie sprawdził dawno grawer na skrzyni. Znajomy czeka na decyzje, który ma kupić, żeby było dobrze. Oryginał chodzi po około 100pln/litr a ten Fusch w granicach 50-60pln/l Pytanie tylko, czy oby na pewno tej skrzyni nie rozwalił jak będzie nieodpowiedni.
 
Skrzyni nie rozwali a odpowiednią lepkość zweryfikuje zima
 
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym odświeżyć temat bo również poszukuję oleju przekładniowego do pojazdu Seat Mii. Gdzieś w sieci (niestety nie mogę znaleźć gdzie) znalazłem informację że oryginalny olej G052527A2 przy 40 stopniach C posiada lepkość około 33 mm2/s (być może informacje to dotyczy oleju w starszej specyfikacji G052512A2). Ale jeżeli tak jest to warunku tego nie spełnia ani olej:
Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-fe-75w.html
ani
Febi Bilstein 75W Gearbox Oil / Manual Transmission Fluid GL-4 | 21829
, gdyż mają te wartości w okolicach 40.
Z kolei wydaje się, że założenia te spełnia olej Valvoline Gear Oil 75W https://sharena21.springcm.com/Publ...2d889bd1/f7ac991d-f7f3-e811-9c1b-ac162d889bd1
Bardzo proszę o opinie w tej kwestii.
 
Klasa lepkosci 75W nie przewiduje wartosci granicznych dla 40 stopni.
Do tej listy dorzuc Motul DCTF, uzywam i polecam.

Pozdrawiam,
 
Faktycznie, jednakże lepkość przy temperaturze 40 stopni C dla oleju przekładniowego 75W podają wszyscy wyżej przytoczeni producenci. I to zarówno Fuchs, Febi, Valvoline, jak i Motul...
Dziękuję, za propozycję Motula, który ponadto jest korzystny cenowo. Jednakże w jego karcie charakterystyki jest podana norma G052512A2, ale brakuje G052527A2 (wiem, że to o niczym nie przesądza).
 
Chciałbym podzielić się jeszcze z kilkoma informacjami znalezionymi w sieci na temat oleju G 052 527 A2.
W tym wątku https://www.briskoda.net/forums/topic/391204-gearbox-oil-change-guide-with-part-numbers-sticky/
autor zalewając skrzynię ww. oryginalnym olejem stwierdza: This oil is VERY VERY thin, More like the viscosity of Automatic Transmission Fluid!
Nie znalazłem informacji, aby olej ten ktokolwiek dotychczas przebadał. Badany był natomiast jego poprzednik, tj. olej G 052 512 A2: https://www.oil-club.ru/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=188245
Wyniki badań wskazują na niską lepkość oleju zarówno w temp. 40 (35,48), jak i 100 st. C (6,59) oraz wysoką zawartość molibdenu. Nie wiadomo jednak na ile zbieżne właściwości ma nowa wersja oleju.
Na chwilę obecną nie widzę pewnego zamiennika dla tego oleju.

Olej Valvoline Gear Oil 75W, ma co prawda jeszcze niższą (!) lepkość, tj. odpowiednio 33 i 6,1, jednak z tego co widzę również nie został przebadany i zawartość w nim molibdenu jest nieznana. Poza tym, co dziwne w karcie charakterystyki Valvoline wskazuje na zgodność z olejem VW G 052 527 A2, jednakże wyszukiwarka oleju Valvoline po wpisaniu pojazdu do którego zalecany jest olej przekładniowy o ww. normie wskazuje, że nie ma odpowiednika w ofercie (?!).

Z kolei olej Eurol MTF 75W GL-4 , został przebadany http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=6206 i wyniki jego badań są bardzo interesujące. Wskazały na identyczną z olejem (512) zawartość molibdenu, bardzo podobną boru i podobną fosforu. Ma również podobną lepkość w temp. 100 st. C (6,7). Niestety nie badano wydaje się istotniejszej w tym przypadku lepkości w temp. 100 st. C (karta charakterystyki podaje 40,8, a więc dość dużo). Co jeszcze śmieszniejsze wyszukiwarka Eurolu po wpisaniu pojazdu do którego zalecany jest olej (527) wskazuje właśnie na ten olej, jednak karta charakterystyki nie podaje zgodności z normą (527), a jedynie z (512).

Proszę o opinię, jeżeli ktoś może coś wnieść do tematu. Jestem zainteresowany tym tematem, gdyż posiadam auto, do którego zalecany jest olej G 052 527 A2 (Seat Mii). W aucie tym noszę się z wymianą oleju przekładniowego, co wiąże się z koniecznością zakupu 2l oleju (potrzeba 1,1 l), co w przypadku oryginału oznacza wydatek nawet 400 zł.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
Back
Top