Chciałbym podzielić się jeszcze z kilkoma informacjami znalezionymi w sieci na temat oleju G 052 527 A2.
W tym wątku
https://www.briskoda.net/forums/topic/391204-gearbox-oil-change-guide-with-part-numbers-sticky/
autor zalewając skrzynię ww. oryginalnym olejem stwierdza:
This oil is VERY VERY thin, More like the viscosity of Automatic Transmission Fluid!
Nie znalazłem informacji, aby olej ten ktokolwiek dotychczas przebadał. Badany był natomiast jego poprzednik, tj. olej G 052 512 A2:
https://www.oil-club.ru/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=188245
Wyniki badań wskazują na niską lepkość oleju zarówno w temp. 40 (35,48), jak i 100 st. C (6,59) oraz wysoką zawartość molibdenu. Nie wiadomo jednak na ile zbieżne właściwości ma nowa wersja oleju.
Na chwilę obecną nie widzę pewnego zamiennika dla tego oleju.
Olej Valvoline Gear Oil 75W, ma co prawda jeszcze niższą (!) lepkość, tj. odpowiednio 33 i 6,1, jednak z tego co widzę również nie został przebadany i zawartość w nim molibdenu jest nieznana. Poza tym, co dziwne w karcie charakterystyki Valvoline wskazuje na zgodność z olejem VW G 052 527 A2, jednakże wyszukiwarka oleju Valvoline po wpisaniu pojazdu do którego zalecany jest olej przekładniowy o ww. normie wskazuje, że nie ma odpowiednika w ofercie (?!).
Z kolei olej
Eurol MTF 75W GL-4 , został przebadany
http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=6206 i wyniki jego badań są bardzo interesujące. Wskazały na identyczną z olejem (512) zawartość molibdenu, bardzo podobną boru i podobną fosforu. Ma również podobną lepkość w temp. 100 st. C (6,7). Niestety nie badano wydaje się istotniejszej w tym przypadku lepkości w temp. 100 st. C (karta charakterystyki podaje 40,8, a więc dość dużo). Co jeszcze śmieszniejsze wyszukiwarka Eurolu po wpisaniu pojazdu do którego zalecany jest olej (527) wskazuje właśnie na ten olej, jednak karta charakterystyki nie podaje zgodności z normą (527), a jedynie z (512).
Proszę o opinię, jeżeli ktoś może coś wnieść do tematu. Jestem zainteresowany tym tematem, gdyż posiadam auto, do którego zalecany jest olej G 052 527 A2 (Seat Mii). W aucie tym noszę się z wymianą oleju przekładniowego, co wiąże się z koniecznością zakupu 2l oleju (potrzeba 1,1 l), co w przypadku oryginału oznacza wydatek nawet 400 zł.
Pozdrawiam.