• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
W Seacie Mii nie ma szczególnych obciążeń, pewnie tam jest 1.0 mpi? Auto lekkie, niski moment obrotowy, to każdy olej sobie poradzi, byle widełki lepkościowe i klasa GL się zgadzały. U mnie w 1.4 tsi są dwa zalecenia do skrzyni G052 171 A2 i G052 527 A2, ten drugi jako olej Performance. Wczoraj zlałem fabryczny i nalałem Castrola Syntrans V Fe. Pisałem w tej sprawie do Castrola, że ten olej ma GL4+ i jak to się ma do zaleceń fabrycznych, odpisali, że skład tego oleju jest kompatybilny z materiałem synchronizatorów stosowanych w skrzyniach VW. Tu na forum przekonał mnie też @cytrynowiec do tego oleju, bo jemu skrzynia zaczęła lepiej pracować na Castrolu, niż na OEM w Octavii 3. Ja po dwóch dniach jeżdżenia czuję różnicę na plus. Kompletnie nic nie haczy, a ostatnio się zdarzało.
 
Ja bym zainteresował się ravenolem, mtf-3 ma normę 052 527, nie mogę znaleźć lepkości. W seacie exeo będę zalewał mtf-2, ale to skrzynia 6 przy silniku ułożonym wzdłużnie i norma 052 911.
 
Również potrzebuje zamiennika do VWgenowskiego 75W, zamierzam wymienić olej w manualu w Leonie 1.6 (przebieg już 270 000 od nowości nie wymieniany). Na skrzyniach.com najbardziej polecają Fuchsa 75W, a Wy co polecacie? Myślę na tym Fuchsem albo Motulem DCTF, ewentualnie ten Eurol 75W??


Kaczorek ten Castrol ma oznaczenie 75W80, wyszukiwarka castrola też podaje mi ten olej jako zamiennik fabrycznego 75W. Mówisz jest poprawa? (u mnie nie ma żadnych problemów z biegami ani na zimno ani na rozgrzanym oleju).
 
Jest poprawa.
 
Fuchs 75w wlany do octavi I po 280 000 km, nie czuć zmian, ale wczesniej było wszystko ok. Fuchs i eurol maja identyczne parametry, tak jakby to byl ten sam olej, ma ktos wiedze w tym temacie?
 
Jeżeli takie same bazy i ten sam pakiet dodatków, to będą identyczne parametry w karcie.
Tak samo jak z klonami 5w30 do Forda

Pozdrawiam,
 
W Seacie Mii nie ma szczególnych obciążeń, pewnie tam jest 1.0 mpi? Auto lekkie, niski moment obrotowy, to każdy olej sobie poradzi, byle widełki lepkościowe i klasa GL się zgadzały.
Wszystko się zgadza. Auto użytkuje małżonka, ale ja muszę przyznać, że z tak lekko pracującą skrzynią biegów się jeszcze nie spotkałem. Dlatego zależy mi, aby ew. wyższa lepkość nowego oleju nie spowodowała "cięższej" pracy skrzyni biegów, bo czekałaby mnie bura od piękniejszej połowy. Zastanawia mnie też zawartość molibdenu w oleju. Dodatek ten nie występuje zbyt często w składach olejów. Jak wspomniałem zawiera go w dość znacznej ilości Eurol MTF 75W, natomiast Ravenol MTF-3 SAE nie zawiera go w ogóle (lepkość przy 100 st. C - 7,06) - http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?f=203&t=5641
Pomimo tego wyszukiwarka Ravenola, wskazuje go jako odpowiedni olej dla pojazdu z normą (527), w karcie charaketrystyki również jest o tym mowa.

U mnie w 1.4 tsi są dwa zalecenia do skrzyni G052 171 A2 i G052 527 A2, ten drugi jako olej Performance.
Możesz podać jaka wyszukiwarka przekazuje informacje o fabrycznych olejach do VW?

Również potrzebuje zamiennika do VWgenowskiego 75W, zamierzam wymienić olej w manualu w Leonie 1.6 (przebieg już 270 000 od nowości nie wymieniany). Na skrzyniach.com najbardziej polecają Fuchsa 75W, a Wy co polecacie? Myślę na tym Fuchsem albo Motulem DCTF, ewentualnie ten Eurol 75W??
Fuchs 75w wlany do octavi I po 280 000 km, nie czuć zmian, ale wczesniej było wszystko ok. Fuchs i eurol maja identyczne parametry, tak jakby to byl ten sam olej, ma ktos wiedze w tym temacie?
Jakie to dokładnie pojazdy? Wymagają oleju VW G 052 527?

Panowie proponuję dopisać olej G 052 527 jako propozycję do jubileuszowej analizy https://www.oilclub.pl/index.php?threads/1000-propozycje-olejów-do-jubileuszowej-analizy.1421/
 
Last edited:
@akm97 Ja korzystam z workshopdaty. Tam są dane z serwisówek. U mnie po wymianie na Castrola skrzynia pracuje paluszkiem, nawet dziś rano przy 11 stopniach. To nie jest zasługa tylko oleju, te skrzynie tak pracują, mają bardzo dużą przeciwwagę na wybieraku.
 
Skoda octavia I 1.9 tdi axr 2008 r, 5 biegów, wymaga 052 171, to prowadzi do 75w, a 75w często spełnia normę 052 171 i 052 527. Możesz jeszcze sprawdzić castrol, jeden 75w ma niską lepkość. Nie wymienia w karcie norm, ale tak jak pisał Kaczorek79, lepkosc i klasa GL.
 
zamierzam wymienić olej w manualu w Leonie 1.6 (przebieg już 270 000 od nowości nie wymieniany). Na skrzyniach.com najbardziej polecają Fuchsa 75W, a Wy co polecacie?

Leon 1.6 ale jaki rocznik, jaka skrzynia?

Ja do Golfa IV 1.4 2003r wlałem olej Shell Spirax S4 G dedykowany do skrzyń VW wymagających aprobaty VW 501.50

Niestety nowsze oleje serwisowe nie nadają się do starszych skrzyń.

Na Shell jeżdżę drugi rok i jest elegancko o każdej porze roku. Po wymianie oryginalnego oleju skrzynia zaczęła pracować jak nowa przy przebiegu 250.000km, wcześniej lekko haczyła.
Screenshot_20200904-095728_Allegro.jpeg
 
To dobrze, że olej Castrol Syntrans V Fe nie powoduje pogorszenia pracy skrzyni. Olej ten ma lepkość 40/8 przy 40/100 st. C, tak więc dość niską, chociaż nie rekordową. Na tą chwilę moim faworytem pozostaje jednak Eurol MTF-3 75W, który ma podobną lepność 40,8/6,7 więc w teorii powinien dawać podobne odczucia, a do tego ma dużą zawartość molibdenu. Jeżeli nikt go dotychczas nie stosował, pewnie niedługo Seat Mii żony zostanie królikiem doświadczalnym.
 
Leon 1.6 ale jaki rocznik, jaka skrzynia?

Ja do Golfa IV 1.4 2003r wlałem olej Shell Spirax S4 G dedykowany do skrzyń VW wymagających aprobaty VW 501.50

Niestety nowsze oleje serwisowe nie nadają się do starszych skrzyń.

Na Shell jeżdżę drugi rok i jest elegancko o każdej porze roku. Po wymianie oryginalnego oleju skrzynia zaczęła pracować jak nowa przy przebiegu 250.000km, wcześniej lekko haczyła.View attachment 3618
Leon 2008 rok 1.6 BSE, wyszukiwarki podają 75W GL4
 
Finalnie namówiliście mnie na Castrola 75w80 GL4+. Dam znać jak zachowuje się w porównaniu do oleju OE po 270 000 km i 12 latach, czy w ogolę zobaczę jakąś różnicę, bo na OE nie ma żadnych problemów :)

119097298_321040512483677_3712896852001822811_n.jpg
 
Ja następnym razem również wleje castrola i chyba dorzucę ciut archoila.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ja tam do skrzyni szescio biegowej z torsenem wpakowałem specol syntetic 75w90 i jak na razie pracuje miodzio.
Przelot też 270tyś.
 
Też wlewałem na wiosnę ww. Specola i to do trzech układów - skrzynia, transfer, reduktor. Z organoleptycznych obserwacji, to biegi wchodzą odczuwalnie bardziej miękko. Wcześniej nie miałem zarzutów co do pracy skrzyni, a mimo to widzę zmianę na plus. Co może być oczywiście efektem nie tyle Specola, a świeżego oleju ;)
 
A możesz napisać do jakiego auta i jaki olej zalecał producent.
 
Auto z profilu, Mazda CX-7 2.3T, 6biegowy manual. Zalecenia jak poniżej. Transfer i dyfer woła o 80W, także lejąc 75W "poprawiłem" producenta ;)

IMG_20200503_202746.jpg
 
Back
Top