• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
111 tys km i teraz jak ci pisałem idzie do regeneracji całkowitej. Dlatego do zregenerowanej skrzyni do oleju chcę dodać AR dodatek żeby dłużej w dobrym stanie przetrwała 😉
Post automatically merged:

Millers 75W ma lepsze od Fuchsa 75W parametry w niskim temperaturach ale nie wiem czy ryzykować czy lepiej coś sprawdzonego czyli Fuchsa
Screenshot_20211119-144121.png
 
Last edited:
Nie zawsze parametry z tabelki przekładają się bezpośrednio na działanie skrzynki. Temperatura krzepnięcia -57st więc i lepkość przy -40st mniejsza. Ale -40st się nie spodziewamy w PL, chyba że planujesz wypad na wschód czy północ zimą.
 
Nie no coś ty 😉Ale ostatnia zima była dość mroźna nawet ponad -20 C to pewnie anomalia 😉A jak Fuchs ma słabe parametry w niskich temperaturach jak mówicie to średnio 😉chociaż pewnie AR zrobi różnice w tym temacie
 
Niby ma słabe parametry na papierze , a jednak użytkownicy go sobie chwalą. To nie jest tak, że jak ma lepkość 75000 to lewarka zimą nie ruszysz. Oleje 75W80 mają np 140000 i skrzynki działają.
 
Nie no coś ty 😉Ale ostatnia zima była dość mroźna nawet ponad -20 C to pewnie anomalia 😉A jak Fuchs ma słabe parametry w niskich temperaturach jak mówicie to średnio 😉chociaż pewnie AR zrobi różnice w tym temacie
Cały Internet jeździ na tym oleju, dlatego wcześniej napisałem, że to sprawdzony pewniak i żebyś lał bez zastanawiania się bo te cholerne dylematy to nic dobre.
Cały Internet znaczy wszystkie fora VAG. Szukałem do siebie oleju, ten był masowo polecany bo sprawdzony.
 
Niby ma słabe parametry na papierze , a jednak użytkownicy go sobie chwalą. To nie jest tak, że jak ma lepkość 75000 to lewarka zimą nie ruszysz. Oleje 75W80 mają np 140000 i skrzynki działają.
Jesli tak to spoko 😉
Post automatically merged:

Cały Internet jeździ na tym oleju, dlatego wcześniej napisałem, że to sprawdzony pewniak i żebyś lał bez zastanawiania się bo te cholerne dylematy to nic dobre.
Cały Internet znaczy wszystkie fora VAG. Szukałem do siebie oleju, ten był masowo polecany bo sprawdzony.
Właśnie w tym momencie zdecydowałem że Fuchsa 75W biorę 😉
 
Do hyundai jest Shell Spirax S6 GHME 70W więc chyba tylko brak możliwości zakupu na rynku wtórnym łączy te oleje.

Drugiej strony olej 70W jest też olejem 75W więc może być to ten sam olej 🤔
Olej VW g052527 nie ma określonej lepkości, a 75w, to jedynie domysły. Pisząc o tym Shellu, to właśnie chodziło mi o GHME 70w, pomyliłem, bo już dawno szukałem danych.
 
@wlyszkow 111 tys km i teraz jak ci pisałem idzie do regeneracji całkowitej. Dlatego do zregenerowanej skrzyni do oleju chcę dodać AR dodatek żeby dłużej w dobrym stanie przetrwała 😉Uważasz że 9100/9200 wrzucić czy 9100 z nano C5?
 
111 tys km i teraz jak ci pisałem idzie do regeneracji całkowitej. Dlatego do zregenerowanej skrzyni do oleju chcę dodać AR dodatek żeby dłużej w dobrym stanie przetrwała 😉
Post automatically merged:

Millers 75W ma lepsze od Fuchsa 75W parametry w niskim temperaturach ale nie wiem czy ryzykować czy lepiej coś sprawdzonego czyli Fuchsa
View attachment 9325
Lepkość w niskiej temp. ma jednak znaczenie, mam w skrzyni Fuchsa Sintofluid co prawda 75w80; w papierach ma przy -40 wartość 37000 i powiem, że odkąd go mam zapomniałem, że jest zima. Norma niby mówi o 150 000 ale przy -20 poczujesz już wyrażny opór przy zmianie biegów na "słabszym" oleju, już to przerabiałem. Czasami warto kupić do skrzyni ciut lepszy/droższy olej, bo raz że wchodzi go mało, dwa nie wymieniasz co 10 tys km. Nad tym Millersem sam się zastanawiam, może w przyszłym roku, bo teraz żaboloty mają latać na 75w więc pasuje. Generalnie Fuchsa do skrzyni jak najbardziej polecam.
 
Może lepkość nie rośnie liniowo i przy -20st będzie zupełnie przyzwoita. To popularny olej wśród użytkowników VW, nie sądzę żeby mieli problemy z oporem lewarka i nic o tym nie pisali.

Tak bronię tego Fuchsa, a sam mam olej z lepkością przy -40st 7300 🙈 😁
 
-40st 7300 nie jest żadną tragedią, przecież ten Millers, o którym mowa powyżej ma 6100cp ;)
 
A czemu nikt nie wspomni o Ravenolu? Przejechałem kilka tys km już na Ravenolu MTF-3 75W i jest wszystko ok. Biegi wskakują leciutko 3 i 4 bieg to paluszkiem mogę wrzucać :D Według karty Ravek ma 11000 mPas.
 
Te normy chyba spełniają też oleje 75W80. Mam 2L Tuteli Multi MTF 700 i nie wiem co z nią zrobić. Spełnia wiele norm, m.in VW

1637350244826.png
 
Back
Top