Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
A czemu nikt nie wspomni o Ravenolu? Przejechałem kilka tys km już na Ravenolu MTF-3 75W i jest wszystko ok. Biegi wskakują leciutko 3 i 4 bieg to paluszkiem mogę wrzucać Według karty Ravek ma 11000 mPas.
Ja jeździłem wcześniej kilka ładnych lat na tym oleju i również bez zastrzeżeń. Skrzynia w tym roku była zdejmowana i otwierana (profilaktyczna wymiana łożysk) i mechanik od skrzyń nie miał żadnych zastrzeżeń.
A ja jeżdżę na specolu syntchetic 75w90 w gjw sześciobjegowym i wszystko działa należycie , w sumie tak samo jak na poprzednim pewnie jeszcze oryginalnym.
Ciekawe jaką on ma lepkość przy -40
@Hubert1 do gjw jest zalecane g052911 a to był olej 75w90 Castrol słabo miał opisany ten olej, ale widzę, że teraz wymienia wszystkie normy vag. Znam sporo przypadków gdzie sprawdza się Ravenol 75w80, ale to skrzynie przy silnikach ułożonych wzdłużnie, dobór zgodny z normą.
Ja zmieniałem jak kupiłem auto przy przebiegu 100 tys km olej bo nie był wymieniany na Fuchs 75W i powiem że odrazu lepiej skrzynia pracowała i nawet przy -20 poprzedniej zimy biegu delikatnie wchodziły od samego odpalenia auta natomiast jak ktoś przede mną nie wymieniał przez 100 tys oleju a skrzynia wadliwa plus łożyska ukraińskie VW wstawiał do nich które padały już nawet przy 50 tys km a max wytrzymywały 100 tys skrzynie to nic to nie pomogła wymiana
Już nie. Miałem go w skrzyni przez rok i jakieś 22 kkm. Całą zimę elegancko biegi wchodziły, a auto pod chmurką stało. Miałem pewne wątpliwości co do Castrola, choć może to nie wina oleju, jak po 600 km autostrady w upale 30+ ruszałem spod bramek i skrzynia pracowała tak, jakby wiadro gwoździ w niej było. Po kolejnych 50 km spokojnej jazdy drogami lokalnymi spadła temperatura oleju i cisza. Castrol po 22 kkm był dość ciemny przy spuszczaniu. Teraz mam wlany Fuchs 75w od jakichś 3 kkm i póki co skrzynia pracuje wzorowo.
Dużo osób właśnie pisało że Ravenol w s tronicu bardzo szybko ciemnieja względem ASO oleju. Teoretycznie przekładniowe nie powinny ciemniec bo nie mają zbytnio co myć.
No właśnie i mocno degradują olej mimo, że ma masę przeciwutleniaczy. Miedzy bajki należy włożyć buńczuczne twierdzenia niektórych producentów, że oleju w skrzyni nie wymienia się a tylko uzupełnia poziom.
Taki Ravenol MTF-3 nie ma określonego API. Ciekawe czemu, nawet pytałem o to na czacie ale nie dostałem odpowiedzi. Tzn odpowiedź dostałem tylko, że nie nie na temat.
Odnośnie MTF3 . Teraz wymieniłem w skrzyni OEM Hondy , ale dostałem informację od Hondziarzy , że lepiej zalać ATF, że na niby lepiej chronić łożyska ...
Ja do 6-cio biegowej skrzyni VW NGC wlałem olej Fuchs Sintofluid FE 75W (zalecany G052527A2) i nie jestem zadowolony dopóki się dobrze nie rozgrzeje haczy mi za każdym razem 2 bieg.
Macie pomysł co dolać do oleju by to poprawić - ktoś podpowiedział mi by dolać trochę oleju ATF i powinno być lepiej.
Moze coś AR dolej 9100 czy 9200 ? Spytaj Wlyszkow to dziwne bo ja mam w NJU skrzyni 6 biegowej wlany ten Fuchs 75W i nawet tamtej zimy przy -20 wszystko chodziło super
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.