• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje przekladniowe do skrzyn biegow koncernu VAG

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Fuchsa mogę polecić z czystym sumieniem, mam zalany Syntofluid FE 75W do dwóch VAGów (bo to oryginalny olej OEM) i skrzynie działają super... Wymiana oczywiście jak zaleca producent oleju, co 50kkm...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
A czemu nikt nie wspomni o Ravenolu? Przejechałem kilka tys km już na Ravenolu MTF-3 75W i jest wszystko ok. Biegi wskakują leciutko 3 i 4 bieg to paluszkiem mogę wrzucać :D Według karty Ravek ma 11000 mPas.
Też znam dobre opinie o nim po zmianie z Fuchs 75W
 
Castrol Transmax V 75w-80 również posiada normy VW/Audi ale mało słychać żeby ktoś na nim jeździł...
 
Castrol Transmax V 75w-80 również posiada normy VW/Audi ale mało słychać żeby ktoś na nim jeździł...
Ja jeździłem wcześniej kilka ładnych lat na tym oleju i również bez zastrzeżeń. Skrzynia w tym roku była zdejmowana i otwierana (profilaktyczna wymiana łożysk) i mechanik od skrzyń nie miał żadnych zastrzeżeń.
 
A ja jeżdżę na specolu syntchetic 75w90 w gjw sześciobjegowym i wszystko działa należycie , w sumie tak samo jak na poprzednim pewnie jeszcze oryginalnym.
Ciekawe jaką on ma lepkość przy -40😀
 
@Hubert1 do gjw jest zalecane g052911 a to był olej 75w90 🙂 Castrol słabo miał opisany ten olej, ale widzę, że teraz wymienia wszystkie normy vag. Znam sporo przypadków gdzie sprawdza się Ravenol 75w80, ale to skrzynie przy silnikach ułożonych wzdłużnie, dobór zgodny z normą.
 
Ja zmieniałem jak kupiłem auto przy przebiegu 100 tys km olej bo nie był wymieniany na Fuchs 75W i powiem że odrazu lepiej skrzynia pracowała i nawet przy -20 poprzedniej zimy biegu delikatnie wchodziły od samego odpalenia auta 😉natomiast jak ktoś przede mną nie wymieniał przez 100 tys oleju a skrzynia wadliwa plus łożyska ukraińskie VW wstawiał do nich które padały już nawet przy 50 tys km a max wytrzymywały 100 tys skrzynie to nic to nie pomogła wymiana 👍
 
@Kaczorek79 jeździ na Castrol Syntrans V 75W80
Już nie. Miałem go w skrzyni przez rok i jakieś 22 kkm. Całą zimę elegancko biegi wchodziły, a auto pod chmurką stało. Miałem pewne wątpliwości co do Castrola, choć może to nie wina oleju, jak po 600 km autostrady w upale 30+ ruszałem spod bramek i skrzynia pracowała tak, jakby wiadro gwoździ w niej było. Po kolejnych 50 km spokojnej jazdy drogami lokalnymi spadła temperatura oleju i cisza. Castrol po 22 kkm był dość ciemny przy spuszczaniu. Teraz mam wlany Fuchs 75w od jakichś 3 kkm i póki co skrzynia pracuje wzorowo.
 
Ciekawe czemu te oleje tak szybko ciemnieją. Ja nie mam VAGa ale ravenol mtf-3 po 17kkm też był dość ciemny.
20211120_060130.jpg
 
Dużo osób właśnie pisało że Ravenol w s tronicu bardzo szybko ciemnieja względem ASO oleju. Teoretycznie przekładniowe nie powinny ciemniec bo nie mają zbytnio co myć.
 
No właśnie i mocno degradują olej mimo, że ma masę przeciwutleniaczy. Miedzy bajki należy włożyć buńczuczne twierdzenia niektórych producentów, że oleju w skrzyni nie wymienia się a tylko uzupełnia poziom.
 
Po prostu tak może być, zależy od formulacji bo dodatki EP też mogą być różne nawet jeśli oleje maja GL4 czy GL5 to można to osiągnąć na różne sposoby
 
Taki Ravenol MTF-3 nie ma określonego API. Ciekawe czemu, nawet pytałem o to na czacie ale nie dostałem odpowiedzi. Tzn odpowiedź dostałem tylko, że nie nie na temat.
 
Last edited:
Odnośnie MTF3 . Teraz wymieniłem w skrzyni OEM Hondy , ale dostałem informację od Hondziarzy , że lepiej zalać ATF, że na niby lepiej chronić łożyska ...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja do 6-cio biegowej skrzyni VW NGC wlałem olej Fuchs Sintofluid FE 75W (zalecany G052527A2) i nie jestem zadowolony :( dopóki się dobrze nie rozgrzeje haczy mi za każdym razem 2 bieg.
Macie pomysł co dolać do oleju by to poprawić - ktoś podpowiedział mi by dolać trochę oleju ATF i powinno być lepiej.
 
Moze coś AR dolej 9100 czy 9200 ? Spytaj Wlyszkow 😉to dziwne bo ja mam w NJU skrzyni 6 biegowej wlany ten Fuchs 75W i nawet tamtej zimy przy -20 wszystko chodziło super
 
Back
Top