• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Ja akurat ze Shell'em 5W30 A3/B4 mam jak najlepsze doświadczenia. Zabytkowe silniki pracują ciszej, temperatury ciut niższe, po manometrze widać szybsze uzyskiwanie ciśnienia. Jednak 24%, vs 0W40 Meguina, niższej lepkości KV40 widać po wskazówce manometru i nie jest to placebo.
 
Mnie troszkę kusi Eneos 5W30 4T i zakup termometru do Hondy. Wcześniej jednak wrzucenie dla porównania 10W40 i obecnego 10W30. To raczej plan na następny sezon. Problem w tym, że Eneos praktycznie niedostępny i drogi.
 
Ja tez mam dobre doświadczenia z shellem szczególnie 5w30 AM-L oraz krótko 0w30 ECT C3. Silnik jak najbardziej zachowywał się poprawnie również dźwiękowo i nie odczułem jakiś większych poborów oleju wręcz znikome. Po zdjęciu miski czy pokrywy zaworów silnik był czyściutki w mojej ocenie jak i mechaników. Na tym oleju zrobiłem dobre 30 tkm i uwazam ze zawsze mogę do niego wrócić. Dobry uniwersalny olej o fajnych parametrach i w przystępnych pieniądzach.
 
Co mnie ostatnio zdziwiło, że po wyprawie na urlop 1500 km w obie strony z czego 1000 km ekspresówkami, sprawdziłem olej i nie ubyło praktycznie nic od ostatniej dolewki 0,1 litra. Spodziewałem się, że przy obrotach od 3700-4000 obr/min to coś tam jednak wyżłopie. Na codzień kręcę się po mieście. Tak więc Shell Ultra 5W40 pozytywnie mnie zaskoczył w tym aspekcie. Ale silnik z rana na nim jest głośniejszy. Dopiero jak nabierze temperatury roboczej to ładnie cyka. Wiadomo Z18XE kulturą pracy nie grzeszy, ale mam wrażenie, że na Valvo było ciszej. A Shell HX8 ECT 5W40 mnie zainteresował ze względu na Dexos 2.
 
Ostatnio jeden na smalcu jeździł i panewki przeżyły

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Shell Helix Ultra 5w40 w jednostce uchodzącej za olejożerną - zużycie spadło do 0, na chwilę obecną niemal 3000km bez ubytku.. wcześniej Ravenol VST, Liqui Moly TopTec 4100, Neste City Pro, Extreme Lubricants - ubytki rzędu 250ml/1000-2500 km
 
Mam dość niewielki interwał wymian, max 10 tys. jak jakiś dalszy urlop mam i robię te 2 tys. km. Bez urlopu ledwo 7-8 tys. więc pewnie i na smalcu by pojechał ;) Doczytałem się, że HX8 ECT ma grubszy film olejowy i wyższą lepkość, ale na ile to są prawdziwe informacje nie wiem. W internecie teraz można wiele informacji znaleźć i często jedna informacja przeczy drugiej. Weź teraz zweryfikuj, która prawdziwa? Cenowo będzie to samo, tyle że HX8 ECT 5W40 5 l a Ultra 4 l. Litr mi zostanie. Może zaleję kosiarkę Hondy? :D Zatrzeć się silnik nie zatrze. Z18XE i na rzepakowym pewnie by jechał.
 
Przyszedł mi Shell Helix Ultra 0w40, ale jedna butelka jest starsza i ma normę API SN Plus zamiast SP. Te wersje różnią się czymś?
 
@DarekBB a SP ma nie chronić przed LSPI? coś Ci się pomyliło, SN+ jest starszą normą od SP i obie chronią przed LSPI, jednakże SP ma trochę inne inne wymagania. Jeżeli chodzi o mnie, to jeżeli @harry w opisie było że kupujesz wersję API SP to ja bym zareklamował i zażądał wymiany, oczywiście zwrot i kolejna wysyłka na koszt sklepu.
 
@orzeszpole jak to w większości sklepów normy z opisu nie zgadzają się zarówno z nowsza i starsza butelką.

Dane z karty charakterystyki i produktu są takie same dla SN Plus i SP, wiec chyba to ten sam olej
 
Może być taki sam, ale nie musi. Mogła być optymalizacja składu, co nie koniecznie musiało przynieść zmianę w parametrach określonych w karcie. Na pewno nic się nie stanie jak go wlejesz, ale jeżeli kupowałeś olej i było w ofercie napisane że spełnia SP to jak najbardziej masz prawo i możesz reklamować powołując się na rękojmię, ale jeżeli nie chcesz się bawić to zostaw jak jest i nic się nie stanie.
Post automatically merged:

Nowe formulacje olejów Shell Helix, które spełniają nową normę API SP, to niższe zużycie paliwa, większa trwałość silników i mniejsza uciążliwość dla środowiska naturalnego. Zastosowanie olejów Shell Helix z powyższą specyfikacją w pojazdach wyposażonych w systemy start-stop oraz w silnikach benzynowych samochodów hybrydowych daje najlepsze wyniki, jeśli chodzi o parametry pracy silnika i ekonomikę jazdy
– podkreśla Cezary Wyszecki, doradca techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

Wybrane oleje silnikowe z rodziny Shell Helix nawet przewyższają wskazania normy API SP. Aby potwierdzić zgodność produktów ze swojej oferty z nowymi wymogami, firma Shell dostosuje ich opakowania, umieszczając na nich nowe etykiety ze stosownymi oznaczeniami.
Oleje z nowymi specyfikacjami:
  • Shell Helix Ultra SP 0W-20
  • Shell Helix HYBRID 0W-20
  • Shell Helix HX7 10W-40
  • Shell Helix HX7 5W-40
Zmiany obejmują też oleje:
  • Shell Helix Ultra 0W-40
  • Shell Helix Ultra 5W-40
  • Shell Helix HX8 5W-40
Żródło: Shell


więc jak widać olej jest inny, zmieniła się formulacja.
 
Last edited:
Wiem ze mogę zwrócić ale obstawiam ze nic to nie zmieni, mam 5L w API SP i 1l SN Plus.

Zauważyłem ze na 0w40 nie pojawiła się nawet na chwile po wymianie kontrolka ciśnienia oleju. Przy 5w40 chwile się świeciła zawsze
 
Działa działa, zazwyczaj było mrugnięcie po sekundzie od odpalenia. Bo tuż po zapaleniu musi wycinać informacje o braku ciśnienia, chyba żeby niepotrzebnie nie denerwować użytkownika xD
 
Szukałem na stronie Shell i nie znalazłem oleju 5W40 z normą API SP, pomimo tego, że dwa posty wyżej wyraźnie twierdzą, że takie mają być. Ktoś widział takowy olej?
 
Czym różni się i czy można mieszać Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 z tym:
0e878927e266f9554b013c9dbe266718.jpg
9a5514f12e0408d99d614ade2b785d8f.jpg


Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
 
Tym się różnią, że znowu na podium

ca18d4e730063fc4a4aa145ee553f17f.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top