• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Ma ktoś może jakieś konkretne informacje nt oleju Shell Helix Ultra Professional AR-L 0W-40 Renault RN 17, RSA.
Norma dla sportowych renówek wymusza jakieś lepsze parametry?
 
Tak, castrol pod tą normę bardzo różni się od zwykłego 0W40.
 
Przede wszystkim ta norma wymaga wysokiej jak na SAE 40 lepkości HTHS min 4.1.
Ogólnie wymogi normy RN17 dostosowane są m.in do specyfiki pracy silników TGDI z GPF.
 
Na forum była gdzieś dyskusja że tak wysoki hths jest zbędny, to jest jedyna różnica w tej normie?
 
W tym wypadku to chyba nie kwestia oleju ale samochodu, albo nawet tego konkretnego egzemplarza.
Myślicie to to olej na poziomie Mobila 1 0W40esp, albo Ravenola SSL 0W40 czy nie bardzo?
 
To ja lekko odgrzebię wypowiedzi odnośnie olejów przekładniowych Shell. Raz się skusiłem na takowy ale Spirax S5, obecnie już niedostępny. Skrzynia zaczęła głośniej chodzić i po miesiącu go zlałem. Fiacik standardowo ma polecane oleje Tutela (obecnie koncern Petronas). Na tej marce jeździłem długo. Przy niższych temperaturach pojawiał się problem z wrzuceniem pierwszego biegu oraz pojawiały się zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego biegu. Po rozgrzaniu skrzyni wszystko działało super. Myślałem, że taka uroda fiatowskiej skrzyni, bo nie jest ona jakaś wybitna. Aż do lata minionego roku kiedy to pokusiłem się o olej marki Eneos. Akurat Eneos ma w ofercie olej, który spełnia wszelkie normy wymagane przez Fiata. Ku mojemu zdziwieniu praca skrzyni poprawiła się bardzo bardzo :) Nawet przy mrozach, jakie były w grudniu nie miałem problemu z wrzuceniem pierwszego biegu, a wsteczny ani razu nie zgrzytnął. Nie twierdzę, że w każdej skrzyni ten olej będzie się tak dobrze sprawować ale akurat we fiatowskiej radzi sobie wybitnie :) Na pewno warto spojrzeć na ofertę Eneosa tym bardziej, że olej ten jest tańszy niż Tutela :D
 
Heyka Panowie,
To ja tak tylko przy okazji, dzisiaj przez przypadek zakupiłem HX8 ECT z normą m.in. 504/507 w opaku.5 l za 139 zł na stacji Shella. Porównując do cen z neta to w sporo taniej.Jutro zrobię fotę bańki. W sumie ciekawe czy to super okazja,czy jakiś wybrak z koncernu Shella.
Pozdrawiam
 
Spójrz na datę produkcji. Ona może być przyczyną niższej ceny.
 
I jaki HX8 ECT czy 5W30 czy 5W40.
 
To ja lekko odgrzebię wypowiedzi odnośnie olejów przekładniowych Shell.

Odpowiem na zasadzie "nie znam się, dlatego wypowiem się :) pod koniec zeszłego roku zmieniłem olej w skrzyni na Spirax S4. Czytając fora i strony www wynalazłem, że jeśli do skrzyni rekomendowany jest olej S4 to nie wlewamy wyłącznie S4, a nie S5 ani S4/S5. Należy też unikać olejów do przekładni hipoidalnych. Moje auto z 2003 ma wymóg oleju S4, zakładam, że Punto może również wymagać S4. Może to było powodem głośnej pracy skrzyni (?). W moim przypadku po wlaniu Shell S4 i dodatku LM do manualnych skrzyń, skrzynia działa świetnie i przestała haczyć przy wrzucaniu wstecznego.
 
Odpowiem na zasadzie "nie znam się, dlatego wypowiem się :) pod koniec zeszłego roku zmieniłem olej w skrzyni na Spirax S4. Czytając fora i strony www wynalazłem, że jeśli do skrzyni rekomendowany jest olej S4 to nie wlewamy wyłącznie S4, a nie S5 ani S4/S5. Należy też unikać olejów do przekładni hipoidalnych. Moje auto z 2003 ma wymóg oleju S4, zakładam, że Punto może również wymagać S4. Może to było powodem głośnej pracy skrzyni (?). W moim przypadku po wlaniu Shell S4 i dodatku LM do manualnych skrzyń, skrzynia działa świetnie i przestała haczyć przy wrzucaniu wstecznego.
Ja niestety nie jestem zwolennikiem dodatków :) Każdy olej zachowa się inaczej z dodatkami. Jeden zachowa się lepiej i poprawi to jego sprawność, a drugi straci swoje optymalne parametry. Oczywiście oleje dobieram według specyfikacji tzn. jeśli GL-5 to GL-5, a nie GL-4+ albo GL-4/GL-5. Punto wymaga oleju API GL-5 i tylko Spirax S6 był czysto GL-5. Spirax S5 jest GL-4/5. OK machnąłem się w poprzednim poście z cyferką, przepraszam :) Swoją drogą ciekawi mnie, dlaczego Shell Spirax S6 zniknął na pewien czas z rynku, bo nie można go było nigdzie nabyć. Nawet na stronie producenta nie było takiego oleju. Przeczytaj uważnie mój post :) Napisałem, że w mojej fiatowskiej skrzyni Shell się nie sprawdził ale Eneos pracuje lepiej niż fabryczna Tutela, co nie znaczy, że w każdej skrzyni tak się stanie :) I nie neguję dodatków, po prostu stan mojego silnika i skrzyni oraz ich czystość są na tyle wyśmienite, że nie bawię się w dodatki. Niestety w kwestii dodatków brakuje masy testów. Testów z różnymi olejami i dodatkami na tym samym silniku i zrobionym takim samym przebiegiem. Wtedy można się wypowiedzieć bardziej fachowo, czy dany dodatek coś wniósł czy to tylko placebo :) Z innej beczki ale podobna sprawa. Audiofile uważają, że przewody zasilające sprzęt poprawiają jakość dźwięku. Baa producenci takich przewodów robią kabelki "kierunkowe" dla prądu przemiennego :D Łamane są tutaj podstawowe zasady elektrotechniki ale to szczegół ;) I tacy ludzie uważają, że kabelek o długości jednego metra od gniazda do wzmacniacza kosmicznie poprawił dźwięk choć w ścianach mają aluminiowe przewody, a linie napowietrzne są wykonane też z aluminium z liną nośna ze stali :D I jeszcze raz podkreślę! Nie neguję dodatków! :) W jednej skrzyni czy silniku zadziałają wyśmienicie, a w innym przypadku w ogóle lub nawet pogorszą kulturę pracy. Jeżeli u kogoś sprawdza się połączenie danego oleju i dodatku to nie będę namawiać do zmiany :) Może i u mnie taki dodatek jeszcze bardziej by poprawił pracę skrzyni ale obecnie nie chce mi się w to bawić i eksperymentować. Jestem zadowolony z tego, co mam :) Nie wykluczam przetestowania na obecnym oleju dodatku LM ale niestety nie w tej chwili :) Jestem otwarty na nowości ale nie za wszelką cenę tym bardziej, iż fiatowskie skrzynie czy to we fiatach czy w alfach potrafiły wybuchać po zalaniu oleju niby zgodnego z normami fiata ale... no właśnie ale! Czegoś tam nie było :) Takich wątków sporo jest na forach poświęconych danej marce. Jeżeli u Ciebie połączenie olej + dodatek się sprawdza to zostań przy tym :) Po co gonić za króliczkiem? W skrzyniach biegów nie ma co ryzykować, bo naprawy są drogie. A też ze zwykłej skrzyni nie zrobimy skrzyni rodem z F1 :)
 
Last edited:
Witam.Panowue jak to jest z olejami Shella,kupiłem HX8 5/40 A3B4 i posiada API SP,a Ultra ma SN.To który z nich jest teoretycznie"lepszy"?Czy różnica tkwi tylko w bazie?
 
Ten droższy. Dobry olej przecież musi kosztować 😉

Popatrz sobie na rosyjskim OC są testy SSI tych obydwu olejów. Oceń sam.

PS - Stosuj przewerwy między wyrazami, a znakami interpunkcyjnymi
 
Back
Top