• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Kupuje Shella od 3 lat i nigdy nie było .
 
Pytałem ostatnio oficjlalnego sprzedawcę na znanym portalu aukcyjnym i nie ma, "wycofali się"

Pozdrawiam,
Jak to "wycofali" ? Ja biorę regularnie Shella od 14 lat i nigdy nie mieli folii pod korkiem.
 
Dziś otwarty Shell w litrowej butelce (turecki) folia pod korkiem była.
 
Witam wszystkich, Panowie podbijam nurtujący mnie temat...i dla potomnych bo sam po studiowaniu forum wybrałem ten olej przy którym dzisiaj zapaliła się lampka...

Dzisiaj zakupiłem Shell Helix Ultra 0W30 AV-L ... No i ?

Tylko logo Active Cleansing, wszystkie inne Helixy ultra w sklepie z logiem Pure Plus, na stronach Shella oczywiście fotki i opisy że olej jest na Pure Plus...
Dzwonilem do firmy HAND czyli oficjalny dystrybutor Shell PL i Oni twierdzą że olej ten sam tylko etykiety zmienili (tylko dziwne że inne ULTRASY stoją na półce z logiem PP)
Dalej... grzebałem w Shell Oil match i np. na Shell.de jako Premium podawany do tego samego auta z wybieranki jest ECT C2/C3 a AV-L już jako "STANDART", na Shell.pl i shell.sk to AV-L jest jako Premium. Ciekawe...
Jako że mieszkam na Słowacji napisałem już do ich dystrybutora na SK oraz na FB Shell Slovensko - czekam na odpowiedź.

Dodaję fotki dzisiaj zakupionych baniek (prod. Niemcy luty 2020) i wisienka na torcie która podkręca napięcie w mojej lampce...
(o problemach z GTL gdzieś już też tu czytałem) - komentarz z portalu Heureka to słowacka alternatywa CENEO (chyba nie trzeba tłumaczyć).

Reasumując, czego nie wlałem tak tą zimę polata max 7-10k jako płukanka najwyżej, ale warto byłoby temat zaktualizować bo czytając forum oraz badania przyjaciół ze wschodu, zachęcony poleciałem biegiem po ten właśnie olej który ma przychylne opinie (na GTL).
 

Attachments

  • IMG_20201019_174317.jpg
    IMG_20201019_174317.jpg
    98,5 KB · Odwiedzin: 442
  • IMG_20201019_174329.jpg
    IMG_20201019_174329.jpg
    409,4 KB · Odwiedzin: 446
  • ....jpg
    ....jpg
    135,8 KB · Odwiedzin: 444
Last edited:
Przecież moje AM-L które miałem poprzednio w silniku mętniało w zamrażarce jak zwykły HC, gdzie inne Shelle na GTL pozostają klarowne. Seria Professional to wg mnie jedynie skok na kasę ze strony tej firmy. Zaufałbym jedynie ECT.
 
Kupię jutro litrówkę ECT C2/C3 z logo PP i wstawię do zamrażarki na 24h z tym co wlałem, według badań u kolegów od Putina to te same (lub były) oleje... więc taki test ma sens.

Edit: Jeśli chodzi o oleje często grzebię po niemieckich stronach bo u nich są bardziej restrykcyjne przepisy. Mimo wszystko karty techniczne dla ECT oraz AV-L na shell.de i pl mają identyczne parametry.
 
Last edited:
ale shell to przecież taki potęzny gracz ze stabilnymi formulacjami... ;) A tu bajzel aż miło z etykietami i niewiadomo czym jeszcze
 
Last edited by a moderator:
Ja pisałem w innym temacie że AV-L ma bardzo wysokie temp u mnie. Teraz poszedłem do garażu i faktycznie nie mam Pure plus...
 

Attachments

  • 20200930_181604.jpg
    20200930_181604.jpg
    794,2 KB · Odwiedzin: 314
Kurde u mnie u hx8 5w40 flexi molecule hehe
 
Poszedł właśnie email do shell polska z linkiem do mojego posta żeby się do tego ustosunkowali bo zaczynamy robić tutaj gównoburzę w tym kierunku i chyba nie będzie to dla nich dobra reklama, mało tego jeśli temat się nie wyjaśni bardzo chętnie wyślę olej do analizy VOA - pytanie już do naszych wyjadaczy w temacie, stwierdzimy po analizie wałek w składzie, porównanie do analizy u RUS ? jaki jest koszt analizy ?
 
Last edited:
Dobrze, ze napisales do nich. Odnosnie analizy (FT-IR) nie stwierdzimy czy bazuje na VHVI czy na GTL, ewentualnie temp. plyniecia. Jedynie przy pomocy NMR, bo mam wzorce GTL 4 cSt oraz VHVI 4 cSt i sa faktycznie roznice widocznie. Ewentualnie zapytam czy byla by mozliwosc przetestowania tego Shell-a.
Post automatically merged:

Chce dodatkowo podkreslic, ze NMR takze nie bedzie w 100% pewny, bo to jednak gotowy produkt, a nie czyste oleje bazowe. Sygnaly moga na siebie nachodzi z powodu innych zwiazkow chemicznych, lecz jest widocznych kilka roznic w konkretnych obszarach.
 
Ogólnie dzisiaj nie poszaleje z zakupem ECT na stacji shella :) co ciekawe AV-L w litrówce ma logo PP. Parodia z tymi oznaczeniami...no ale po tych historiach z problemem z GTL człowiek uważny...
 

Attachments

  • IMG_20201019_200033.jpg
    IMG_20201019_200033.jpg
    1009 KB · Odwiedzin: 374
  • IMG_20201019_200041.jpg
    IMG_20201019_200041.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 397
  • IMG_20201019_200135.jpg
    IMG_20201019_200135.jpg
    3,6 MB · Odwiedzin: 376
Last edited:
Przecież moje AM-L które miałem poprzednio w silniku mętniało w zamrażarce jak zwykły HC, gdzie inne Shelle na GTL pozostają klarowne. Seria Professional to wg mnie jedynie skok na kasę ze strony tej firmy. Zaufałbym jedynie ECT.
Sam aktualnie mam zalany Am-l, wcześniej szukałem informacji czy faktycznie jest również na Gtl-u. Niestety nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Również wstawię go do zamrażarki i zrobię fotki jak będzie wyglądał.


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Technologia Active Cleansing opiera się na PurePlus.
Nie wydaję mi się. To jest po prostu pakiet dodatków czyszczących silnik którym sygnowane są również niższe modele olejów semi synthetic. PP będzie miało AC ale już AC niekoniecznie PP. Kolejna sprawa która mnie ciekawi to to że po co zmieniać logo w produkcie który istniał jako PP ? Z punktu widzenia konsumenta to fanaberia, ale prawnie mogą robić sobie dupochron że to już PP (GTL) nie jest. Mają umowę z VW zamiast castrola może taki był warunek żeby olej ASO był TOP... Nie wiem knuję. Temat śmierdzi tym bardziej że w reszcie produktów loga nie zmienili.
 
Last edited:
Jako ciekawostka SDS z roku 2016 wskazuje GTL 4 cSt:
1603132999847.png


Przy najnowszym to nie widnieje.
 
@fabian88 z którego roku masz olej? Mój przyszedł w litrówkach, każdy z innego miesiąca 2018 roku. Wg testów na rosyjskim oil-clubie produkcja 2019 w nowej szacie graficznej jest już na GTL i pozostaje klarowna po zamrożeniu. Natomiast zarówno moje 2018 jak i te nowe mają "PurePlus" na opakowaniu.
 
@fabian88 z którego roku masz olej? Mój przyszedł w litrówkach, każdy z innego miesiąca 2018 roku. Wg testów na rosyjskim oil-clubie produkcja 2019 w nowej szacie graficznej jest już na GTL i pozostaje klarowna po zamrożeniu. Natomiast zarówno moje 2018 jak i te nowe mają "PurePlus" na opakowaniu.
Namieszali z tymi olejami ,szkoda gadać.:rolleyes:
 
Back
Top