• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Dotarła odpowiedź od oficjalnego dystrybutora Shell na SK.

"Dobrý deň,
obaly a logá sú záležitosťou marketingu, zo Shellu mi potvrdili, že produkt sa stále vyrába z GTL základového oleja. V posledných mesiacoch/rokoch nebol už problém s produkciou GTL oleja.
S pozdravom/ Best Regards
Ing. Ladislav Kučera
Technical Advisor"

"Dobry dzień, opakowanie i logo to kwestia marketingu, a Shell potwierdził mi, że produkt nadal jest wytwarzany z oleju bazowego GTL. W ostatnich miesiącach / latach nie było problemu z produkcją oleju GTL. Z pozdrowieniami Z pozdrowieniami Ing. Ladislav Kučera Doradca techniczny"

Zaczynam myśleć że może to mieć związek z produkcją oleju dla VW...

Tymczasem robi się...
 

Attachments

  • ss.jpg
    ss.jpg
    35,4 KB · Odwiedzin: 441
Last edited:
Witam ponownie, przepraszam za laga ale w natłoku spraw i obowiązków zapomniałem o olejach, mroziły się porządnie tygodniami...

Żaden z olei nie zmętniał, może minimalnie mniej klarowny wydawał się petronas, wszystkie płyną podobnie (poza starym:)), poniżej link.


Pozdrawiam.
 
Może czas na małe podsumowanie tematu. Przeczytałem wątek i szczerze mówiąc dalej nie wiem co gdzie siedzi. Z tego co zrozmiałem
Shell Helix Ultra jest na bazie GTL. A co z resztą olejów, HX-8 też jest GTL, czy już HC?
 
No i dokładnie się nie dowiesz , tym bardziej że co jakiś czas i tak coś zmieniają . Oczywiście producent coś w danych rodzinach deklaruje napisami PurePlus . Tylko z tymi naklejkami i napisami misz masz ,aż dystrybucja nie nadąża .Ostatnio się przekonałem co do Ultra 5W40 , pisze PP tylko w MSDS nie ma już Fischer Tropsch , w zamian masa numerów CAS do wyboru do koloru ,odpowiadających i za PAO i z ropy . To co tu wnioskować , za dużo jest co krok wątpliwości ,a za mało możliwości potwierdzenia . Sam producent nie pomaga ,zmieniając zapisy pewniki w ogólniki .Po lodówce też loteria , pół biedy jeśli w karcie FT a na naklejce PP , to + lodówka i chyba można być na 90% pewnym GTL .
 
Nr. CAS są inne... Różnice są między innymi w liczbie atomów węgla, w szczególności dla niskolepkosciowych PAO tzn. 4 oraz niektóre 5 cSt.
 
Nie wykaże .
Ciekawi mnie GTL ,ale z braku jasnych pewności nie powiem po GTL super , działa GTL . Można będzie powiedzieć Shell działa lub ubywa itp. Tak machając na to potwierdzenie ,czy to GTL ,czy PAO , czy hybryda ,oby tylko nie HC . Może i hybryda być ciekawa .
 
W ten weekend chcę zamówić olej do mojego 1,4TSI i wybór padł na Shella A-VL 0W30 ale trafiłem na ten temat i zastanawiam się teraz czy może jednak lepiej kupić OEM VAG LONGLIFE III FE 0W30?
 
A to czemu , opis dotyczący tego Shella co piszesz może być odpowiedni . Może się okazać ,że to i VW to to samo ,a Ty dopłacisz za znaczek . Napisz czemu zwątpiłeś , ktoś może rozwieje Twoje wątpliwości .
 
Takie mieszanie etykietami nie budzi zaufania... Może to nie aż taki kaliber nieufności jak mieszanie składem w przypadku niektórych produktów Ravenola ale jednak... A-VL kosztuje ok. 110zł a OEM VAG ok. 125zł więc dopłata "żadna".
 
Oem vag ma w msds 70-90 % gtl, shell ect logo pure plus na opakowaniu i w msds 0-90 % gtl, shell avl nie daje żadnej gwarancji. Parametry podaja takie samej, więc raczej to jeden olej, ale nie ma potwierdzenia. Cena oem vag w kilku dużych sklepach internetowych/ hurtowniach na znanym portalu aukcyjnym wynosi ok 130 zl/5l, to taniej niż shell z oficjalnej dystrybucji, chyba to oryginały?
 
Takie mieszanie etykietami nie budzi zaufania
Pytałem o to dystrybutora , nie informują ich z jakimi przyślą ,dlatego na ich aukcjach są inne niż potem po zakupie przysyłają . Tylko te różnice są kosmetyczne , inaczej struga oleju skierowana , inaczej napisy rozmieszczone . Pomijam 5W30 gdzie w aukcji jest jeszcze Activ ,a na butlach Pure . No ale to dzwonisz do sklepu i oni opiszą co widzą na butli . Świerze mają bo wiem .
Nie wiem , dla mnie miejsce zakupu ma znaczenie , a o naklejki zapytałem .

Ja tak organoleptycznie zweryfikowałem SHU5W40 , przez ten zapis w MSDS . No to tak , na butli z obu stron pisze gaz , zapach - nie capi jak ropa , po zamrożeniu czytam przez niego gazetę , ma ten sam kolor co SHU5W30 ,gdzie tu zapis w MSDS jest po staremu .
 
A to czemu , opis dotyczący tego Shella co piszesz może być odpowiedni . Może się okazać ,że to i VW to to samo ,a Ty dopłacisz za znaczek . Napisz czemu zwątpiłeś , ktoś może rozwieje Twoje wątpliwości .
Shell AV-L 0w30 w oficjalnej dystrybucji jest droższy od oe vag 0w30. W hurtowniach i w ASO dla warsztatów sprzedają oe za 130/5L.
 
Kolega początkowo zwątpił po przeczytaniu wątku tego , różnica cenowa to już po wątpliwościach .
Zrobi jak uważa , ale dla mnie dystrybutor cenniejszy od hurtowni w której jest misz masz . Może to zły przykład , dzwonie do mega sklepu , pytam o coś konkretnie i słyszę ,panie my mamy tyle asortymentu , że nie wnikamy w szczegóły takie.
To tylko moje zdanie , jednemu naklejki Specola nie pasują ,a innemu zmienność naklejek , co kto chce .
 
Z AM-L jest loteria, ostatnio przypadkiem przeczytałem jak jeden użytkownik rosyjskiego oil-clubu wiele interwałów przejechał na tym oleju i zawsze je mrozi przed zalaniem. Niektóre partie pozostają klarowne, a niektóre mętnieją. Do tej pory pewniakiem był Shell Helix Ultra ECT C3, ale chyba jest w tej chwili zastępowany przez HX8 ECT C3 na bazie HC.
 
@AdamTsi no nie do końca można brać to pod uwagę . Sam autor powątpiewa w oryginalność i miejsce zakupu . Czy analiza była , nie wnikałem dalej . Jak już kiedyś pisałem , za te parę złociszy na - , nie warto kupować gdzie indziej niż u dystrybutora . A potem cały interwał , lub po takim teście się zastanawiać . Ten przykład można porównać do wątku Shell 5W40 bodaj , gdzie ktoś wstawił jednostkowe foto bez opisu , otwartego silnika z "błotem" w środku i dopiskiem latał na Shell .
Ale jak widać mętny Shell zebrał laiki . Dla mnie to jakiś niesmak , bo to rodzina Ultra ,choć płynność nie była zła . Tylko pewności brak .
 
Wcale nie kwestionowałem miejsca zakupu... firma ma kilka sklepów w Warszawie, są na rynku od wielu lat i bardzo dużo sprzedają w internecie. Analiza była robiona i wg innych forumowiczów olej był oryginalny. Ale tobie sianie zamętu chyba sprawia radość 🤷🏼‍♂️

MSDS Shella AM-L podaje destylaty Fischer- Tropsch są w przedziale 0-90%, także są kryci.
 
Kwestionując olej ,po części kwestionuje się miejsce zakupu ,tak z automatu . Bo do kogo będziesz miał najpierw pretensje , skąd wy to bierzecie i inne takie , do sklepu czy producenta . Co do siania , wolę siać zamęt niż rozwiązania od du.... strony . Kup u dystrybutora , nie siej wątpliwości na stronach i w dwóch wątkach . Zastanów się czy ta kwota o ile olej był tańszy , jest warta potem pisaniny niepotrzebnej i wątpliwości . Ja też kupiłem w dużej firmie i przysłali mi olej który miał 6 lat , więc dziękuje za sklepy z misz masz i nic nie wiem . Pisali ci ,że nie widzieli tu mętnego GTL , kupować gdzieś i potem oczekiwać ,że analiza da odpowiedź ,to taka droga dla straceńców pod górkę .

Mi dobieraczka poleca 5W30 AML na pierwszym miejscu jako Premium . To w tym momencie cieszę się ,że obecne zwykłe Ultra 5W30 i 5W40 są klarowne i oryginalne kupione u dystrybutora ..
 
Back
Top