• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Nie ma olejów przekładniowych opatrych na estrach. Sa jedynie dodatki estrowe, ale to już zależy od receptury. Wielu stosuje tego typu dodatki przede wszystkim jako EP. W dużej mierze są to oleje bazujące na PAO, takie ma w programie Meguin, Redline, Amsoil, Castrol, Rowe czy Redline. Więc Ravenol nie jest niczym szczególnym...

Oraz takie porównywanie parametrów na podstawie TDS możesz sobie darować.
Masz rację oleje przekładniowe Ravenol bazują w głównej mierze na bazach PAO.
 
Mam ten sam problem, świeżo wymieniony olej na Shell Spirax S4 75W90 i poniżej -10 stopni trzeba mocno na lewarek napierać aby bieg zmienić. W Alfie mam zalany Titan Sintofluid 75W80 i pracuje o wiele przyjemniej, ale może to zasługa innej lepkości oleju
 
Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu wymieniłem olej w skrzyni Hyundai i30 na Shell Spirax S4 75W90 i nie widzę różnicy w pracy skrzyni. Auto stoi tylko pod zadaszeniem.
 
Podsumowując i porównując, do bmw z normą bmw-ll-04 lepszy jest am-L 5w30 czy ect 5w30? według oilclubu.ru lepszy jest am-L, ect to taki wykastrowany brat. + am-L jest w pure technology a ect cleansing coś tam~. AM-L przy -20 był klarowny. Według msds podobne wartości z przewagą AM-L
 
Przecież to są te same oleje. HU ect 5w30 odkąd pamiętam, miał napisane Pureplus na etykiecie.
 
Last edited by a moderator:
Z shella nie ma niczego z normą D1g2, poza HX8 Professional AG i to tylko w 1 grupie ASO (MMCars)?
Umknął mi ten olej. Ciekawe, ma D1G2 i A5/B5. Jest dostępny u jednego sprzedawcy na portalu w bardzo przyzwoitej cenie. Próbowałem poszukać na niemieckich stronach i też nie ma zbyt wielu ofert.
 
Shell5W40normal.jpg
Shell5W40gas.jpg


Ma pytanie odnośnie tych dwóch wersji Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4: Nowa etykietka czy jakieś istotne zmiany w składzie ważne dla silnika? Ktoś już testował i może podzielić się doświadczeniem?
 
Etykieta, etykietą, a najważniejsze, to zmiana normy.
Nowa wersja ma API sn plus, czyli formulację anty-LSPI.
 
"Norma API SN PLUS dotyczy ochrony pojazdów osobowych przed wolnym zapłonem wstępnym (LSPI). LSPI to spontaniczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem iskrowym. Występuje w dzisiejszych zaawansowanych silnikach i jest znacznie bardziej szkodliwy niż typowy zapłon wstępny".
Cytując powyższą informację wnioskuję, że raczej nie zaszkodzi, a może pomóc. Ewentualnie właściwość ta nie będzie wykorzystana. Chciałem zalać do Suzuki SX4, silnik benzynowy M16A.
 
Do M16A możesz nawet zalać Shella ECT C3.
 
Właśnie taki mam teraz zalany. Trochę przez pomyłkę, bo nie doczytałem, że to ECT C3. Chciałem kupić zwykły, ale nie było. No krzywdy mu chyba nie zrobiłem, ale mam wrażenie, że na ECT 3 głośniej pracuje.
 
Ja w M16A raz miałem zalany ECT C3, dwa razy A3B4. Obecnie Orlen XD. Co do doznań słuchowych bez różnicy.
 
Napisałem w sprawie ww. opakowań do oficjalnego dystrybutora marki Shell. Otrzymałem odpowiedź: "Zdjęcia na aukcji są poglądowe. Nie ma już oleju w 4L opakowaniu ze starą etykietą. Produkt jest ten sam tylko etykieta inna". O normie SN Plus, o której też wspomniałem w liście, nic nie piszą.
 
Last edited:
Shell_5W30_gas_01.jpg Shell_5W30_gas_02.jpg Shell_5W30_gas_03.jpg
Olej już otrzymałem. Przesyłam zdjęcia. 5W30 nie ma specyfikacji SN Plus. Zmieniła się tylko etykietka. Pozdrawiam
 
Będzie Pan zadowolony👍
 
Czy Shell Helix Ultra diesel różni się jakoś zasadniczo od zwykłego ultra?
 
Również szukałem info na ten temat, ale bezskutecznie, wszyscy twierdzą, że to to samo. Kupiłem ten z dopiskiem diesel, być może ma jakieś lepsze dodatki do ON.
 
Ten Helix HX8 5W-40 wygląda ciekawie. U oficjalnego dystrybutora cena 83PLN za 4l. Znalazłem kartę z tego roku i tak:
- lepkość w 100st. - 14.8
- lepkość w 40st. - 89.2
- temp. zapłonu/płynięcia - 232/-36

Akurat powoli zbliża mi się wymiana oleju w Vectrze i myślę, że jest to interesująca opcja dla silnika z połowy lat 90'. Szukając "grubszego" oleju jest to dobra alternatywa, kiedy Helix Ultra mamy w dolnym parametrze SAE40. Z tymi samymi aprobatami co HX8 mamy Castrola Magnateca droższego o 35 zł za 4l. Na pewno jest to jakieś HC, jednak w tej cenie do silnika bez specjalnych wymagań HX8 wydaje się być bardzo ciekawą propozycją
 
Back
Top