• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Chodzą słuchy, że na HX8 silnik bardziej miękko pracuje niż na Ultra. Wiele osób go wybiera zamiast Ultra. Jest to HC, nie GTL
 
@Bartos bo na czystym GTL silniki pracują bardziej twardo, tak samo, jak na PAO. Ultra to zazwyczaj czyste GTL, HX8 wg. analiz ze wschodu, to najczęściej GTL+HC, stąd bardziej miękka praca.
 
Czy komuś udało się rozwikłać problem z tymi Shellami? Z tego co widzę to te do diesla czyli ECT C3 są oznaczane Active Cleaning ale czy na pewno to również pure plus czyli GTL? Jak mam ryzykować i z własnej woli wlewać tylko HC to ja dziękuję, nie tańczę.
 
OK. Dzięki. Może na zdjęciach nie wypatrzyłem 🤷‍♀️
 
Więcej szczegółów proszę? 🤷‍♀️
 
Od szczegółów OT się zrobi. Po prostu nie nazywaj olejów ACEA C3, C2 tymi do diesla 🙂
 
Czy komuś udało się rozwikłać problem z tymi Shellami?
To chyba wie już tylko sam Shell ;). Niby PurePlus to czyste GTL, ActiveCleansing miało być HC, a tu się okazuje, że taki HX8 C3 to mieszanina GTL+HC. Przypuszczam, że w większości może to tak wyglądać, że PP=GTL, AC=GTL+HC lub samo HC, w zależności od oleju i serii.
 
Pure Plus odnosi się do bazy GTL. Acive cleaning do pakietu dodatków. Więc AC może nawet na bazie mineralnej, teoretycznie.
 
nie nazywaj olejów ACEA C3, C2 tymi do diesla 🙂
To jakie mamy tak nazywać jak nie te o obniżonej popiołowości, których wymagają producenci tychże silników 😁
 
Shell HU ECT C3 jest olejem uniwersalnym.

Shell Helix Ultra ECT C3 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz silnikach zasilanych gazem
 
Jedynymi normami ogólnymi do diesla w samochodach osobowych są B (aktualnie B4, B5 i B7) w ramach ACEA oraz C (aktualnie CH, CI, CJ, CK) i F (tylko jedna - FA) w ramach API.

Normy ACEA C są przeznaczone do silników benzynowych i diesla z zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin, najczęściej oznacza to DPF (i teraz GPF) ale niekoniecznie bo niektóre katalizatory także wymagają olejów z normą C.
 
No dobrze. Następnym razem będzie m.in do diesla koniecznie z dpf 😁
 
Używał ktoś z was Shella Hx8 ect 5w40, jak wrażenia? W internecie ciężko znaleźć cokolwiek o tym oleju, analizy też żadne nie są dostępne.
 
@Czerwc dosłownie 10 sekund na google
 
Back
Top