• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
@Czerwc dosłownie 10 sekund na google
Niestety to zwykły HX8 czyli a3/b4, interesuje mnie HX8 ECT czyli C3. W MSDS nic ciekawego nie widać, w SDS pompowalność ma niby praktycznie dwa razy wyższa niż HX7, HX8 i ULTRA, więc pewnie to zwykle HC jak prawie każdy olej z normą C3.
 
Przyszedł mi dzisiaj HX8 i ma normę SN PLUS.
Na stronie Shella i w kartach nie ma informacji o tym.
 

Attachments

  • 270434399_966161697652928_3595347521192881890_n.jpg
    270434399_966161697652928_3595347521192881890_n.jpg
    333,5 KB · Odwiedzin: 397
Ten rosyjski z posta powyżej też ma napis Flexi Molecule i jest to HC + GTL. Więc domyślam się ze tutaj będzie podobnie.

Na zewnątrz u mnie dzisiaj 3 stopnie i w porównaniu z butelką Valvoline SynPower 5w40 którą miałem w garażu to Shell HX8 jest dużo bardziej płynny. Wręcz bym powiedział ze jest ogromna różnica
 
Ktoś się orientuje czy HX8 ECT 5W-40 jest na czystej bazie HC czy ma jakieś ekstra dodatki?
 
HX8 ECT jest trudno dostępny, tzn. dosłownie paru sprzedawców go ma w ofercie i w obrocie są tylko opakowania 5l lub beczki 209l. Powinien być na podobnej bazie co "zwykła" HX8'emka ale to domysł. Rzadki produkt, ja mam ochotę go kiedyś wypróbować do Fiata. Cenowo wychodzi bardzo sensownie ale fakt, trochę taki biały kruk w ofercie koncernu z muszelką
 
Znajomy ma w ofercie banki 5l tego HX8 ECT 5W-40, zastanawiam się czy go nie zalać do 1.4tjet.
 
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała apropo HX8 ECT, otóż logika by nakazywała, że skoro HX7 ECT jest niższą serią, a gama Ultra to top, topów Shella i nie ma w niej oleju w lepkości 5W40 jednocześnie spełniającego ACEA C3, to HX8 jest najwyższą dostępną serią w tej lepkości. Tylko tyle i aż tyle :)
 
Tłumaczyć to sobie można na różne sposoby :)
 
Last edited by a moderator:
A dlaczego nie?
Nawet Shell na swojej stronie podaje, że HX8 ECT 5W40 jest w dziale ultra w serii 0W :)
 

Attachments

  • shell.jpg
    shell.jpg
    55,4 KB · Odwiedzin: 227
Też cały czas się zastanawiam czy nie zalać go do Fiata, ostatnio nawet był na znanym portalu aukcyjnym od oficjalnego dystrybutora w dobrej cenie.
 
Znajomy ma go z IC, więc chyba raczej pewniak.
 
Last edited by a moderator:
No i zakupiony, nawet ma normę Fiata S2 która akurat jest dla Tipo 1.4tjet. 110pln/5l. Świeżak z stycznia 2022r
 

Attachments

  • IMG_20220224_201809.jpg
    IMG_20220224_201809.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 390
  • IMG_20220224_201818.jpg
    IMG_20220224_201818.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 391
  • IMG_20220224_201823.jpg
    IMG_20220224_201823.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 390
Last edited by a moderator:
Dobra cena i jestem ciekaw wrażeń.
 
Dziwi mnie , że beczki mają kapselki na odpowietrznikach, a nie mają na korkach wlewowych.
 
Standard, beczki Mobila mają tak samo.
 
Back
Top