• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Beczki mobila delvac 15w40 maja kapselki i na odpowietrzniku i wlewie.
 
Shell Rimula też zakapstlowany, mam akurat foto.

20211209_135031.jpg
 
Hmm, to nie wiem , zawsze do nas przychodzą bez tego dużego kapsla. Mobil Pegasus i Shell chyba Mysela o ile dobrze pamiętam. Może dlatego, że to oleje przemysłowe, a może jest jakiś kolekcjoner kapsli po drodze 😆
 
Wrzuć na wagę tą beczkę może już nie ma tam 208L.
Na pewno mausery mają plomby z czym by nie były. Beczek dawno nie woziłem ale na 99.9% też wszystkie były zakapstlowane.
Nie znalazłem w grafice google odkrytego korka w ofertach sprzedaży nawet Mobil Pegasus
1646158419186.png1646158460112.png1646158628484.png
 
Brałem kiedyś w beczkach od Shella i zawsze były zaklejone na obu korkach, że aż ciężko się to odrywało. Te klajstry były metalowe.
 
Wracając do kadru z filmu, uważam , że beczki Shella HU nieprzypadkowo się tam znalazły, a zarazem wcale nie musi to świadczyć o tym, że shell jest tam blendowany.
 
HX8 ECT 5w-40 właśnie pojawił się u oficjalnego dystrybutora Shell na znanym portalu aukcyjnym. Cena tez bardzo przystępna 109,40 za 5l
 
Last edited:
Dobra cena i jestem ciekaw wrażeń.

3kkm za nami na Shell 5W-40 HX8 ECT w 1.4tjet 170km z lpg. Coś tam ubyło na bagnecie, na pewno mniej niż na Eurol 5W-40 Fluence. 1kkm z 3kkm to autostrada tempomat 140kmh w tym przeloty po 200km/h. Hydrauliki przy mrozach niesłyszę tak jak na Eurolu. Na razie same plusy.
 
Witam, ostatnio szukałem oleju do swojego Accord'a 5W30 i szukając przewinęło mi się ich sporo z różnymi oznaczeniami, jednak tymi samymi normami ACEA, jaka jest różnica między tymi olejami? Wiem, że tutaj wypisałem różne normy ACEA (A3/B4, A5/B5 i C3), ale chodzi mi o różnice między olejami w tej samej normie ACEA, czyli np AM-L, AV-L, AG i ECT C3, przecież przeznaczenie to samo.
To samo tyczy się A3/B4 z napisem Diesel i bez tego napisu, skoro na tym bez tego napisu nie niebieskim tle i tak można stosować do diesla.
ECT C3 (https://www.shell.pl/kierowcy/oleje...ix/ect/shell-helix-ultra-ect-c2-c3-0w-30.html) Tutaj też nie ma dokładnie tego oleju o który mi chodzi na stronie shella, a który jest w sklepach.
A3/B4 (bez żadnych innych oznaczeń na opakowaniu) (https://www.shell.pl/kierowcy/oleje...owe-helix/ogolne/shell-helix-ultra-5w-30.html) Teraz ma nową etykietę, kilka postów wyżej jest pokazana.
A3/B4 DIESEL - Taka sama jak wyżej, tylko na dole jest na niebieskim tle napis DIESEL.
AM-L (https://www.shell.pl/kierowcy/oleje...hell-helix-ultra-professional-am-l-5w-30.html)
AV-L (https://www.shell.pl/kierowcy/oleje...hell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30.html) nie ma tego oleju na stronie shella 5W30, nie wiem czemu
AF (https://www.shell.pl/kierowcy/oleje...shell-helix-ultra-professional-af-5w-30.html#)
AG (https://www.shell.pl/kierowcy/oleje.../shell-helix-ultra-professional-ag-5w-30.html)
Tutaj ogólny katalog i nie wszystkie oleje są uwzględnione, który są dostępne w sprzedaży w sklepach. https://www.shell.pl/motorists/oils...4cb1/broszura-produktowa-shell-helix-2016.pdf
 
@rudi0018, przede wszystkim chcesz uzyskać informacje nt olejów o różnym przeznaczeniu.
Porównujesz typowe "midsapsy" z fullsapsem i czymś pośrednim (AG).
Nie da się w kilku słowach opisać róznic.
 
@SACZI Niestety jestem totalnym laikiem w dziedzinie olejów. Właśnie tego różnego przeznaczenia nie rozumiem i bardzo bym prosił i byłbym wdzięczny gdybyś mi pokrótce lub ktoś inny wytłumaczył.
O tych midsapsach, fullsapsach itd to już w ogóle nie czaje bazy, więc jeśli to nie problem chciałbym zrozumieć ich różnice, bo widzę, że mają różne normy producentów samochodów, ale nic więcej. :(
 
Midsaps oleje di aut z dpf,fap
Fullsaps do jednostek bez ekowynalazków.
 
Midsaps to oleje z oznaczeniem C3 i C2 na opakowaniu. Jest to informacja o spełnieniu normy ACEA, która dotyczy między innymi ilości popiołów po spaleniu danego oleju. Takie popioły skracają żywotność filtrów DPF i GPF w nowoczesnych samochodach, dlatego producenci rekomendują stosowanie olejów "niskopopiołowych"

Przykładowe oznaczenie takiego oleju 5W40 ACEA C3 API SN

Fullsaps to potoczna nazwa olejów, w których norma ACEA nie definiuje zawartości popiołów po spaleniu. Nie są one zalecane do nowoczesnych jednostek wyposażonych w w/w filtry.

Przykładowe oznaczenie takiego oleju 5W40 ACEA A3/B4 API SN
 
Panowie ja tylko nadmienię aby uważać na beczki bo ze względu na drożejące surowce i same produkty wielu cwaniaków dolewa do olejów olej roślinny.
Tylko w poprzednim ,miesiącu miałem olej beczkowany znanej firmy w którym analiza wykazała zawartość oleju roślinnego który spowodował zaklejenie wręcz całej aparatury hydraulicznej za min 30 000zł.
Nie wiem jak globalne marki to zabezpieczają ale ja nie kupuję oleju co do któego nie ma jasnej informacji gdzie został wyprodukowany.
po prostu dmuchajmy na zimne ;bo zaczynają sie dziać kombinacje jakich dawno nie było na rynku.
Dodatkowo dziki import pozbawiony legalności ten proceder potęguje.
 
Kurcze, przedstawiciel Shella teraz do nas nie zajeżdża, tylko ślą beczki kurierem, bo bym go trochę podpytał o te oleje. Póki co 2 rok jeżdżę na Shell Helix Ultra 5W40, ale jakiejś super różnicy względem wcześniej zalewanego Valvoline nie odnotowałem. Zresztą Z18XE w Oplu pewnie i na roślinnym by pojechał. Ale korci mnie wypróbować HX8 ECT 5W40, z tym że mają tylko 5 l bańki. Wejdzie mi jakieś 3 z haczykiem a reszta będzie stała rok. Póki co jeżeli już coś doleję do maksymalnie 0,2 litra na 10 tys. km. No i ma normę Dexos 2 w odróżnieniu od Ultra. Po za tym ceny nieźle poszły w górę. Zawsze brałem od oficjalnego sprzedawcy na allegro, ale podwyżka o 35 zł za taką samą bańkę. Inni mają taniej ale znów nie wiadomo czy się nie trafi jakiś podrabiany, bo Shell nie ma żadnych zabezpieczeń pod korkiem. W miejscowych sklepach czy to moto czy nawet marketach zazwyczaj mają tylko 5W30. A ja się kręcę 95% po mieście po 10 km odcinki i to na LPG. Ale muszę gościa dorwać od Shella, może coś załatwi na wypróbowanie albo chociaż prywatnie powie czy warto.
 
korci mnie wypróbować HX8 ECT 5W40
Żalem go niedawno do N52 BMW i napewno nie wleje go już drugi raz ani żadnego innego Shella
Dzwiek silnika jest bardziej metaliczny
Owszem nie dzieje się nic złego z silnikiem ale nie podoba mi się że olej który jest obecnie zalewany w ASO BMW powoduje aż tak dużą akustykę pracy silnika niż np na Orlen platinium Max-Expert V gdzie silnik pracował jak hybryda 😉
 
Ja Shella nie uznaje z 3 powodów.
1)większość ich olejów jest z dołu przedziału lepkościowego. Kupując 0w40 za chwilę mamy 0w30

2) na autostradzie raz miałem sytuację że silnik wydał dźwięk jak charger Doma z f&f ale się na szczęście nie rozleciał

3) często jest znaczek ferrari na butelce. Jestem tifosi ale nie kupię do auta czegoś co firmuje taki ordnug jak w teame ferrari F1 team

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
@xtremesystems
Spoko. Zalej jakiś 20W70. Będzie git ochrona - najwyżej spadnie na 10W50.
PS. Shell 5W30 akurat jest w górnej granicy SAE30. I Shella bardzo cenię. Szczególnie 5W30.
 
większość ich olejów jest z dołu przedziału lepkościowego. Kupując 0w40 za chwilę mamy 0w30
Po pierwsze nie ma to ŻADNEGO znaczenia w praktyce, po drugie, udowodnij, że ta lepkość w każdym przypadku spadnie i formulacja jest przez to błędnie skonstruowana. Tak samo, nie masz pewności, że olej, który w karcie ma górną granicę normy nie zachowa się jeszcze gorzej, od tego w "dolnym" przedziale widełek. Zresztą, nie wiem, po co ja to pisze, jak ty kompletnie nie umiesz czytać ze zrozumieniem materiałów zawartych na forum i później takie bzdury wypisujesz.
na autostradzie raz miałem sytuację że silnik wydał dźwięk jak charger Doma z f&f ale się na szczęście nie rozleciał
Albo przedstawiasz dowód od rzeczoznawcy, że winowajcą okazał się olej, albo piszę wprost - kłamiesz. Wymyśliłeś sobie taką historyjkę, bo miałeś niesprawny technicznie samochód i winą obarczyłeś olej, bo tak było najprościej.
 
Back
Top