• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje z Beneluxu

A parametry niektórych ich olejów są wyjątkowo słabe. Nawet nie średnie... do Texaco brakuje sporo. Do Mobila też.
 
Screenshot_20211107-180732.png

Jest chociaż trochę PAO w oleju XTC 5W40 :) Więc chyba nie są takie złe... Na pewno lepsze niż Mannol
 
@Grzesiek520
W klasie lepkości 5W40, którą podałem jako przykładową zapewne tylko PMO. Nie kojarzę innych. W klasach lepkości 0Wx jasne, że nasze też mają PAO (co niektóre nie tak mało, a zdaje się taki Orlen Pro-New w całości jest na bazach z grupy IV i V).

Parametry rzeczywiście są niejednoznaczne w przypadku olejów Bardahl: czasem widać wysoką temperaturę zapłonu, czasem wysoki TBN, co znowu kontrastuje z wysoką temperaturą płynięcia... Pewnie znowu analiza by się przydała celem zweryfikowania jak blisko lub daleko od stanu rzeczywistego są parametry olejów podane na stronie.

Swoją drogą- czyżbym widział jakąś wartość dodaną do olejów
https://bardahl.pl/polar_attraction.html ???

Czyżby konkurencja dla Xado ?
 
To raczej konkurencja do inteligentnych molekuł magnateca
 
Lotos 5w40 syntetic plus nie ma pao?? Ponoć coś tam ma. Zresztą pao pao. Liczy się formulacja i parametry.
 
Większość producentów ma jakieś swoje marketingowe "mambo jambo". Revline i "technologia M-Active"?
Jest wiele silników które potrafią każdy olej nie zależnie od "technologii" w nim zawartej bardzo szybko przerobić na olejowe bagno, więc te małe różnice w parametrach oleju nie robią wrażenia.

Branża idzie w kierunku grupy III, co jest przyszłościowo najbardziej uzasadnione. Producenci z Belgii i Holandii tylko na tym zyskają. Nasz Orlen i Lotos muszą ciągle inwestować w rozwój infrastruktury przemysłowej, aby nie zostać w tyle. Zwłaszcza, że konkurencja w Polsce nie śpi, np. Specol czy Silesia Oil.
 
Back
Top