• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel 1.7 CDTI DPF 5w30 czy 5w40

Krzysiek91

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Astra J, 1.7 CDTI 125KM
Marka samochodu
OPEL
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.7
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Raczej brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 | 5W40 Dexos2
Jaki olej masz obecnie
Valvoline
Witam. Po przeczytaniu kilku wątków na forum postanowiłem się zarejestrować i uzyskać poradę osób bardziej doświadczonych.

Do tej pory od zakupu auta prawie rok temu dokonywałem już 2x wymiany oleju na Valvoline 5W30 MST c3.
Obecnie zapatruję się na zakup Shell Helix Ultra 5W30 lub 40 ECT C3.

Auto robi codziennie 70km w stylu bardziej energicznym. 1/3 trasy to autostrada.


Proszę o poradę lub ukierunkowanie w inną stronę.
 
Mam astre z tym silnikiem od kilku lat i zawsze leje 5W30. Czy to z własnej woli czy w ASO. Przez swój pryzmat, nie widzę na ten moment konieczności używania 5W40 w tych silnikach.

Podobnie jak Ty nie obserwuje poboru oleju.

Co do olejów - najwyższa półka to Mobil 1 ESP 5W30. (analiza nowego i mojego przepracowanego na forum, ale cenowo przekracza budżet)
Shella ECT też używałem i byłem zadowolony. Miałem wrażenie że zimny start przy -10 miał lepszy niż GM 5W30.

Jak taniej i dobrze - Orlen XD, a olej chyba zmieniasz często więc może to najlepsze wyjście.
 
@plpawzaw nie spodziewałem się propozycji Mobila :) jest akceptowalnie cenowo jak na dzień dzisiejszy. Zależy mi na dobrej oliwie dla utrzymania kondycji silnika jak również śmiesznego DPF żeby nie wypalał się częściej niż obecnie (300-400 km).

Martwi mnie ew. dolewanie ON do oliwy ponieważ pewnie czasem zdarzy się z pośpiechu niedopatrzyć tego że DPF się wypala no bo przecież gdyby była ikonka na blacie informująca o tym to osprzęt Opla zbyt rzadko ulegałaby awariom, heh.
 
@Krzysiek91, wbrew temu co pisze w instrukcji od Opla, nie musisz się trzymać bezwzględnie Dexos2.
C3 i 5w30 wystarcza, a ciekawostką jest fakt, że każda taka oliwa spełnia inne, często bardziej restrykcyjne normy niż D2.
I tak, proponuję od najtańszych Orlen (XD, V) /Lotos (C2+C3, 504507).
Dalej, OEM VW 0w30 (w sumie to jest Shell), wspominany Mobil 1 ESP.
Zwykle tego nie robię, bo polecają te oleje inni, ale zwróć uwagę na Eurole Synthence 0w30 i/lub 5w30.
Nie sprawdzam ceny, ale jest wysoka pewność zakupu ori oleju.

Poza tym bdb oliwy mają Motul, Castrol, Valvo, Liqui Moly/Meguin, Midland, ...
Jest tego na pęczki, a większość bardzo do siebie podobna.
 
Jak utrzymasz dalej oliwy midsaps to ryzyka nie zwiększysz :)
Mobil 1 jest tu szeroko polecany, zaplecze technologiczne ma na najwyższym poziomie.

Z doświadczenia wiem że dopalanie dpf w tym silniku jest mało przewidywalne, jednakże wydaje mi się że przy podanym przez ciebie trybie jazdy ryzyko masz zmniejszone.

Ja osobiście „problem” z dpf miałem zeszłej zimy, dopalanie było co mniej niż 300km, ale problem sam się rozwiązał wraz z powrotem paliw „letnich” na stacje benzynowe.

Te ostatnie wymiany oleju to co ile km robiłeś ?
 
@SACZI Castrol i Mobil od momentu kiedy jakieś 12 lat temu miałem z nimi doczynienia kojarzą mi się z podróbkami i przereklamowaniem, jestem zaskoczony Waszą propozycją ale jak widać można się mylić co do danego producenta.

O Eurolu myślałem w pierwszej kolejności (Elance i Fluence DXS) ale z tego co wyczytałem to jak był cudowny na początku to później zdecydowali że go pogorszą. Synthence odbiega od trendu pogarszania jego jakości, tak jak Mobil ESP od tego że ogólnie Mobil jako marka to nie górna półka? - IMO

@plpawzaw pierwsza wymiana po zakupie, kolejna po 10tys. km i mam zamiar utrzymać ten trend. Na dniach szykuje się kolejna i stąd poszukiwania oleju od kilku tygodni.
Podejrzewam że wcześniejszy właściciel we Włoszech nie był taki skory do wymian bo historia jest do końca jego użytkowania i nie ma tam wymian co wizyta i co 10tys. (chyba że robił to pomiędzy wizytami w ASO)
 
Last edited:
I tu właśnie jest sedno, podróbki.. teraz wydaje się, że łatwiej kupić oryginał niż podróbkę, No chyba że szukasz mega okazji ;)

Opinie budowane są na podstawie analiz tutaj wykonywanych, mimo że to tylko podstawowe analizy (plus dociekliwość niektórych), ale w mojej opinii daje to więcej niż pogłoski :)

Mobil to Exxon, Castrol to BP - stać ich na R&D ;)

Jeżeli stan silnika oceniasz na poprawny to przy takim interwale wymian i rodzaju jazdy wydaje się, że każdy olej Ci się sprawdzi, byleby oryginalny ;)

Pod rozwagę poddaje jeszcze zastosowanie płukanki postojowej.
 
Za ok 125zł kupisz 5L Orlena XD. To olej o prawdopodobnie lepszych parametrach niż Valvo MST.
Mój drugi wybór to Texaco ProDS M 5W30. Olej również w przyzwoitej cenie.
 
No właśnie, kupujesz produkt o określonych przez normy właściwościach.
Nie ma znaczenia w jaki sposób zostały one uzyskane.
Taki Lotos Synthetic w cenie 100pln/4L w każdej naszej analizie uzyskuje bdb wyniki, a przecież to "zwykły hydrokrak".
Jak koniecznie chcesz PAO, to kup sobie RedLine EuroSeries ...
 
Swego czasu byłem bardzo zainteresowany GTL, stąd zalanie Shella ;) teraz mam Mobila, który też ma „szlachetne” bazy :) i w sumie to nie potrafię ocenić czy silnikowi jest lepiej czy gorzej :) jeździ tak samo, klekocze nadal jak bus kuriera ;)

Kilka lat jeździłem na GM dexos2 (auto używane, poleasingowe, wiec wcześniej tez pewnie był GM), później pojawił się Fuchs, Shell, Mobil..
Nie umiem ocenić co lepsze, a lepszego chciałbym używać ;)
Ostatnio zrobiłem analizę oleju przepracowanego i w sumie nie pływa tam żaden metal z panewek czy inna niespodzianka. I dochodzę do wniosku, że olej olejem, ale sposób użytkowania chyba ważniejszy.
Nie deptać na zimnym, serwisować auto, czasem wspomóc się jakimś dodatkiem do oleju czy paliwa i będzie jeździć.

Ja pewnie dalej będę bawił się markami oleju, ale sama baza nie wpływa na moje decyzje :)

Może te lepsze bazy spowodują, że olej będzie bardziej żywotny, ale jak zmieniasz często to raczej szkoda sobie tym zawracać głowę :)
 
Ok, w takim razie zostawiamy 5W30 na wszystkie pory roku?

Zawężając wybór do:
Shell Helix Ultra ECT (ech, czemu Shell daje takie pole do popisu oszustom przez brak sreberka...)
Mobil 1 ESP
Eurol Synthence,
... to który zapewni dobry film, cichą pracę :D oraz utrzymywanie się stanu w normie przez cały okres użytkowania (oczywiście czysto teoretycznie)
 
Zasada jest taka , że forumowicze podają propozycje , a OP wybiera. Jeśli OP daje propozycje to kto ma wybrać olej? 😉
 
Mi shella nie pobierał, ale ludzie mówią często że notują jego zaniki.
Zatem jeśli creme de la creme to Mobil, jeśli nie to Eurol ;)
 
Polecam Eurol DXS fluence 5w30. Mam teraz zalany w aucie żony, silniczek chodzi ładnie i cicho, olej po 7 tys km czysty.
 
Back
Top