• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G 1.6 8v

Antek z młyna

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A3 8L 1.8T AUM
Marka samochodu
Opel
Budżet/ile litrów
150/4l
Styl jazdy
Silnik
1.6 8v
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Prawie 1 litr
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Witam serdecznie,
Moj brat ma Opla Astra silnik 1.6 8v (84km) z 2002r stary prosty silnik oczywiście zasilany lpg. Roczny przebieg to okolice 30 tys km aktualny przebieg to 215 tys kilka miesięcy temu silnik zaczął pobierac ogromne ilości oleju dochodzące prawie do 1 litra na 1000km brat robił już plukanki Oilsyn ReleaseTech Power flush auto za każdym razem około pół godziny pracowało na tym po czym zalewano nowy olej i oczywiście zmieniano filtr. Ostatnio zalał Eurol Super lite 5w-40 i dolał ceratec od liqui moly ale nic to nie zmieniło. Wiadomo że najlepiej byłoby zrobić remont silnika natomiast przy wartości auta to kompletnie się nie kalkuluje. Co myślicie o zmianie oleju na 10w-40 czy to może chociaż trochę zmniejszyć pobór oleju? Jeśli tak to co byście polecali?
 
Tego poboru nie zmniejszy żaden olej. Jak chcesz eksperymentować z wpływem zmiany lepkości na spalanie oleju to wal od razu 10W60, ale jak już wspominałem raczej nic to nie da.

Pozostaje Ci remont i lanie Lotosa 5W40 lub brak remontu i lanie czegokolwiek co jest tanie. Silnik spali to i tak ;)
 
Lej najtańszy 10W40 typu Qualitum, Mobil 2000, GM etc i poprostu dolewaj.
Remont w tak starym silniku raczej mija się z celem, bo żeby to dobrze zrobić to pewnie przewyższy wartość auta.
Ewentualnie można się bawić w zalewanie tłoków jakaś mocna chemią, ale czy to pomoże?
 
Stare silniki są bardzo proste, stąd ceny ich remontu też są niewielkie. Jeżeli blacharsko samochód jest dobry to jak najbardziej warto zrobić remont, szczególnie przy tal dużych przebiegach rocznych.

Roczny koszt oleju dolewek oleju na przy przebiegu 30tyś km to 600zł licząc po 20zł za litr. Moim zdaniem remont zwróci się w ciągu dwóch lat ;)
 
Stare silniki są bardzo proste, stąd ceny ich remontu też są niewielkie. Jeżeli blacharsko samochód jest dobry to jak najbardziej warto zrobić remont, szczególnie przy tal dużych przebiegach rocznych.

Roczny koszt oleju dolewek oleju na przy przebiegu 30tyś km to 600zł licząc po 20zł za litr. Moim zdaniem remont zwróci się w ciągu dwóch lat ;)
Tani 10w40 idzie ustrzelić nawet taniej, jakieś 15-16zl za litr. Zrobić dobrze silnik + głowice to pewnie ze 2 tys z robocizna albo i biorac pod uwage koszty mechanika i wiecej. Zależy jeszcze w jakim stanie jest buda i czy warto w to inwestować. Moim zdaniem nie.
 
Można kombinować ale z doświadczenia to olejem/ płukanką/ chemią tego poboru nie wyeliminujesz, choć ograniczyć czasami się udaje wiec porządna płukanka nie zaszkodzi. Ten silnik nie ma wysokich wymagań więc podstawowe 5W40 da radę. Polecam Lotosa Syntetica.
 
Back
Top