• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra H 2.0 Turbo + LPG

Wujas

Nowy użytkownik
Samochód
Porsche Cayenne II 3.0 TDI/ Opel Astra H Z20LEL 2.0 Turbo + lpg
Marka samochodu
Opel Astra
Budżet/ile litrów
200/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
Z20LEL 2.0 Turbo 170KM + LPG
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
dexos2
Jaki olej masz obecnie
5W40 Castrol
Witajcie,

jestem świeżo po zakupie tego bączka. Auto kupiłem z myślą jazdy po mieście, ale czasami jeżdzę w Tatry lub inne miejsca, także rozkład to będzie 70% miasto, 30% trasy. Sprzedawca nie wymieniał oleju przez półtora roku, olej już dość ciemny więc jak najprędzej chce to zrobić, sam bardzo nie pamiętał jaki to był i rzucił, że chyba Castrol, niestety zawieszka ma wpisane tylko 5W40... Nie chcę przekraczać 40zł za litr, chyba że będzie warto. Z tego co mniej więcej poczytałem to wystarczy szukać oleju z ACEA C3.

Wstępnie myślałem nad:
Budżetowo Eurol SL 5W40
Meguin SL 5W40
I trochę ponad budżet Ravenol VST 5W40, mam dobre zdanie o tej marcie ;)

Dodatkowo planuję zastosować płukankę AR2820. Dodatkowo myślałem nad przejściem na 5w30. Po Krakowie raczej nie da się rozpędzić w godzinach pracy, aczkolwiek czasami jeżdżę dość żwawo. Chociaż wcześniej miałem BMW w 3 litrowym dieslu i jeździłem na Ravenolu 5w30 VMP i było wszystko w porządku przy wysokich temperaturach :D Polecicie coś? Z góry dziękuję.
 
dziwne że piszesz najpierw o olejach C3, a wszystkie Twoje typy to A3.

jak chcesz na bogato to Mobil 1 ESP 0w40

a jak taniej to w zasadzie dowolne SAE30 C3

płukanka ok, możesz na niej przejechać się delikatnie 20-30 min przed wymianą oleju.
 
dziwne że piszesz najpierw o olejach C3, a wszystkie Twoje typy to A3.

jak chcesz na bogato to Mobil 1 ESP 0w40

a jak taniej to w zasadzie dowolne SAE30 C3

płukanka ok, możesz na niej przejechać się delikatnie 20-30 min przed wymianą oleju.
😅 Fakt, przeglądając różne fora widziałem, że są to w miarę polecane oleje, a o ACEA C3 czytałem ogólnie w tematach o Oplach, żeby nie patrzeć na dexos2 tylko C3, a nawet nie sprawdziłem, czy te oleje to mają.

Podane oleje przez was są praktycznie w identycznej cenie, jest jakaś znacząca różnica między nimi?
 
Litr oleju na 1kkm?? Wow.
 
Tak wow. Silnik średnio udany, mega olejozerny. Lac tam, co najtańsze na rynku, bo i tak co parę tysięcy masz świeży olej w silniku.
 
Nie jest to zmierzone jakkolwiek, jedynie wywnioskowane na podstawie tego, co sprzedawca mi powiedział, żona jeździła więc sam nie wie do końca 😅 Zauważyłem pare niewielkich wycieków które na pewno się do tego przyczyniły, na dniach się za nie biorę, a jakieś realne spalanie dopiero wyjdzie w praniu dlatego zależy mi na doborze dobrego oleju który w jakimś stopniu pomoże obniżyć ten proces.
 
Do póki nie ogarniesz wycieków i nie sprawdzisz ilości spalanego oleju to deko bez sensu zastanawianie się czy jeden bardzo drogi olej będzie lepszy od drugiego bardzo drogiego.
 
Litr oleju na 1kkm?? Wow.
Wsio normalna. Z20LET, LER, LEH, LEL jeden kij, z 2.0T tylko Z20NET konstrukcji Saaba jest bezpiecznym wyborem. W tych powyższych 1l/1000km to wsio normalna sprawa, pierścienie z gunwolitu i nic na to nie poradzisz, żadną magią, czarami i gusłami, jedyny magik jaki sobie z tym poradzi to mechanik zaklęciem remontu generalnego. Do tego LPG wcale tej jednostce nie pomaga 😉

Miałem LET-a, zarówno za nim gorzko tęsknię, jak i do szpiku nienawidzę 🤣
 
Tymbardziej dziwi wybór takiej jednostki silnikowej do jazdy głównie miejskiej. Nie baw się w żadne Ravenole, drogie Mobile itp oleje. Przy takim poborze lej cos w cenie 20-25 zł/litr, silnik od tego nie wybuchnie a drogim olejem go nie naprawisz.
 
@Wujas sprobuj na początek coś tańszego, Lotosa Synthetic Plus 5W40, ELF NF 5W40, Eurol Super Lite 5W40. Jak koniecznie chcesz C3 i Dexos2, to Motul 8100 X-clean 5W40, albo Total Ineo C3 5W40 jest do dostania w dobrej cenie.
Usuń wycieki, pojeździj chwilę na czymś tańszym i dopiero będzie można ocenić, czy jest sens inwestycji w jakiś droższy olej, czy będzie to bezsensowne przez wzgląd na stan silnika. Tym bardziej, że masz tam LPG, a same Z20LEx są jednostkami z tej raczej podwyższonej grupy ryzyka.
Bo może się okazać, że będziesz jak ja kupował litr czegokolwiek najtańszego na stacji przy każdym tankowaniu, czekając w kolejce do mechanika na remont generalny jednostki, a ten potrafi wyrwać z kapci w przypadku tego silnika 😉
 
Z oplowskimi silnikami też mam nie miłe doświadczenia. Ogarnij wycieki to może się okaże że spalanie spadnie o połowę, bo z tych silników olej spierdziela każdą drogą. Zrób płukankę, możesz też zastosować xado anty carbon na tloki plus tani olej typu lotos Orlen i obserwacja. Na początek nie pakuj się w drogie oleje bo po prostu szkoda kasy bo większość oleju i tak pójdzie w asfalt lub atmosferę. Daj znać po 5tys jak sprawa wygląda.
 
Wymień olej na jakiś tańszy narazie, bo weryfikacja poboru na oleju który był wymieniony jak sam napisałeś 1,5 roku temu jest delikatnie mówiąc nie miarodajna. No i wypadałoby wjechac gdzieś na podnośnik i zobaczyć jak wyglądają ewentualne wycieki, bo jeżeli są to od tego trzeba zacząć. A rady typu "wez to sprzedaj" są trochę słabe.
 
Back
Top