• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra K 1.4 100 KM olej

goryl36

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Astra K 1.4 100 KM
Marka samochodu
Opel Astra K
Budżet/ile litrów
250 PLN/5 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 100 KM B14XE
Data produkcji
2017 (rok modelowy 2018)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 Dexos 1 gen.2
Cześć, na dniach szykuje się do wymiany oleju, chciałem się upewnić jaki najlepszy olej będzie do Astra V 1.4 100 KM , oznaczenie silnika B14XE[LV7], rok modelowy 2018 ?
Kupiłem używane auto, w instrukcji pisze że Dexos 1. gen 2. 5W30, w książce serwisowej ASO zaznaczone że przy każdej wymianie lali Dexos 2. (w instrukcji zaznaczyli że Dexos 2 niby zalecany do Diesel) ?
Auto używane 60% miasto 40% trasy.
 
Dexos2 w Europie nie jest stosowany stricte do diesla. W latach 2010-2017 był podstawowaym olejem dla wszystkich opli. Dopiero przy problemach z LSPI zmieniono zalecenia na Dexos1Gen2.
Twój atmosferyczny silnik nie ma problemu z lspi i spokojnie możesz stosować zarówno dexos2 jak i d1g2/g3. Marka praktycznie dowolna wg upodobań.
Co prawda nie w oplu ale stosuję Orlen ME Dex1. Poprzednio Total FGC. Olej oem GM d1g2 to też najprawdopodobnie Total. Oba te oleje sprawowały mi się bez zarzutu i chyba lepiej na oko i ucho jak zalecane w moim przypadku ACEA A5.
 
Trochę mi rozjaśniłeś, dziękuję. Wolę wybrać porządny olej i często go zmieniać, z wcześniej posiadanych samochodów zawsze trzymałem się zasady wymiana co rok lub co ok 10 tys. km.
Czy jest sens przechodzenie na olej o parametrach 5W40 ?
Przejrzałem oferty i wstępnie myślę nad którymś z niżej podanych:
1.TotalEnergies QUARTZ 9000 FUTURE FGC 5 l 5W-30 kod producenta 2228412 lub TotalEnergies QUARTZ INEO C3 5W-40 kod producenta 2213790
2.Motul 8100 Eco-Clean 5W30 kod producenta 107206 lub Motul 8100 x-clean c3 5W-40 kod producenta 102051
3.Orlen Oil Platinum Max Expert XD 4 l 5W-30 kod producenta QFS436B40 lub Platinum Maxexpert c3 5W-40 kod producenta QFS430B40
Przy okazji jaki filtr oleju polecacie ?

 
Wg mnie nie ma sensu ale znajdą się i tacy na forum kturzy sens widzą. Praktycznie możesz zalać co chcesz, co Ci w duszy gra. W starszym roczniku opla w tym silniku zalecone były lepkości od 0/5W30 do 0/5W40.
 
Ok, to pozostanę przy 5W30, a któryś z powyższych byś szczególnie polecał ? Stosunek cena/jakość ? Ja jedynie użytkowałem Renault i tam głównie olej Elf Evo stosowałem.
 
Nie mam oleju który polecałbym szczególnie. Trzeba sobie obrać jakieś kryterium, czasem jest ono błachę, małostkowe ale jakieś trzeba mieć żeby nie wahać się zbytnio z wyborem. Zawsze lubiłem oleje Total/Elf, przez forum polubiłem Orlen. Oleje te mają chyba najlepszy stosunek cena jakość, ME XD czy Dex1 kupisz od 105zł/4L. Możesz też zerknąć na Texaco pro ds M 5W30 jest troche droższy od Orlenów ale jeszcze w przyzwoitej cenie. To olej zrobione wg tej samej receptury jak XD ale ma nieco lepsze parametry.
 
@goryl36 - jeżeli stosowałeś Elfy to może zostań przy tej marce, chyba że nie odpowiada ci cena. Znasz, wiesz że się sprawdzały i nie będzie cię sumienie swędziało że wlałeś coś i jak to się sprawdza.

Elf Evolution 900 USX 5W-30 pasuje do twojego silnika, ma d1g2 i jest już z formulacją pod najnowsze normy API. Tyle że cena jest sporo wyższa od Orlena, bo 5L kosztuje okolice 160-170 złotych.
 
Dexos2 w Europie nie jest stosowany stricte do diesla. W latach 2010-2017 był podstawowaym olejem dla wszystkich opli. Dopiero przy problemach z LSPI zmieniono zalecenia na Dexos1Gen2.
Twój atmosferyczny silnik nie ma problemu z lspi i spokojnie możesz stosować zarówno dexos2 jak i d1g2/g3. Marka praktycznie dowolna wg upodobań.
Co prawda nie w oplu ale stosuję Orlen ME Dex1. Poprzednio Total FGC. Olej oem GM d1g2 to też najprawdopodobnie Total. Oba te oleje sprawowały mi się bez zarzutu i chyba lepiej na oko i ucho jak zalecane w moim przypadku ACEA A5.
raczej nie był/nie powinien być stosowany stricte do benzyn narażonych na LSPI ale do diesla jak najbardziej był i nadal jest stosowany.
 
Panowie, tak przejrzałe z ciekawości strony producentów, gdzie są dobieraczki oleju do konkretnego modelu samochodu, i tak:
Orlen proponuje - ORLEN OIL MAX EXPERT V+ 5W-30 - https://www.orlenoil.pl/pl/naszaoferta/strony/dobierz-olej.aspx
Motul zaleca - 8100 x clean efe 5w30 - https://www.motul.com/pl-PL/lubricants/recommendations/108804
Total zaleca TOTAL QUARTZ INEO XTRA FIRST 0W-20 - https://totalenergies.pl/dobierz-olej-0
@jerseyAdmin Elf żadnego nie dobrał, ale jak sprawdziłem to specyfikacja ok i w teorii pasuje ;)

Dobieraczki proponują trochę inne niż powyższe przez was proponowane, podejrzewam że wynika to z różnych norm - czytaj nowszych które zastąpiły stare - ale to dalej to samo, no i cena ;)

Dobrze rozumiem że problem lspi występuje jedynie w silnikach małolitrażowych i z turbo, czyli opel np 1.4 turbo 150 KM ?
 
Zdecyduję się na TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE FGC 5W-30, spełnia wszystkie normy i do tego Total podobno robi oleje dla Opla , do tego filtr Mann - Filter, myślę że do następnej wymiany opelek będzie zadowolony. Dzięki za Pomoc ;)
 
Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło, czy istnieje znacząca różnica pomiędzy olejem TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE FGC 5W-30 a Elf Evolution 900 USX 5W-30 ?
 
Nie wiem jak cenowo się to przedstawia. Jakiś czas temu USX był znacznie droższy od FGC. Po za tym znaczna różnicą jest kolor opakowania 😉
 
Na znanym portalu u oficjalnych sprzedawców, elf ok 20 zł taniej niż total ;)z tego co wyczytałem to elf/total to ten sam producent, tylko inne marki ?
 
Back
Top