• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel, Dexos2 czy brać pod uwagę?

Robciocop

Nowy użytkownik
Samochód
Astra J 1.4 turbo
Marka samochodu
Opel
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1.4 turbo
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Znikome ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Gm dexos 2 5w30
Jaki olej masz obecnie
Shell helix ultra 5w40
Witam, chce poznać opinie czy olej Shell helix ultra 5w40 nadaje się do silnika 1.4 turbo benzyna opla z normą dexos2. Jedni mówią że to ważne a kolejni że nawet na to nie patrzeć...
Zalałem ten olej zrobiłem już na nim z 1kkm, i spotkałem się z opinią że mam zły olej do tego silnika więc mam lekką obawę
 
A nie powinieneś mieć normy GM dexos 1gen2 ? Zasadniczo krzywdy mu tym Shellem nie zrobisz, ale z tego co pamiętam w silnikach z turbo GM trzeba uważać na LSPI. Nie przeciągaj interwału i na następną wymianę płukanka i zainteresuj się np. Millersem XF Premium LSPI 5W30.

 
Silnik jest na wtrysku pośrednim to raz. Shell ma pakiet SN Plus to dwa. Wg mnie możesz spokojnie na tym Shellu jeździć cały interwał.

Opel zaleca ACEA C3 od 0/5W30 do 0/5W40 z normą Dexos2

Na przyszłość możesz sobie sprawić np Mobil1 ESP 5W30 lub 0W40 X3.
 
Nic się nie stanie, SHU to dobre oleje, a podbicie lepkości na jedną wymianę nic silnikowi nie zaszkodzi.

Dexos2 możesz w zasadzie pominąć, to z grubsza odpowiednik ACEA C3 i tym bym się kierował. Olejów z tymi normami od groma, koledzy już przedstawili ciekawe, możesz coś dobrać. Shell też sprzedaje ACEA C3, nasze Lotos/Orlen także jeżeli chcesz coś taniej. Z ciekawych i niezbyt drogich marek jest jeszcze Gulf, trochę tutaj zapomniane PMO, Castrol (np GTX RN17) no i rzecz jasna olej OEM Dexos 2 który też ma w miarę sensowną cenę jak na dzisiejsze zwariowane czasy.
 
Nie trzeba się trzymać normy Dexos 2 ale też nie trzeba jej jakos specjalnie unikać. Z reguły występuje ona w olejach z normą MB229.51 , a ta już stawia jakieś konkretniejsze wymagania dla oleju. Takie oleje np mają niższy Noack od tak faworyzowanej na forum normy VW 504/507. Choć i tak 0EM VAG jest dobry na wszystko jak Amol 😉

Amol stosowany jest zewnętrznie m.in. w celu poprawy złego samopoczucia
 
Nic się nie stanie, SHU to dobre oleje, a podbicie lepkości na jedną wymianę nic silnikowi nie zaszkodzi.

Dexos2 możesz w zasadzie pominąć, to z grubsza odpowiednik ACEA C3 i tym bym się kierował. Olejów z tymi normami od groma, koledzy już przedstawili ciekawe, możesz coś dobrać. Shell też sprzedaje ACEA C3, nasze Lotos/Orlen także jeżeli chcesz coś taniej. Z ciekawych i niezbyt drogich marek jest jeszcze Gulf, trochę tutaj zapomniane PMO, Castrol (np GTX RN17) no i rzecz jasna olej OEM Dexos 2 który też ma w miarę sensowną cenę jak na dzisiejsze zwariowane czasy.
Jakie podbicie lepkości?
 
Dzięki wielkie za odpowiedź
Wcześniej jeździł na jakimś castrolu 5w30 i po kupnie od razu zrobiłem płukankę produktem Tec2000 i właśnie zmieniłem na olej shell helix ultra 5w40. I teraz tak, na początku wiosny będzie kolejna wymiana oleju i czy znów robić płukanke jak ktoś wyżej pisał?
Zostać przy tym shellu co teraz?
Jeśli nie to który wybrać z tego co polecaliście?
 
Zależy ile km zrobisz do wiosny ale płukanka raczej nie zaszkodzi, choćby pół dawki by stary olej łatwiej spłynął.
Ja mam 1.7cdti i jeżdżę obecnie na 5W30 dexos2 - Mobil 1 ESP.. nie wskaże czy twój silnik lepiej będzie zachowywał się na 30 czy 40, jednakże jesli będziesz olej często zmieniał to spokojnie możesz jeździć na naszych rodzimych olejach i kilka złotych zaoszczędzić.
Jeśli trochę więcej chcesz wydać to proponuje Totala MC3, a najdrożej i może najlepiej to właśnie Mobil 1.
 
Wracam do tematu bo im więcej się tym interesuje tym mniej wiem, napotkałem się na tym forum że ktoś zrobił chipa do tego silnika i polecali mu właśnie między innymi shella helix ultra 5w40, i dowiedziałem się że w późniejszych latach wprowadzono do astry j dexos1gen2 ze względu na spalanie stukowe w astrze k i pękające tłoki, i moje pytanie brzmi czy nadal nie przywiązywać uwagi do tego dexos czy jednak skłonić się np na olej zapobiegający LSPI tak jak to pisał @DaroZS
 
@Robciocop, w Atrze J nie ma konieczności stosowania oleju z formulacja przeciw LSPI.
To zjawisko dotyczy silników z wtryskiem bezpośrednim.
Nie musisz również kurczowo trzymać się oleju z normą Dexos2.
Dowolny ACEA C3 5w30 będzie spełniał wymogi normy GM'a.
Wynika to z tego, że dowolny olej jest C3 "obstawiony" różnymi aprobatami, które przeważnie mają wyższe wymagania niż norma GM.
 
@Robciocop, sam używam w Astrze J właśnie Shella 5W40 i żadnych niepokojących oznak nie zauważyłem, samochód jest po mocnym chipie ma przejechane już 40 tyś km od tego i wszystko w porządku. Zmieniany co 10 tyś km ;)
Więc ja polecam, śmiało możesz zalewać.
 
Back
Top