• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel GT 2007 2.0 turbo olej do skrzyni i dyfra z lsd

BartasBartaz

Użytkownik
Samochód
Opel GT 2.0 sidi turbo 265
Przede wszystkim witam czytam forum długo pojawił się problem więc się zarejestrowałem.
Temat ciężki obdzwonilem serwisy i nikt noc nie wie.
Pojazd to Opel GT 2007 rok 2.0 turbo 265 koni.
Chcę wymienić olej w skrzyni biegów manual 5 aisin AI nr 24240205. Na skrzyni napisane jest 75W90 GL 3. Nie moge znaleźć oleju gl 3.
Kolejny temat dyfer z lsd firmy getrag. Nie wiem czy zastosować 75W90 plus dodatek lsd czy 75W140 bez dodatku.
Liczę na waszą pomoc.
Dzwoniłem również na info ravenola - gość z którym rozmawiałem naprawdę chciał mi pomóc może jest na forum - dzięki. Niestety nie udało się konkretnie niczego wybrać
 
GL-3 możesz zastąpić olejem GL-4 (ale już nie GL-5). GL-4 na rynku sporo, możesz spokojnie coś dobrać. Koledzy tutaj polecają Castrola Syntrans, lepkość 75W-90 jest więc akurat. Ravenol zresztą też ma, dziwne że ci nie pomogli? Na przykład:


Co do dyfra, to nie mam pojęcia, nie miałem potrzeby się zapoznawać bo omijam tylny napęd jak mogę, więc nie chcę wprowadzać w błąd :)
 
Do skrzyni GL-4 75W90. Do dyfra 75W90 LS przeznaczony do mechanizmów o ograniczonym poślizgu i tyle, bez zbędnego kombinowania :).
 
Ok skrzynia biegów załatwiona ale skąd wiemy że 75W90 do dyfra będzie ok? Czytalem na forum usa Pontiac soltice i stosują zawsze dodatek do lsd. Ten dyfer jest tez chyba w Chryslerach i Dodgeach.
 

Attachments

  • IMG_20210329_114209_936.jpg
    IMG_20210329_114209_936.jpg
    4 MB · Odwiedzin: 119
Ale po co Ci jeszcze jakiś dodatek, jeżeli zalejesz olej specjalnie sformułowany do dyfrów o ograniczonym poślizgu?
Prostując, do skrzyni 75W90 GL-4,
do dyfra 75W90 LS
 
Tutaj masz typy

Kategoria: Samochody osobowe
Marka: Opel
Model: GT, M07 (2007 - 2009)
Typ: GT 2.0 Turbo (2007 - 2009)
Zwiń wszystko Rozwiń wszystko
Silnik Z 20NHH
collapse.png
Pojemność:Pojemność układu smarowania 4,8 litrów
Zastosowanie:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 30000 km/ 12 mies.
Produkty:RAVENOL SSO SAE 0W-30
:RAVENOL HLS SAE 5W-30
:RAVENOL REP SAE 5W-30
:RAVENOL RUP SAE 5W-40
Mechanizm różnicowy, tył
collapse.png
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,1 litrów Napełnienie serwisowe
:Pojemność układu smarowania 1,3 litrów Napełnianie suche
Zastosowanie:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Produkty:RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
:RAVENOL VSG SAE 75W-90
Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu
collapse.png
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1 litrów Napełnienie serwisowe
:Pojemność układu smarowania 1,2 litrów Napełnianie suche
Zastosowanie:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Produkty:Spezialprodukt
Skrzynia biegów, ręczna Aisin Warner AR5 5/1
collapse.png
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,6 litrów
Zastosowanie:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 12 mies./ 30000 km
Produkty:RAVENOL TSG SAE 75W-90

 
Na tej stronie byłem na początku drogi. Mechanizm o podwyższonym tarciu : spezialprodukt i nie jest napisane co konkretnie. Dlatego 75W90 plus dodatek lsd czy od razu 75W140 lsd? Waham się czy do skrzyni ravenol vsg czy tsg. Który lepszy.
 
@BartasBartaz rzuc okiem na Meguin Hypoid-Getriebeoel GL 4+ SAE 75W-90 lub Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, bardzo dobre i sprawdzone PAO-syntetyczne oleje przekladniowe.
 
Myślę o Castrolu do dyfra właśnie dzięki. Jednak chcę sie upewnić jakie lepkości do lsd. Jestem w kierunku 75W140 bez dodatku do lsd.
poziom1989 sugerujesz zeby nie iść w kierunku ravenola?
 
Last edited:
GL-3 możesz zastąpić olejem GL-4 (ale już nie GL-5)
Tak, a konkretnie mając wymaganie API GL-3 nawet poprawiasz warunki wlewając GL-4.
Nie możesz wlać GL-5 jeśli jednocześnie nie ma GL-4, co oznacza że może być GL-4/GL-5.

GL-4 na rynku sporo, możesz spokojnie coś dobrać
Ok skrzynia biegów załatwiona
Niestety nie jest to taki lekki temat, jak się wydaje.
Część czołowych koncernów szczerze odsyła do innych, gdyż nie przewidują oleju do tej skrzyni, a przecież oferują niejeden SAE 75W-90, API GL-4. To nie wystarczy.
Rozchodzi się tu o aprobatę "Opel B 040 104 3" dla przedmiotowej skrzyni. Spełnia ją właśnie RAVENOL TSG 75W-90 podany w tabeli przez kolegę MarcinaM. Jest zaskakująco tani, jak na taki monopol - ok 40...50zł/L.

Nie wiem czy zastosować 75W90 plus dodatek lsd czy 75W140 bez dodatku.
Jeśli chodzi o Twój dyferencjał z ograniczonym poślizgiem: Również część czołowych producentów kieruje dalej.
Tutaj od Ciebie zależy, czy chcesz się na drodze kreować, czy klajstrować. Optymalna lepkość jest kompromisem pomiędzy jednym a drugim. Innymi słowy: Spośród olejów spełniających Twój warunek możesz wybrać zarówno 75W-90, lżejsza praca, dostateczna ochrona:

jak i 75W-140 - lepsza ochrona, nieco cięższa praca:

W obu przypadkach dodatki wydają się niepotrzebne.

poziom1989 sugerujesz zeby nie iść w kierunku ravenola?
Ja też sugeruję, postuluję wręcz, bo o ile do Twojej skrzyni Ravenol idealnie trafia, to do mechanizmu jest jednym z tych, którzy rozkładają ręce.
 
Do skrzyni Castrol gl4 a do dyfra Motul 75w90 ls załatwia sprawę sprawdzone w wielu autach.
A jak grubo upalasz to proponuję Redline zarówno do skrzyni i dyfra.
 
Z tego co wiem to dyfer to jest getrag g80 popularna konstrukcja dużo ludzi wrzuca to do Miaty stąd go znam, tu ma chyba przełożenie 3.91
Tak trzeba tu olej z modyfikatorem tarcia, GM podaje takie dane.
 
Dzięki za pomoc skończyło sie na ravenolu 75w90 tsg do skrzyni i na motulu 75w140. Odziwo po tylu latach olej w skrzyni był ładny w dyfrze już nie.
 
i na motulu 75w140

Wlałeś olej wyczynowy.
Teraz nie możesz się zatrzymywać, musisz jechać cały czas, bo inaczej zaklajstrujesz się na amen :)

To oczywiście żart i przesada. Własności "gear competition" są bardzo zbliżone do Castrol Syntrax LS.
 
Dobrze,że wlałeś motula do dyfra, w BMW znany jest przypadek,że do 20-30letnich dyfrów ze szperą płytkową,po zalaniu castrola płyty łysiały. A z ciekawostek oryginalny olej to niby castrol,ale właśnie plus booster. Z kolei na motulu,problem nie występuje.
 
Ja mam w trójce mechanizm ze szpera i zmienialem na Castrola Syntrax 75w140. Jest wszystko ok. W dyfrze ze szpera wazne jest aby olej wymieniać regularnie.
Jak masz jakieś wątpliwości to odezwij się na priv to dam Ci namiar do czlowieka ktory tylko szpery robi.
 
Back
Top