• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Insignia 2016 2.0cdti 170km Dobór oleju, dodatku i płukanki

Rafa_88

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Insignia A 2.0cdti 170km B20dth, Vectra c 1,9cdti 150km
Marka samochodu
Opel Insignia A
Budżet/ile litrów
230 zł 5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0cdti 170km B20dth adblue
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Znikome ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
dexos 2
Jaki olej masz obecnie
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30
Cześć, jaki olej, płukanke oraz dodatek do oleju polecacie do tego silnika? Jeżdżę raczej spokojnie, 60/40 trasa miasto. Może coś lepszego jesteście w stanie polecić w cenie motula, który obecnie zalewam. Jeśli warto dołożyć do lepszego oleju to nie ma problemu. Myślałem nad olejami marki: Mobil, Shell, Eurol czy Meguin, liczę że pomożecie wybrać najbardziej opłacalną oliwę. Będę wdzięczny jeśli polecicie jakąś skuteczną płukankę i czy warto lać dodatek do oleju jakiś? Jeśli tak to dajcie jakąś propozycję. Z góry dziękuję! 😁
 
Last edited:
Ty masz już te poprawione panewki? Generalnie zadbaj o smoka olejowego bo są cyrki w tym silniku i to ważniejsze niż dobór oleju a co do samego oleju to ja osobiście polecam coś z normą VAG 504/507. Nawet Orlen Maxexpert V 5W30 lub Lotos Synthetic 5W30 będą dobrym wyborem. Zobacz na Eurola Synthence 5W30 ma podobnie jak Lotos bardzo dobry wynik w teście ścieralności a do tego rekordowo niski noack. W tym silniku to może być istotne. Nie przeciągaj interwału ten silnik nie lubi zdegradowanego oleju.
 
Ty masz już te poprawione panewki? Generalnie zadbaj o smoka olejowego bo są cyrki w tym silniku i to ważniejsze niż dobór oleju
W tym silniku nie ma już problemu z panewkami ani z uszczelką smoka, wszystkie te usterki zostały wyeliminowane.
 
Też nie jestem do końca przekonany. Kolega ma Insignie z 2019 roku, robił wymianę rozrządu po 120kkm w ASO, no i poza zestawem rozrządu jednak mocno zasugerowali wymianę łańcuszka spinajacego wałki i uszczelkę smoka.
Także niby poprawili, ale tak chyba nie do końca i ręki sobie za to uciąć nie dadzą.
 
Panowie otóż nie, silnik B20dth to całkiem nowa konstrukcja pozbawiona jakichkolwiek problemów z panewkami i ze słynna uszczelką smoka, która dotyczyła silnika z oznaczeniem A20dth. Za to ten nowy silnik ma inne bolączki jak właśnie rozrząd, pękająca rura turbo w każdym egzemplarzu przy około 200k przebiegu oraz często występujące problemy z adblue. Aso jak to Aso strach do nich jeździć, miło że panowie mechanicy postanowili uszczelkę smoka wymienić na zaś by dmuchać na zimne, ale to był niepotrzebny zabieg gdyż w tym silniku z oznaczeniem B20... nie ma z tym problemu. W takim razie @tomek evo przyjrzeć się tym olejom, które poleciłeś wyżej czy jakieś inne jesteś w stanie zaproponować? Proszę też o polecenie jakiejś płukanki i dajcie znać czy warto jakiś dodatek do oleju zalać jeśli tak to jaki?
 
Te co są mogą być to wszystko dobre oleje. Do tego silnika pasuje każdy dobry C3 5W30 ewentualnie 0W30. Wybór jest naprawdę mega duży. Ja w takim wypadku wszystkim wciskam Eurola Syntehnce FS 0w30 bo to bardzo dobry i "wszechstronnie uzdolniony" olej. Ale to tylko jedna z propozycji.
 
Back
Top