• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Signum 1.8 z18xe LPG

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG, Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
Marka samochodu
Opel Signum 1.8 z18xe
Budżet/ile litrów
5l budżet najlepiej ok 100zł
Styl jazdy
Silnik
1.8 z18xe pb+lpg
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
ok 1l/10000km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 dexos2
Jaki olej masz obecnie
Pmo Max Mileage 10W40
Zakładam tu temat. Autko Opel Signum, przebieg aktualnie 278 tys km, silnik dobrze znany 1.8 z18xe z instalacją gazową od jakiś 80 tyś km. Wg książki i zapisków od przebiegu 85 tyś km auto jeździ na 10W40 i podejrzewam, że przez cały okres aż do teraz taki był lany. Jeżeli chodzi o historię auta w moich rękach to jeździłem na: Valvoline Maxlife 10W40, Motul Synergie 6100 10W40, Liqui Moly MOS2 10W40, PMO Professional 10W40 i teraz już druga wymiana i aktualnie zalany PMO Max Mileage 10W40. Pobór oleju jak ten silnik stosunkowo mały, na aktualnym oleju pierwsze dolewki typu 100ml, 200ml po jakiś 5-6 tyś km od wymiany czyli jest ok. Zastanawiam się nad przejściem na jakiś 5W40 - może coś polskiego + jakaś płukanka i ewentualnie jakiś dodatek. Jak myślicie to dobry pomysł czy kulać się dalej na 10W40?
 
W ramach eksperymentu możesz spróbować 5W40. To chyba był olej pierwszego wyboru bo czy dexos2 był już w 2003?. Coś mi świta, że norma weszła dopiero z nastaniem euro 5.
 
Znajomy ma tym silnikiem nalatane 360kkm i jeździ na oleju GM 10w40 także nie kombinuj. Zostaw co masz albo zalej valvo maxlife 10w, zmieniać na czas i tyle.
 
W ramach eksperymentu możesz spróbować 5W40. To chyba był olej pierwszego wyboru bo czy dexos2 był już w 2003?. Coś mi świta, że norma weszła dopiero z nastaniem euro 5.
W 2003 były bodajże GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025

@Konjio A co za problem zmienić z powrotem na 10W40 jak się 5W40 nie sprawdzi?

Ja, tak samo jak @soszo spróbowałbym przejść na 5W40. Lotos/Orlen/Specol będą jak najbardziej ok, płukanka też obowiązkowo. Z dodatkiem to już kwestia indywidualna, ja nie jestem fanem. Na początku spróbowałbym bez dodatku
 
A dlaczego nie kombinować? Może być i to valvo max live . Ja bym tam raz 5W raz 10W/40. Sprawdzić jak pobór, jak zimne starty. Przekonac się na własnej d... czy są zauważalne różnice. Ja tam jestem kombinator 😁
 
Płukanka LM/ Archoil/Oilem/K2. Olej Lotos,Eurol, Shell wszystko 5w40. Jeździć obserwować.
 
Wszystko zależy od OP. Ja tam lubię sprawdzić czy to co ludki w internetech piszą sprawdza się w realu. No tak z nudów :)

Po zmianie z 10W40 na 5W40 w pandzie na pewno lżej ma rozrusznik przy -20st. poprzedniej zimy takich mrozów nie było , a pandzia mniej ochoczo odpalała. Ale u mnie to autko stoi co najmniej 10 dni nie uruchamiane.
 
jak się 5W40 nie sprawdzi?
A co tu ma się nie "sprawdzić"?

nie ma co kombinować.
A Co tu jest "Kombinacją"?

Jak myślicie to dobry pomysł czy kulać się dalej na 10W40?
Jak najbardziej, możesz przejść na 5W40. Zostać na 10W40 również możesz, bo nasz klimat nie jest na tyle srogi, aby taka lepkość zimowa była przeszkodą. Proponuję naszego Lotosa 5W40, lub Elf NF 5W40, albo właściwie cokolwiek A3/B4 5W40.
pierwsze dolewki typu 100ml, 200ml po jakiś 5-6 tyś km od wymiany
Więc temat poboru oleju można uznać za pomijalny.
 
@Zielony34 Może jakimś cudem wzrośnie zużycie oleju, może właścicielowi nie spodoba się jak silnik pracuje. Chodziło mi o to, że zmiana oleju to nie jest czynność nieodwracalna i nic nie szkodzi żeby spróbować
 
Może jakimś cudem wzrośnie zużycie oleju
Jakim cudem?

może właścicielowi nie spodoba się jak silnik pracuje
Akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju, temat poruszany setki razy...

Chodziło mi o to, że zmiana oleju to nie jest czynność nieodwracalna i nic nie szkodzi żeby spróbować
To tak, z tym się zgodzę. Dorzucę od siebie, żeby szanować sobie takie silniki w których możemy się jeszcze pobawić bez konsekwencji.
 
Nie raz użytkownicy pisali, że po przejściu na 10W40 zużycie spadło
Największe zużycie oleju w Laweciarze miałem na 10W40.
 
Ja proponuję zastosowanie 10w40 lotosa. Analiza na forum pokazuje że to bardzo solidny olej. Jak na 10w40 jest dobrze to po co kombinować? Lotos ma wysoką lepkość w 100 stC co może mieć wpływ na ograniczenie spalania oleju zaznaczam że może ale nie musi.
 
Jakim cudem?


Akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju, temat poruszany setki razy...


To tak, z tym się zgodzę. Dorzucę od siebie, żeby szanować sobie takie silniki w których możemy się jeszcze pobawić bez konsekwencji.
No właśnie to wszystko sprowadza się do ostatniego. Moje przykłady były czysto teoretyczne, akurat takie miałem pod ręką, dlatego też wyraźnie przy obu napisałem "może". Nie wiem jakim cudem miałoby wzrosnąć zużycie, jak sam często wspominasz, każdy silnik jest inny, może ten akurat będzie popijać 5W40. Nie napisałem też nigdzie, że akustyka jest wyznacznikiem oleju. Bynajmniej, sam często uczulam użytkowników, ale koniec końców, sam dobrze wiesz, że oleje są bardzo zbliżone do siebie, więc jak nie wiadomo, który wybrać, to czemu nie "na słuch"? Koniec końców, wszystko sprowadza się do tego, z czym sam się zgodziłeś - jak jest możliwość to jak najbardziej można spróbować 5W40, ale jeśli cokolwiek miałoby być z nim nie tak, to można po prostu wrócić na 10W40. Nic na siłę
 
No więc, jeżeli chodzi o "zimne" starty to na obecnym oleju nie mam z tym problemów. Nawet w zimie przy -15 nie było klepania, wiadomo że gdzieś te pierwsze parę sekund silnik ma "ciężej" ale naprawdę nie było tragedii. Jeżeli chodzi o Lotosa to korci mnie ten Synthetic Plus 5W40 w sumie cenowo to on jest nie wiele droższy od 10tki. Ewentualnie z tego, co widziałem to Eurol SL 5W40 to taka "grubsza" 5tka i też mam ten olej gdzieś z tyłu głowy. Kurcze mam dylemat. Do wymiany mam jakieś 3 tyś km, więc jeszcze można na spokojnie przemyśleć temat.
 
Nie rozmyślaj za dużo, nie ma sensu. Skoro interesuje cię Lotos i Eurol, zrób jeden interwał na jednym, jeden na drugim i sam wyciągnij wnioski
 
Na chwilę obecną mam parę typów:
Pozostanie na tym, co mam czyli PMO Max Mileage 10W40 lub eksperyment z:

Eurol SL 5W40 + płukanka K2
Specol Gold 5W40 + płukanka K2
Lotos Synthetic Plus 5W40 + płukanka K2

W sumie jak czytam opinie to wszystkie te oleje są "spoko", przewertowałem dostępne tu analizy i nie mam jakiegoś faworyta.
 
Back
Top