• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Signum 1.9 CDTI kempingowy holownik

Batman

Użytkownik
Samochód
S40 2.4 170 KM / Signum 1.9 CDTI 150 KM / Corsa 1.2 Twinport 80 KM
Marka samochodu
Opel Signum
Budżet/ile litrów
150/4
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
1.9 CDTI
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
znikomy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Millers Trident C3 5w40
Witam. Jestem posiadaczem Opla Signum 1.9 CDTI 150 KM. Zastanawiam się jaki wybrać olej oraz dodatki uszlachetniające do tego silnika, ponieważ ten samochód służy mi także do ciągnięcia sporej przyczepy kempingowej (1400 kg).
Samochód kupiłem dokładnie rok temu. Poprzedni właściciel lał Mobil 1 Turbo Diesel 0w40. Niestety jak się później okazało olej zmiał co 25 tyś km i to przez 220 tyś km. Gdy kupiłem samochód nic mu nie dolegało. Po zmianie Millersa samochód zaczął na zimnym silniku dymić na biało, po kilkuset metrach przestaje. Obstawiam uszczelniacze zaworowe. Pytanie czy zmiana oleju mogła się do tego przyczynić? Mechanik mówi, że jak wrócę do tego Mobila to przestanie dymić...

No i oto jestem. Chciałbym wlać coś optymalnego. w 2022 roku ciągnąłem przyczepę w 42 stopniowym upale po Czechach. Ostatnio moje myśli powędrowały w stronę Eurola Fluence 5w40. A może wrócić do tego Mobila?
Myślałem też o cerateku ale polecono mi bardziej AR 9100. Ktoś tam powiedział, że lepszy będzie K2 Militec. Widziałem jeszcze K2 Nanotec. Nie znalazłem żadnych informacji czym się różnią te dwa specyfiki.

DPF, EGR i klapy są usunięte.

Zestaw prezentuje się całkiem solidnie:
 
Jeżeli cena to nie problem, to lej to co poprzednik (o ile uda Ci się kupić, bo ztcw to wycofany z produkcji)
 
Subiektywnie, cokolwiek 0w40 lub 5w40 a3/b4 lub c3. W tej samej jednostce 1.9 JTD miałem już kilka olejów i różnice pomijalne, no może przy 0w40 przyjemniejsze starty w zimę. Zamiast dodatków zainteresowałbym się płukankami, może długodystansowa oilsyn LL.

Poza tym tam wchodzi prawie 5l, a nie 4.
 
To spróbuję wlać 0w40 Mobil 1 TD, jeżeli uda mi się zdobyć.
Myślałem o dodatkach z powodu holowania przyczepy. Taki AR 9100 czy K2 Militec to modyfikatory tarcia. Tak sobie pomyślałem, że to może pomóc silnikowi. Mam to w ogóle pominąć?
Co do płukania - panowałem wlać LM 2662.
 
Jestem po stronie sceptyków, jeśli chodzi o wszelkie dodatki. Nie ma miarodajnej metody na sprawdzenie ich skuteczności, a sam nawet używałem kilku produktów bez żadnych zauważalnych zmian. Płukanki LM często stosuję, ale ponoć Oilsyn są lepsze na papierze.
 
Sam dexos nie jest bardzo wymagającą normą, C3 pewnie w dużej mierze jest wymagane ze względu na ekologię, której się pozbyłeś. Mobil, którym poprzedni właściciel zalewał, też nie spełniał wymagań producenta. Zawsze możesz spojrzeć też na Mobila 0W40 ESP X3, ale to już ponad budżet będzie
 
Norma Dexos2 została wprowadzona w 2010 roku. Jest kompatybilna wstecznie ale w 2005 po prostu producent nie mógł jej zalecać.
 
Jeśli jest ekologia to w tym silniku i w tym przypadku jednak bym poszedł w stronę normy C3 i lepkości 5W40/0W40. Sprawdź klapy wirowe i przepustnice bo spodziewam się sporej ilości "syfu" chyba, że było czyszczone. Tańsza opcja Fluence 5W40 powinien być dobry, droższa np. Mobil 1 ESP 0W40. Meguin też pod warunkiem, żę zrobisz porządek z klapami, wyczyścisz przepustnice raz na jakiś czas i masz dpf w dobrej kondycji (w co osoboście znając te silniki bardzo wątpię). Zarówno AR9100 jak i AR9200V2 robią w tym silniku dobrą robotę.
 
Samochód kupiłem już bez tych ekologicznych wspomagaczy. Mocno zastanawiam się nad Meguin a Fluence. ESP przekracza budżet, ponieważ jeszcze muszę zmienić olej w Volvo (6 litrów) i za 2 tyś km w Corsie więc mam na co wydać pieniądze:cool:.
Prawdopodobnie do jednego i drugiego bym wlał AR9200V2. Choć zastanawiam się czy w przypadku Meguin'a będzie sens?
 
To...
ESP przekracza budżet,
...i to...
Prawdopodobnie do jednego i drugiego bym wlał AR9200V2
...nie uważasz, że trochę się wyklucza? Dołożenie 40 zł do oleju z górnej półki będzie przekroczeniem budżetu, ale 200 zł wyrzucone w dodatki w budżecie się zmieści? 🤔


Samochód kupiłem już bez tych ekologicznych wspomagaczy.
No to Mobil1 FS 0W40, albo Mobil1 ESP X3 0W40 i żaden dodatek nie będzie Ci potrzebny.
Kolejny w kolejce Shell Helix Ultra 5W40/0W40
W dobrej cenie dostaniesz Total Quartz 0W40.
 
Bo dodatków nie wliczam w cenę. A poza tym ESP kosztuje 230 zł więc nie dokładka 40 zł ale około 80 zł do 4 litrów a potrzeba prawie 5.

Czyli co? Jak olej trochę lepszy to nie dodawać żadnych specyfików (Cerateków, ceramizerów, Archoili, militecków, nanoteków)? Nawet mając w planach tułaczkę z przyczepą na przykład 2500 km w dwa dni w bardziej słoneczne rejony niż nasze?
No i ostatnie - powyższa lista też jest całkiem okej. Ale czemu zabrakło Meguina Super Leichtlauf 5W40? Chyba, że chodzi o lepkość tylko 0W.
Lubię drążyć do końca, ponieważ wolę korzystać z doświadczeń innych niż samemu kombinować.
 
ESP kosztuje 230 zł
Z dwóch pewnych źródeł, ESP 5W30 5L w jednym 189 zł, w drugim 206 zł. 🙂

Ale wracając do konkluzji, tak, ja jestem zdania, że lepiej kupić lepszy olej, niż dodawać jakieś modyfikatory, które tak naprawdę nie wiadomo jak naprawdę wpływają na całość formulacji oleju.
 
Przy ciężkim użytkowaniu, ważne żeby baza oleju nie uległa degradacji. Tu też dobre oleje dają więcej pewności.
 
Pytanie gdzie. Bo po wpisaniu w google grubo powyżej 200 zł
 
Najtansza oferta na alle to 167.98 zł za 5L. To mniej niż niektórzy oferują 4L. Tylko zawsze była mowa na forum żeby mobila z najtańszej oferty nie kupować. Ale może warto zaryzykować.
 
Back
Top