• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Vectra C 1.9 CDTI bez DPF

Chudy321

Nowy użytkownik
Samochód
-Vectra 1.9 CDTI 120
Witam,

Od moment uwyjechania z salonu w mojej Vectrze był lany olej 5w30, z tego co wyczytałem 5w30 jest stosowany w wersjach z DPF (choć u mnie fabrycznie go nie ma). I powinien być lany olej 5w40, czy jest sens przechodzenia na 5w40?

Drugim pytanie, jakiej marki ten olej kupić? Myślałem o PMO choć o przeczytaniu paru postów tutaj na forum (zmiany składu itd) oraz na różnych grupach trochę się waham. 2 lata temu przy remoncie głowicy był zalany u mnie Castrol który z tego co się dowiedziałem jest złym olejem, rok temu przy wymianie też go zalewałem.

Nie chciałbym dużo wydawać 120-180zł.

Pozdrawiam
 
W tym silniku dobrze sprawdza się zarówno 5W30 jak i 5W40. Wybór konkretnej lepkości powinien być podyktowany warunkami eksploatacji, stylem jazdy, porą roku itp. DPF nie ma tu nic do rzeczy. Jak go nie ma to opcją jest jeszcze 0W40 i wg. mnie jest to b. dobra opcja. Sam stosowałem 0W40 w 1.9 CDTI najpierw Meguin Super Leichtlauf Driver + AR9100 a potem Neste city Por 0W40 + AR9200 i na tym ostatnim zestawie subiektywnie było najlepiej. Kilku klientów stosuje ta lepkość z powodzeniem w 1.9 CDTI lub JTD i opinie są tylko pozytywne.
Z 0W40 masz kilka dobrych PAO-syntetycznych olejów, choćby 2 wyżej wymienione.
Inna opcja to PAO-syntetyczny 5W40 albo dobry olej z C3 (5W30 lub 5W40) ale doprawiony Archoilem AR9100. W moim wątku partnerskim jest bardzo atrakcyjna oferta bardzo dobrego oleju C3 5W40 (jeden z najlepszych na rynku) z Archoilem AR9100, która mieści się w Twoim budżecie. O Archoilu znajdziesz bardzo dużo informacji tu na forum więc nie będę się rozpisywał ale napiszę tylko tyle, że naprawdę warto i sam stosuje.
Z 5W30 1.9 CDTI/JTD fajnie chodzi na Millersie EE longlife C3 5W30 ale jest trochę poza budżetem a jak dodasz AR9100 to już przekroczysz budżet prawie 2 razy. Z tańszych dobre opinie zbiera Eurol Fluence DXS 5w30 - znajomy ma serwis specjalizujący się w grupie GM-a i leje teraz DXS-a regularnie do wielu cdti i nikt nie ma uwag i różnic in minus w stosunku do prawie 2x droższego Liqui Moly top tec 4600 5W30 nie zauważono.
Z 5W30 wart uwagi jest też Specol Spec Premium C3 505/507 5W30.
Opisz jak użytkujesz auto to będzie można lepiej doradzić w kwestii konkretnej lepkości czy konkretnego oleju.
 
Tak na marginesie, opierając się na IR Neste, jest tam PAO... Lecz nie całkowicie. Został wymieszany z małą ilością HC. To już nowocześniejsza receptura.
 
Do Astry 1.9 CDTI 150 znajomego dwa razy poszedł Millers XF 5w40 - przebieg auta coś ok. 250 kkm był. Pierwsze zalanie było z AR9100, potem solo. User bardzo zadowolony, bo tego oleju nie brał jak wcześniej (nie wiem co tam było, ale nic szczególnego) , a i brzmienie silnika było dla niego przyjemne. Całość poprzedzona płukanką.
 
Chudy321 napisał:
Witam,

Od moment uwyjechania z salonu w mojej Vectrze był lany olej 5w30, z tego co wyczytałem 5w30 jest stosowany w wersjach z DPF (choć u mnie fabrycznie go nie ma). I powinien być lany olej 5w40, czy jest sens przechodzenia na 5w40?

Drugim pytanie, jakiej marki ten olej kupić? Myślałem o PMO choć o przeczytaniu paru postów tutaj na forum (zmiany składu itd) oraz na różnych grupach trochę się waham. 2 lata temu przy remoncie głowicy był zalany u mnie Castrol który z tego co się dowiedziałem jest złym olejem, rok temu przy wymianie też go zalewałem.

Nie chciałbym dużo wydawać 120-180zł.

Pozdrawiam

Zobacz Ravenola SSL. Wynalazki typu C3 z modyfikatorami bym odpuścił - takie rozwiązanie nie ma żadnej przewagi natury technicznej nad dobrym olejem z pełną zawartością popiołów, który możesz bez przeszkód wlać.
 
Michal126 napisał:
Zobacz Ravenola SSL. Wynalazki typu C3 z modyfikatorami bym odpuścił - takie rozwiązanie nie ma żadnej przewagi natury technicznej nad dobrym olejem z pełną zawartością popiołów, który możesz bez przeszkód wlać.

A o jakim?
 
Miałem na myśli 9200v2, ale generalnie sprawa nie jest tak prosta, jak się wydaje, bo w mojej ocenie należy oceniać konkretne zestawy.
 
Michal126 napisał:
Chudy321 napisał:
Witam,

Od moment uwyjechania z salonu w mojej Vectrze był lany olej 5w30, z tego co wyczytałem 5w30 jest stosowany w wersjach z DPF (choć u mnie fabrycznie go nie ma). I powinien być lany olej 5w40, czy jest sens przechodzenia na 5w40?

Drugim pytanie, jakiej marki ten olej kupić? Myślałem o PMO choć o przeczytaniu paru postów tutaj na forum (zmiany składu itd) oraz na różnych grupach trochę się waham. 2 lata temu przy remoncie głowicy był zalany u mnie Castrol który z tego co się dowiedziałem jest złym olejem, rok temu przy wymianie też go zalewałem.

Nie chciałbym dużo wydawać 120-180zł.

Pozdrawiam

Zobacz Ravenola SSL. Wynalazki typu C3 z modyfikatorami bym odpuścił - takie rozwiązanie nie ma żadnej przewagi natury technicznej nad dobrym olejem z pełną zawartością popiołów, który możesz bez przeszkód wlać.

Z tym bym akurat polemizował bo przewaga full sapsa polega przede wszystkim na lepszym pakiecie ochronnym, które jednak z reguły opiera się o stary pakiet zddp a jeśli chodzi o inne dodatki to często oleje z c3 są lepiej skomponowane pod silniki wysokoprężne. A jak dodamy Archoila AR9100 to zyskamy nie tylko najlepszej ochronie (i przebijemy gołego full sapsa) ale również poprawimy warunki pracy oleju i czystość silnika.
Odrębną kwestią jest zastosowana baza olejowa bo w przypadku olejów full spas zdecydowanie łatwiej jest trafić PAO-synetyk a wybór olejów C2/ C3 z główną bazą PAO jest mocno ograniczony (głownie do produktów Ravenola i Eurola).
Ravenol SSL 0W40 to bardzo dobry olej ale zauważyłem, że ostatnio wiele osób narzeka, ze ten olej szybko się "męczy" bądź akustycznie nie jest tak dobrze jak by tego oczekiwali. Trochę to dziwne bo wcześniej nie było takich uwag. Nie mam za bardzo gdzie tego SSL-a zalać bo bym go sam sprawdził.
 
Back
Top