• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Vectra C 3.2 V6

bochen1337

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Vectra C 3.2 V6
Marka samochodu
Opel Vectra C
Budżet/ile litrów
150zł / 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
Z32SE 3.2 V6
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
GM-LL-A-025 5w40
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5w40
Witam. Szukałem tematu o tym silniku, ale chyba żadnego jeszcze nie ma. Z dodatkowych informacji to pobór oleju na poziomie 0,3l/1000km i poranne klekotanie, które ustaje po 30-stu sekundach jazdy.
 
Normą się nie przejmuj. Do tego silnika klasyczny full saps 5W40. Trochę ponad budżetem Meguin Super Leichtlauf 5W40 a z tańszych Eurol Super Lite 5W40 to będą dobre i sprawdzone propozycje.
 
Ta norma bazuje na starej A3/B3. W sumie cokolwiek z normą A3/B4 będzie ok. Tylko lepkość dziwna, bo wydawało mi się, że ta A-025 przewidywała tylko 0W-30? Poranne klekotanie może być właśnie od nieprawidłowej lepkości, chociaż w takim silniku to i margaryna powinna zadziałać ;)

Spróbuj może czegoś z lepkością przewidzianą przez normę? W niedużej cenie możesz mieć Specol Gold 0W-30.

Z wyższej lepkości i też trochę drożej, ale nadal w budżecie to oryginalny GM Dexos2 albo Fuchs Titan GT1 Flex23 5W-30.
 
Faktycznie zalecany w instrukcji jest jednak 5W30, ale według książeczek od samochodu od wielu lat zalewany jest 5W40. Pytanie czy taki olej 5W30 sprawdzi się przy np. ostrzejszej miejskiej jeździe w letnie upały 30+?
 
Skoro jezdzisz po miescie to spokojnie moze być 5w30. Silnik najbardziej "dostaje w kosc" na zimnym wiec chyba lepiej bedzie chronil 5w30 gdyz mimo tej samej lepkosci zimowej jednak 5w30 jest mniej lepki na zimno.
U siebie tez przeszedlem z 5w40 na 5w30 z tym, że uzywam dodatku Molygen Motor Protect i z silnikiem od 60k km nic sie nie dzieje.
Pdobnie u żony w starym avensisie zmienilem z 5w40 na 5w30 i silnik wcale nie bierze wiecej oleju a byc moze nawet mniej.
Mozesz smialo probowac 5w30 i raczej nic sie nie powinno dziać
 
Skoro jezdzisz po miescie to spokojnie moze być 5w30. Silnik najbardziej "dostaje w kosc" na zimnym wiec chyba lepiej bedzie chronil 5w30 gdyz mimo tej samej lepkosci zimowej jednak 5w30 jest mniej lepki na zimno.
Bez znaczenia. Wielokrotnie było i jest o tym pisane na forum. Olej 5W30 wcale nie będzie lepiej chronił "na zimno" od 5W40. Chociaż nie wiem, gdzie to "na zimno" zakwalifikować, bo oba oleje mają tę samą lepkość zimową SAE.

taki olej 5W30 sprawdzi się przy np. ostrzejszej miejskiej jeździe w letnie upały 30+?

Sprawdzi się dobrze. Jeśli nie masz szczególnego zakazu stosowania danej lepkosci w danych warunkach przez producenta silnika, to możesz stosować olej całorocznie.

Te jednostki są bardzo trwałe, stara szkoła, klasyczna Vka.

Eurol Super Lite 5W40
Valvoline SynPower 5W40
Lotos Synthetic Plus 5W40
Shell Helix Ultra A3/B4 5W30
 
Dexos2 zastępuje GM-LL-A-025, a oleje dexos2 dostępne są w klasach lepkości od 0/5W30 do 0/5W40.
Można powiedzieć, że te wszystkie klasy lepkości są dozwolone.
 
Pierwsze primo sprawdź czy miska nie jest wgięta w okolicach smoka. Po drugie ja bym lał specol 5w40 bo temu silnikowi i tak nic nie pomoże bo jest przedpotopowym wynalazkiem, w którym i tak prędzej czy później pójdzie UPG tak o. (dawny użytkownik x30xe). Wymieniaj co 10 tyś a odłożone pieniądze na konserwację.
 
Zakupiłem jeszcze raz valvoline synpower 5w40, tym razem z normą ACEA C3 DEXOS2 (poprzednio miałem z normą A3/B4 i starymi normami opla). Różnica w cenie to 40zł za bańkę, a różnica w pracy silnika? Cóż, po prostu nie klepie. Odpalam, ruszam i jest cisza. Pytanie czy ta zmiana normy mogła mieć wpływ, czy po prostu jeździłem na podrobionym oleju? Cena bez DEXOS2 to 100zł/5l, a z 140zł/5l.
 
Back
Top