• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Vivaro 1.9 i 2.0 350-420tys km

vvcoxx

Użytkownik
Samochód
Bmw 550i , Opel Vivaro
Cześć koledzy. Poszukuje porady od was na temat doboru oleju do vivaro. Mam w firmie 4 sztuki
- 2x 2.0 114hp m9r
- 2x 1.9 101hp f9q
Oba silniki fabrycznie bez dpf.
Staram się dbać o samochody, jeżdżą głównie z przyczepami ok 700-800kg i tylko w sezonie letnim. Kilka lat temu jeździły na elfie 5w40 jednak od ok 3 lat lalem Valvoline synpower 5w40 lub x-cessa 5w40 i wymieniałem co 13-15tys. Od roku jeżdżą na Specolu 5w40 i wymieniam co 10tys km - nie zauważyłem negatywnych zmian w porównaniu do poprzednich olejów. Każdy z busów w tym czasie zrobił ok 40-50tys km. Przebiegi oscylują między 350 w 2.0 a 410 w 1.9 przy czym w żadnym nie dolewam między wymianami oleju.
Przyznaje ze aspekt ekonomiczny ma tutaj jakieś znaczenie bo przy 4-5 wymianach w sezonie w każdym busie (przy czym do 2.0 wchodzi prawie 8l) robi sporą różnice w roku.

Jednak czy według was jest to dobra droga?jaki byłby Wasz wybór na moim miejscu?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam Michal
 
@vvcoxx, jeżeli dalej chcesz obniżać koszty, to jedynym już wyjściem jest wydłużenie interwałów do minimum 15 tys km, najlepiej do 20 tys.
Bo na samym oleju już z ceną nie zejdziesz ...
Silniki diesla z common railem nie degradują termicznie oleju tak mocno jak klekoty z wtryskiem pośrednim.
Przeprowadź analizy olejów przepracowanych i na tej podstawie podejmij decyzję o wydłużeniu interwałów wymian.
 
Też tak sądzę. Jeżeli cena odgrywa rolę to ciężko będzie taniej i w miarę sensownie i Specol jest ok.

Jeżeli chcesz jeszcze zejść z cena to przeciągnij wymianę do 15000 kilometrów i zrób analizę z jednego z wozów z 2.0 i jednego 1.9. Wstaw nam tutaj i pomyślimy czy da się jeszcze przeciągnąć czy zostać czy zejść w dół. Intensywnie używany diesel nie powinien mocno degradować oleju, więc może da się pójść w górę z czasem wymiany.
 
Last edited:
Nie zrozumcie mnie źle. Cena nie liczy się aż co do złotówki - chce dla silnika jak najlepiej ale z zachowaniem zdrowego rozsądku. Po prostu stwierdziłem, ze za różnice między Valvoline a Specolem wole częściej zmieniać olej ale jeśli uważacie, ze lepiej byłoby zalewać jakimś ciut droższym olejem przy czym zostawić interwał na 10tys to nie będzie to dla mnie aż taki problem. Tylko z mojej analizy wynikało ze nie ma takiego złotego środka - są bardzo drogie oleje premium i cała reszta świata :D Wiec niekoniecznie chce obniżać koszty ale niechciałbym żeby olej kosztował 3x tyle w przeliczeniu na litr, bo jak latwo policzyć kupuje rocznie ok 100-130l oleju. Może przy tym przebiegu warto stosować jakieś dodatki i lac dalej specola - lub jaką droższą alternatywę zostosowali byscie na moim miejscu? Pozdrawiam
 
Zdecydowanie wydłużenie interwału do 15 tys km nie zrobi krzywdy silnikom.
Silniki z tego co piszesz, masz w dobrej kondycji, bez DPF, brak poboru oleju i przede wszystkim eksploatacja "w trasie".
Takie warunki nie degradują oleju tak mocno, jak jazda miejska, czy niedogrzany silnik.
Ja w turbobenzynie utrzymuję interwał 10 tys km, a mój silnik olej "morduje" nieporównywalnie mocniej, niż te Twoje.

Osobiście poszedłbym w średnią półkę cenową, czyli 100 PLN/5L (Total, Shell, Lotos, Orlen, ...).
Wykonanie analizy to koszt 90 PLN+ przesyłka, a na podstawie wniosków, możesz znacznie zaoszczędzić na serwisach.
Przy okazji dowiesz się, czy silnik za bardzo nie sypie metalami do oleju, czyli zdiagnozujesz go od środka.
Tego żaden "spec" Ci nie powie!
Jeżeli po tych 13-15 tys km liczba zasadowa utrzyma się gdzieś w okolicach połowy wartości wyjściowej i ilość metali będzie znośna, wydłuż interwały do 20 tys km, czyli o 33%!
Będzie widać u księgowej.
 
Dobre podejście z takimi interwałami aczkolwiek faktycznie można zrobić analizę np. po 10/15 kkm i sprawdzić jak to wychodzi. Olej zmieniasz sam? Opakowania mogą być większe ca 20/60L?
 
Olej zmieniam sam, opakowania mogą być jak najbardziej wieksze aczkolwiek jak porównywałem np Specola to różnice były naprawdę niewielkie w tym przypadku w cenie - ale nie ma to problemu dla mnie.
Analizę chętnie zrobie przy najbliższej wymianie :)
 
Latałem 2.0 dCi na elf 5w30/40 i do 800.000km dojeżdżały wszystkie w trybie wymiany oleju co 30.000km. Dwie bańki oleju wchodzą, pewnie dlatego.
 
Zdecydowanie wydłużenie interwału do 15 tys km nie zrobi krzywdy silnikom.
Silniki z tego co piszesz, masz w dobrej kondycji, bez DPF, brak poboru oleju i przede wszystkim eksploatacja "w trasie".
Takie warunki nie degradują oleju tak mocno, jak jazda miejska, czy niedogrzany silnik.
Ja w turbobenzynie utrzymuję interwał 10 tys km, a mój silnik olej "morduje" nieporównywalnie mocniej, niż te Twoje.

Osobiście poszedłbym w średnią półkę cenową, czyli 100 PLN/5L (Total, Shell, Lotos, Orlen, ...).
Wykonanie analizy to koszt 90 PLN+ przesyłka, a na podstawie wniosków, możesz znacznie zaoszczędzić na serwisach.
Przy okazji dowiesz się, czy silnik za bardzo nie sypie metalami do oleju, czyli zdiagnozujesz go od środka.
Tego żaden "spec" Ci nie powie!
Jeżeli po tych 13-15 tys km liczba zasadowa utrzyma się gdzieś w okolicach połowy wartości wyjściowej i ilość metali będzie znośna, wydłuż interwały do 20 tys km, czyli o 33%!
Będzie widać u księgowej.
Kolego! Pozwól ze wrócę do tematu.

1. Czy pójście półkę wyżej - shell helix ultra 5w40 będzie dobrym wyborem? Chciałbym przed zbliżającym sezonem letnim kiedy samochody mają najwiecej pracy zainwestować w nieco lepszy olej niż specol - przebiegi coraz wyższe wiec chciałem pójść za Twoją radą.
2. Czy są jacyś pewni i polecani sprzedawcy tego oleju? Oczywiście jeśli można tu ich zareklamować :)

3. Czy przed wymianą zastosowanie Verylube flushing oil to dobry pomysł czy może lepiej płukanka oilem ? Na razie przy co drugiej wymianie stosowałem jakieś płukanki typu Valvoline ale chciałbym jakąś lepszą kuracje zrobić :) Jest tak duzo produktów na rynku ze sam już głupieje. Proszę o jakieś wskazówki!
Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi
 
Czy pójście półkę wyżej - shell helix ultra 5w40 będzie dobrym wyborem?
Myślę, że tak.

Czy są jacyś pewni i polecani sprzedawcy tego oleju? Oczywiście jeśli można tu ich zareklamować
Nie można. Ale masz oficjalnego dystrybutora w jednym takim dosyć popularnym miejscu w sieci, gdzie się bardzo dużo kupuje ;)

może lepiej płukanka oilem ? Na razie przy co drugiej wymianie stosowałem jakieś płukanki typu Valvoline ale chciałbym jakąś lepszą kuracje zrobić

Sens jest kiedy stosujesz płukankę co każdą wymianę oleju. Zdecydowanie lepiej pójść w Oilem. Jeśli będzie drogo, to nawet płukanki typu Valvoline, czy Shell spokojnie wystarczą. Ale, jak wspomniałem, stosowane regularnie.
 
Czy jest duża różnica między 5w40 helix ultra a helix ultra diesel? W większości tematów nie ma mowy o helix ultra diesel tylko o zwykłym a widzę większość wspominasz

co będzie lepszym wyborem? Jeszcze raz dzięki za pomoc
 
Jeżeli diesel to diesel, teoretycznie będzie miał lepsze właściwości dyspergujące sądzę, przynajmniej kiedyś tak było.
 
Back
Top