• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony na lato

Moje zdanie jest takie, że Nokian zanim stał się tak popularny jak jest obecnie i nie aspirował tak bardzo do półki premium (cenowo, nie jakościowo), to mniejsze lub większe uchybienia można było przeboleć ze względu na znaczną różnicę w cenie w stosunku do Conti, Michelina, GY etc. Obecnie kiedy te różnice cenowe nie są tak duże, to niestety jakość przy tej półce musi iść w parze. Nie chodzi o to, że te opony mają być zawsze wybitne, czy nigdy nie trafiać na reklamację ale odsetek powinien się mieścić w normie dla półki premium, jeśli się nie mieści, to takie gumy powinny być wyceniane na poziomie klasy średniej, jak Semperit, Kleber czy Firestone.
 
Jakie reklamacje? na opony zniszczone na krwędziolach czy kamieniach? albo również zciągane i wkładane na felgę sześć razy?
 
@Binas96 mam nokiany wr d 4 z roku 2017 przebieg auta 36 tys . Jezdzi senior spokojnie rusza i hamuje . Bieżnik jak nowy a opona spękana - niestety
 
Co do wyważenia Vredesteinów. Opony juz na aucie. Najwięcej ciężarków mam na jednym kole - 30g.
 
W tamtym roku kupiłem auto z 4ro letnimi oponami zimowymi Hankook Winter Icept Evo 2. Na jednej osi miały już tylko 2-3 mm bieżnika, więc poszły w odstawkę i kupiłem całoroczne Bridgestone Weather Control A005 Evo, na drugiej osi zostawiłem Hankook'i bo miały około 5 mm bieżnika. Z racji tego, że jeżdżę maksymalnie 15-20 kkm rocznie, zdecydowałem się na wielosezon, bo prędzej mi się zestarzeją, niż je zużyję.

Kilka dni temu musiałem zdjąć koło i przypadkiem przyjrzałem się Hankookom (4 letnim). Zauważyłem takie pęknięcia jak na zdjęciu, jakby opasanie miało chęć wyjść na zewnątrz + pęknięcia jak w oponie 20 letniej... To jakaś masakra. Gdzieś czytałem wypowiedź wieloletniego wulkanizatora, że kiedyś do mieszanki dodawali kauczuk, który jest dosyć drogi i teraz się już go prawie nie dodaje.

Swoją drogą, w drugim aucie, którym jeżdżę niedużo, wokół komina, mam zimowe Dębice Frigo 2 (10 letnie), gdzie są tylko niewielkie pory, żadnych pęknięć... a to opona budżetowa. Hankook klasa średnia, ale podobno to częsta ich przypadłość.

Z racji rozsądku, bezpieczeństwa i jazdy po samych trasach, 4 letnie opony z 5-5,5 mm bieżnika, z bólem poszły na śmietnik... W zamian zakupiłem również całoroczne Bridgestone i mam nadzieję, że to dobry wybór.
165190400_259956685841330_2419015816687489310_n.jpg
165190400_259956685841330_2419015816687489310_n.jpg
 

Attachments

  • 165383186_454892879091977_934227471306590217_n.jpg
    165383186_454892879091977_934227471306590217_n.jpg
    53,2 KB · Odwiedzin: 177
  • 165427178_4143781575673368_5550831845187123093_n.jpg
    165427178_4143781575673368_5550831845187123093_n.jpg
    56,7 KB · Odwiedzin: 160
Powinienem w ogóle brać pod uwagę oznaczenia etykiet EU jeżeli między jednymi a drugimi oponami jest różnica 1db albo jeden stopień klasy?

Chcę zamówić typowe R17 i się waham między Conti Premium Contact 6 a serią GoodYear Efficent Grip no i opory, przyczepność, hałas różnią się o jeden stopień. Sercem jestem jakoś za Conti i dają 150zł zwrot gotówki za kupno zestawu R17 ale to GY ma opony cichsze o 1-2 db

Nie wiem co robić...
 
Rok temu wybierałem opony typu "touring" do auta w rodzinie i wybór padł na GoodYear Efficientgrip po analizie. Sa mega ciche i komfortowe. Podobno projektowane aby miały jak najnizszy opór toczenia a zatem i powinny się wolno zużywać. Testy to potwierdzają. Ja polecam.

Poniżej masz link do testu.
 
Po jakiej analizie? W testach jest Efficientgrip Performance 2, a dla Goodyear Efficientgrip nawet producent daje klasę E przyczepności więc musi to być niezły plastik.
 
A jak sądzisz? Po analizie wyników testów opon i ocenie parametrów. Rzeczywiście na filmie są GY EG2. Film niech zostanie bo są aktualne wyniki opon letnich.

GY EG zamontowane są w aucie z napędem na przód i 220KM. Kleją jak trzeba. Osobiście sprawdzałem. Na Conti nie jeździłem.
 
Dokładnie. Pamiętajmy że natezenie w dB odnosi sie do skali logarytmicznej więc kazdy decybel ma znaczenie zwłaszcza jak auto jest slabo wyciszone.
 
Właśnie dlatego się zapytałem, bo jak pisałem sercem jestem jakoś za Conti ale to GY mają ten 1-2db cichsze opony i dlatego też zapytałem czy w ogóle warto brać pod uwagę takie różnice na kartach EU ponieważ, wiele razy czytałem, że to co podają na karcie nie koniecznie może oznaczać realia. Czyli GY wcale nie musi być cichsze od Conti itp itd.


No ale dobra zwycięsko z walce z Conti, według parametrów wychodzi jedna GY z roku 2020 i jedna 2021 ale ma 1db więcej.
I teraz co bym miał sobie kupić?

GY EFFICENTGRIP PERFORMANCE 2020 B/A/69dB
GY EFFICENTGRIP PERFORMANCE 2 2021 B/A/70dB

I mogę być pewien, że wersja 2020 jest cichsza bo tak jest na etykiecie czy olać i brać nowszą wersję 2 z 2021 70dB?


Bo jeszcze jest Dunlop SP SportMaxx RT E/A/67db z 2020 roku. Ten to już całkiem mógłby być cichy gdybym wiedział, że to wszystko jest sprawdzane tak samo i w takich samych warunkach...
 
Last edited:
@STREAM-HD Dunlop to marka należąca do grupy Good Year, mimo że też klasyfikowana jako klasa premium, to pozycjonowana w ramach grupy pół segmentu niżej. Generalnie od ładnych paru lat GY/Dunlop wyróżniają się na tle konkurencji jako wyraźnie cichsze opony, więc wydaje mi się że jeśli to jest Twoim priorytetem, to powinieneś iść właśnie w tego producenta. Tak jak @MP_MOTORS słusznie stwierdził, nawet 2dB potrafią dawać ogromną różnicę w praktycznych odczuciach ale pamiętaj o bardzo ważnej rzeczy. Poziom natężenia hałasu na etykiecie UE, to nie jest to samo co hałas w kabinie. Jest mierzony na zewnątrz pojazdu i zdarzają się opony teoretycznie głośne, które w środku nie są uciążliwe.
 
Ktoś kto decyduje się na Goodyear Eficent Grip Performance, musi pamiętać że jest to opona która ma papierowe ścianki boczne, chyba najcieńsze z opon z którymi miałem styczność. Taka opona będzie bardzo lekka i komfortowa, ale auto będzie pływać na zakrętach.
 
@Alex Tak, głównie chodzi mi o hałas. Wiadomo, że szuka się złotego środka, ale nie jeżdżę wyczynowo i nie wygina mnie w zakrętach do granic utraty przyczepności - choć zdarza się regularnie złamać limity prędkości w umiarkowanym stopniu i troszkę pobujać autem w zakrętach, dlatego mimo Passata o minimalnie podniesionej mocy nie kupuje opon za 200zł tylko za 400zł. Chyba stawiam najmocniej na tego Dunlopa w tej chwili.

Bochcio - Teraz mam GY Efficent Grip ale to 16 cali z 2017 roku i mogę powiedzieć tyle, że nigdy nie zawiodła, a testów miała sporo przez te lata bo wiele razy się z kimś łapałem w trasie, ale ja nie mam porównania z innymi, żeby doświadczyć różnic między konstrukcjami. Auto się raczej słuchało zawsze, nigdy jakoś nie odczułem dziwnego pływania i uginania się opon ale też nigdy nie szukałem ostatnich limitów przyczepności bo mam zamiar zawsze dojechać w jednym kawałku.

Ciekawe jak będzie mi się śmigało na R17. Póki co z racji tego, że R17 same z siebie będą wydawały więcej hałasu to jednak celuje w Dunlopy E/A/67db i jedynie rozważam czy kupić model z roku 2021 ale już z 68db są tylko.
 
Dzisiaj przeglądałem letnie w Oponeo, oczywiście premium i wiele ma klasę AA , AB , czołówka to Conti , GY , Vredestein tudzież Yokohama.
Zauważyłem zależność , że pony XL mają gorsze opory toczenia i większy hałas .
Ciekawe co będzie kiedy dopracują technologie powyżej AA , będzie A+ ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top