• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja wiem jedno ze jeździłem duza liczba aut na wielu oponach letnich/zimowych i wiem ze opinie użytkowników (i moje) są nie obiektywne bo jeżeli mamy kiepska oponę to dostosowujemy styl jazdy aby zapewniał nam poczucie bezpieczeństwa. Po kilku dniach stwierdzamy ze opony są ok . Nie jesteśmy w stanie jako użytkownicy odwzorować identycznych warunków drogowych aby obiektywnie porównać opony . Zreszta każdy z nas ma poczucie ze dokonał wybory wg jego kryteriów najlepszego . Ja wiele razy miałem odczucia ze super opona jest zwyczajna a krytykowany w testach model jest całkiem ok i o co chodzi tym testującym ....
Opony 4 sezon które polecacie w zasadzie zamykają się w 5 modelach i o nich piszecie . A u mnie w bliskiej rodzinie pojawiły się w 3 autach Klebery Quadraxer 2 i wszyscy są mega zadowoleni z tej opony .
 
Kiedyś pamietam ze jak zmieniałem opony z letnich na zimowe to od razu trzeba było wolniej jechać spokojniej w zakrętach trzymać większy dystans przed hamowaniem . Obecne opony są dużo lepsze i osobiście coraz trudniej mi wyczuć różnice przy takich zimach (brak śniegu i mróz max -4) w prowadzeniu pomiędzy oponami lato/zima.
 
Nie jesteśmy w stanie jako użytkownicy odwzorować identycznych warunków drogowych aby obiektywnie porównać opony

Oczywiście że jesteśmy. Wystarczy jeździć często tą samą drogą. Wtedy okazuje się że tam gdzie w zakręcie bez problemu jechałem 90km/h na oponach X nagle na oponach Y nie mogę, bo mnie znosi na zewnątrz. Albo tam gdzie zawsze przejeżdżałem przez kałuże nagle na oponach Y wyłącza się tempomat, bo występuje aquaplaning.
 
ja no mam zakrety pewne do testow. ale nie o to chodzi
mam rzadka umiejętność krytycznego spojrzenia na swoje zakupy. i np opone re002 polecil bym na tor lub do ciezkich aut grzie idzie ją dogrzać


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Klebery Quadraxer 2 i wszyscy są mega zadowoleni z tej opony
A można wiedzieć do jakich aut mają założone? Bo ja miałem takie w służbowym kangoo (opony oczywiście brane nowe) i o ile pierwszy sezon było ok, to od drugiego zaczynała się jazda jak na łyżwach po mokrym, o sniegu/błociepośniegowym nie wspominając. Za to bardzo dobrze wspominam z tego auta Firestone Multiseason, a na ten rok kupiony nowy komplet Firestone Multiseason2, ale o nich jeszcze za dużo nie wiem, bo mam je na razie z dwa miesiace i na razie nie ma żadnych problemów.

A w innym temacie wspominałem, że na testy wziąłem do Audi opony marki Rotalla oczywiście wielosezon. O ile na suchym jest ok, czy zimno czy ciepło, tak jak już jest mokro i zimno to jest trochę mniej pewnie, ale w 100% przewidywalnie. W zeszłym tygodniu wracałem w niedziele z Gdańska i na A1 złapał nas śnieg i też auto prowadziło się przewidywalnie.
 
Mr Walczak@ jedne są w Lancerze , Mazda 3 i Mazda 2 . Ale to samochody jezdzace tylko po mieście i nie wiem czy w ogóle wyjeżdżające po za rogatki miasta ;)
Ale użytkownicy (bliska rodzina) zadowoleni ze nie musza robić przekładek , czekać w kolejce itp
 
Luckyboy@ to musisz mieć jakieś opony będące na dwóch roznych biegunach. Ja jedynie taka sytuacje miałem kiedyś na oponach zimowych Pirelli Carving które w ogóle nie hamowały i nie trzymały się w zakrętach na suchym:mokrym a na śniegu były super . Letnie to w octawi fabryczne matadory bardzo złudne bo ciche miękkie komfortowe mega ale z trzymaniem po zakrętach to katastrofa . Reszta opon ze średniej pułki lub premium to dla mnie niezauważalne różnice pomiędzy nimi . Jedyne co mogłem zaobserwować to zarzucie opon. A te kałuże w których sprawdzasz opony to zawsze maja taka sama głębokość co do +- 1 mm bo inne wartości diametralnie zmieniają zachowanie Opon. Testy na aquaplaning wzdłużny / poprzeczny to warstwa wody ok 7 mm i dla każdej opony . Mierzonabtez temperatura i wilgotność. Rozmiar 225/50/17 zimowe
roznice prędkości w pomiarach aquaplaningu best 95kmh najgorsza 89,8 km/h . Większość ma 94 kmhProwadzenie najlepsza ma 74,7 km/h najgorsza nokian 69,5 km/h reszta z 10 opon jest z czasem ok 72-73 km/h
Prowadzenie tor suchy 1300m najlepsza 115,4 km/h najgorsza 114,1 km/h
Luckyboy dla mnie to roznice pomiędzy oponami maja takie wartości których bez odpowiedniej aparatury nie zmierzysz. Roznice będą np latem opony typu slick lub torowe porównane z 4 season lub budżetowymi pokażą drastyczne roznice w przyczepności.
zurzyta opona zimowa na suchym będzie lepsza niż nowa bo ma niższy bieżnik i jest bardziej stabilna nie pływa na wys bieżniku .
zawsze porównujesz opony nowe czy oponę nowa do no 2 letniej która ma już o 1-2 mm bieżnika mniej ????
takie indywidualne testy są do d.... bo nie są miarodajne bo po prostu nie mogą .
zobacz jak temp wpływa na zachowanie opon niby kilka stopni a już jakbyś inna opona jeździł .
 
to ci powiem ze ostatnio bawilem sie w szukaniu optymalnego balansu auta (z pol roku temu to nie tak ostatnio) . trzy czy cztery dni z rzedu jezdzilem ten sam zakret przy zabawie 0.1 bara. (wiem temperatura . ) tez to bralem pod uwage.

rowniez wplyw ma na to co ma sie w bagazniku. 10-20 kg robi roznice.

zgadzam sie ze porownywanie opon jest mega trudne i jest wiele czynnikow
 
Panowie rajdowcy - na pace mam 20 ton sadzy. W poniedziałek zrzutka w Goodyear/Dunlop w Amiens. No bo wiecie, że guma jest prawie "biała" i trzeba dodać sadzy żeby opona była czarna 😁
 
Last edited:
Guma (raczej nie naturalna) na opony jest taka kremowa. Też zdarzyło mi się to wozić do Kleber i naszego Bridgestona.
 
Panowie rajdowcy - na pace mam 20 ton sadzy. W poniedziałek zrzutka w Goodyear/Dunlop w Amiens. No bo wiecie, że guma jest prawie "biała" i trzeba dodać sadzy żeby opona była czarna 😁
Ale delikatnie się proszę obchodzić. Bo może się okazać że nie będą się na tor nadawały opony :D
 
Na Kaszubach tak od ponad tygodnia. Absolutnie utwierdzam się w słuszności zakupu nowych zimówek.
IMG-20210112-WA0001.jpg
 
W świętokrzyskim tak.Absolutnie stwierdzam że naped na 4 koła i nowe zimówki był zbytecznym rozrzutem .
🤭😁
 

Attachments

  • 20210112_135528.jpg
    20210112_135528.jpg
    3,5 MB · Odwiedzin: 122
Sobota w Kaliszu - IMG_20210109_084224.jpg

Dziś zaczął sypać śnieg i ma posypać do weeknedu to będzie w koncu dobry test na te chińczyki 😈😈
 
Na Kaszubach tak od ponad tygodnia. Absolutnie utwierdzam się w słuszności zakupu nowych zimówek.
View attachment 5621
Faktycznie, bez nowych zimówek ani rusz. Panowie bez przesady, to z czym mamy do czynienia teraz to nawet nie jest ułamek dawnych zim a technologia poszła lata świetlne do przodu. Mieszkam w górach i tak naprawdę od dwóch lat mógłbym jeździć na letnich ale jak już skończę obydwa komplety to wjadą wielosezony 🙂
 
Pamiętajcie, żeby sprawdzać ciśnienie w oponach o ile nie macie czujników. Miałem sprawdzane auto na stacji diagnostycznej czy jest wszystko ok, a nie pomyślałem o sprawdzeniu opon. Z jednej w ciągu kilku tygodni uciekł cały 1 bar. Przyzwyczaiłem się do drugiego auta, gdzie opony po roku trzymają ciśnienie
 
Back
Top