• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Niedziela Krynica Zdrój i opony moje znakomicie dawały rady. Ja nie widzę różnicy między Żonki zimowkami a moimi hubabubami :D
 

Attachments

  • 137380372_166619291468869_3836299383089150895_n.jpg
    137380372_166619291468869_3836299383089150895_n.jpg
    328,9 KB · Odwiedzin: 132
Last edited:
@wuwok gdzie te Twoje auto na stoku tak się wpatruje i nie widzę;)
Budżet Baruma też dziś spełnił swoje zadanie na śniegu,oczywiście przy zachowaniu zdrowego rozsądku na drodze..
 
Niedziela Busko Zdrój i opony moje znakomicie dawały rady. Ja nie widzę różnicy między Żonki zimowkami a moimi hubabubami :D
Krynica Zdrój... Poprawiłem :D ..tak 2 rzeczy na raz robić :D
 
Zadziwiające. Czytam, że wielosezon to na lato dobry, na śniegu nie odstaje i na tor można skoczyć. Ci z zimowkami piszą, że nie ma to jak dobra zimowa i reszta teraz to zamulacze. Są tacy co im i śnieg w zimę na letnich nie przeszkadza.

Zadziwiający efekt potwierdzenia :D
 
Wielosezonowa opona dobra do samochodów słabych. Rozsądnej jazdy. I przebiegów rocznych do 20 tyś. Mowa o dobrych oponach, premium a nie chinolach. Każdy z nas ma pewien typ oczekiwań od opon. Jeden kupi zimówki z górnej półki, inny kupi najtańsze zimowe opony. I teraz co lepsze? premium wielosezonowa czy najtańsza zimówka?? Ile ludzi tyle opinii. A ja piszę w tym temacie temu bo często ludzie nie mający styczności z dobrymi oponami wyrażają swoją opinie na podstawie domysłów. A ktoś szuka opinii od kogoś co ma, jeździ. W praktyce sprawdził możliwości danego typu opony.
 
Moje wielosezonowe przy temperaturze około zera stopni trzymają się asfaltu jak przyklejone. Trzymają lepiej jak przy wyższych temperaturach.
 
no chyba porownanie 4s2 z ts860 to jednak jakis sens ma. obie 195 ;)

chociaz ja uwazam ze ts860 to jedna z bardziej wielosezonowych wsrod zimowek.
 
dzisiaj fajna pogoda sie zrobiła
sprawdziłem pod Tesco moje wielosezonowe hankook
trakcji zero nawet na dwójce 😁
no cos tam łapały :)
 
Last edited:
U mnie w podkarpackim dopiero pierwszy poważny śnieg :D Conti TS860 przetestowane i stwierdzam, że poprzednie Klebery mogą co najwyżej jako zapasówka jeździć 😂
 
dzisiaj fajna pogoda sie zrobiła
sprawdziłem pod Tesco moje wielosezonowe hankook
trakcji zero nawet na dwójce
no cos tam łapały :)
jesli piszesz o 4s2 to nie pod tesco ale na drodze podczas takiej pogody jak piszesz w lodzi bylem najszybszy starą octavia przy predkosci 60. przy 80 juz wyprzedzalem. wiekszosc turlała sie po 30-40. chodziaz fajnie szlo dupą zarzucic nawet bez recznego. (auto bez esp) ale trakcja byla dobra .sprawdzalem z asr i bez asr.

jutro z ranca jade do brzezin na ts860 wiec bedzie porownanie bezposrednio dzien po dniu
 
Last edited:
dzisiaj troche pojechalem po sniegu na ts860. i dla mnie kurde trakcja byla jakby lepsza na 4s2 a hamowanie jakby na ts860
takie zachowanie moze na poczatku wygladac na słabość opon ale nie chce mi sie wierzyc ze topowa zimowka ma gorsza trakcje niz wielosezon ale nie z samego top.
moze byc to spowodowane m.in innym dzialaniem asr ale gownie co to mysle inna masa pojazdu a szczegolnie przodu. Fabia 1.6tdi 135hp ma lżejszy przod niz Octavia 1.9tdi 110hp. takie cos moze powodowac gorsza trakcje ale lepsze hamowanie. dodatkowo im wiekszy profil tym lepsza trakcja . jeszcze im bardziej miekki zawias tym lepsza trakcja.To wszystko dziala na korzysc Octavii mimo ze ma wielosezony.

Natomiast na zakrecie pewniejsza fabia. czyli jak nalezalo by sie spodziewac
 
Mam podobne odczucia co do TS860. Na starych Krisalpach HP2 ostrzejszy wjazd na rondo kończył się uślizgiem i ESP musiało dość intensywnie pracować aby utrzymać tor.
Wczoraj sprawdziłem TS860 to samo rondo przy podobnych jak co roku warunkach - czuć lekki uślizg ale nie występuje szarpanie samochodem a kontrolka ESP tylko co jakiś czas mrugnie.
Na prostej przy wciśnięciu gazu do oporu na 3 biegu kontrola trakcji pracuje ale jestem w stanie rozpędzić się do 90km/h bez problemów, gdzie na poprzednich auto tańczyło po drodze już przy siedemdziesięciu na liczniku. Niby to tylko 140KM i 380Nm ale według mnie różnica opon ogromna.
 
U mnie w podkarpackim dopiero pierwszy poważny śnieg :D Conti TS860 przetestowane i stwierdzam, że poprzednie Klebery mogą co najwyżej jako zapasówka jeździć 😂
Jak to moja Żonka mówi.. Ryjek ci się świeci na desce :D A swoją drogą faktyczne spalanie na 100km ci pokazuje? To masz TDI? Ja dziś poległem na wyjeździe do domu, Żonki Nokiany też. Sąsiad z dzieciakami na podjeździe jeździł na sankach i zrobiło się ślisko. Szkoda że nie ma łańcuchów które można szybko założyć/ściągnąć.
 
Z tym ryjkiem to dobre, chwilę mi zajęło zrozumieć o co chodzi Świeci się bo EGR zaślepiony a nie wywalony z softu. Najzwyklejszy 1.9TDI 8V na pompowtrysku po chipie.

Nie to jest spalanie chwilę po wyjechaniu z pracy + auto stało 4 minuty na wolnych na parkingu żeby Webasto trochę podziałało. Normalnie schodzi do 6,5L w zimie.
Na 50L ropy robię mniej więcej 800KM.
 
Fix and Drive wrzucił nowy filmik o Vredestein Quatrack Pro.


Kurcze ogólnie słabe te opony. U mnie nie ma takich przygód w Goodyearach Vectorach Gen-2.
 
@Forest u mnie w focusie Bridgestone A005 też mega słabo w warunkach zimowych a to ich pierwsza zima.
 
@Feberos Kleber Krisl. Hp2 miałem w Clio IV 195/55/16 i to były TOP 3 najgorszych opon. Jeździłem na nich jak zimy były zimami a ten model opony prawie nie miał przyczepności na śniegu i cholernie kiepskie na wodzie, były to jedne z najgłośniejszych opon które miałem. W testach też zjachali. Conti TS 860 to jedne z najlepszych opon. Potwierdza to wiele testów z poprzednich lat. Jedyny plus tych opon to dostałem z autem i nie płaciłem. a Drugi plus to prawie w ogóle się nie zurzywały
 
Last edited:
Back
Top