• Uwaga!

    Z dniem dzisiejszym w życie wchodzi zmieniony regulamin forum: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/regulamin-forum.450/

    Zmiany dotyczą w większości są kosmetyczne, precyzują wymogi poprawności językowej i tak dalej.

    Dodany został punkt dotyczący kar porządkowych. Wyjaśnia on działanie porządkowych banów, przyznawania punktów karnych oraz pojawienia się dwóch nowych "rang" na forum i związanych z nimi ograniczeń.

    Proszę o zapoznanie się. Jeżeli ktoś nie akceptuje regulaminu w nowej formie, proszę o informację. Jak że istnieje wymóg akceptacji regulaminu przy korzystaniu z forum konto takiej osoby zostanie niezwłocznie usunięte zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych.

    Pozdrawiam Admininistrator

Opony - temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Moje Michały A6 poległy na śniegu. Dramatu nie było. Zachowywały się przewidywalnie ale....
Ubity wyślizgany śnieg nie sypany niczym
Przy przyspieszaniu włączała mi się kontrola trakcji mimo 4x4
Hamowanie to jedno wielkie działanie ABS u
Na śniegu Cont TS 850P zdecydowanie lepsze duuuuzo lepsze.
Zaraz ide testować GY UltraGrip Perf+ na osce
 

Karopir

Użytkownik
Samochód
BMW E36 Touring M52b25 / BMW E36 Compact M43b16 / Mercedes w123 OM616D24 OM
Przedwczoraj pompowałem z tyłu 2.8 bara. Dzisiaj jak miałem 1 km dojazdu do domu zbudowany ze śniegu i lodu i podjazd pod górkę to zostawiłem samochód na ulicy, poszedłem po manometr i spuściłem tył do 1.8 bara, żeby wjechać. Co do tanich opon zimowych (3 letnie dużo bieżnika), nie dają rady na śniegu, a na lodzie kompletnie, ale w sumie na lodzie to chyba normalne. W zakrętach przód był bardzo posłuszny, a nawet na prostej przy na maksa skręconych kołach, ale przy hamowaniu przy 20 km/h na zaśnieżonym asfalcie koła się zablokowały, więc trochę się rozczarowałem. Z przodu miałem 2.0 bara tak jak powinno być jakby co.
 

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Astra G 1,6 8V+LPG
@xtremesystems tak pisałem o 4s2 trochę z przymrużeniem oka
było pusto na parkingu śnieżek a pod spodem śliska kostka no to jeden i ogień, hamulec ręczny i but :p
nie miało prawa trzymać trakcji
poważniej to nie są złe te opony mimo wszystko jakoś się zbierały
na wcześniejszych co prawda starych innej firmy to samochód stał w miejscu

dodano
przy tej zabawie wyszła jedna wada ale to raczej wina przedniego napędu ?
podsterowność dawała się we znaki przód uciekał i przy jeździe po łuku spore koła kręciłem poza tym wszystko na plus bym powiedział
film @Forest to jakaś porażka żeby przy spokojnym ruszaniu tak sie zachowywało jak by hamulce trzymały 🤔
 
Last edited:

xtremesystems

Użytkownik
@xtremesystems tak pisałem o 4s2 trochę z przymrużeniem oka
było pusto na parkingu śnieżek a pod spodem śliska kostka no to jeden i ogień, hamulec ręczny i but
nie miało prawa trzymać trakcji
poważniej to nie są złe te opony mimo wszystko jakoś się zbierały
na wcześniejszych co prawda starych innej firmy to samochód stał w miejscu
to jak na wielosezon sa bdb opony. naprawde niewielka różnica miedzy nimi a porządnymi zimowkami

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 

xtremesystems

Użytkownik
Moje Michały A6 poległy na śniegu. Dramatu nie było. Zachowywały się przewidywalnie ale....
Ubity wyślizgany śnieg nie sypany niczym
Przy przyspieszaniu włączała mi się kontrola trakcji mimo 4x4
Hamowanie to jedno wielkie działanie ABS u
Na śniegu Cont TS 850P zdecydowanie lepsze duuuuzo lepsze.
Zaraz ide testować GY UltraGrip Perf+ na osce
gy piwinny byc lepsze. ale jak jukiedys pisalem zimowki z przed paru lat na centralna europe to inne opony niz teraz. teraz stawia sie na mokre i bloto. juz takiej trakcji na sniegu nie będzie

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Ja moimi całorocznymi Goodyear jestem zaskoczony, w sensie pozytywnym. Na śniegu mają bardzo dobrą przyczepność, trzeba zdecydowanie mocniej przycisnąć hamulec, aby włączył się ABS.

Opon zimowych już nie założę.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Ja moimi całorocznymi Goodyear jestem zaskoczony, w sensie pozytywnym. Na śniegu mają bardzo dobrą przyczepność, trzeba zdecydowanie mocniej przycisnąć hamulec, aby włączył się ABS.

Opon zimowych już nie założę.
Też w miejskim wózku na zakupy mam gen 2 zamontowane i jest ok.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Też właśnie miałem o to pytać. Gdzie sie podział @Ryba84 . Chyba się zastanawia co napisać o letnich gumach przy takiej pogodzie.....albo to jest pewniejsze stoi w kolejce do gumiarza na wymianę ;)
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Ryba84 rozbił się na letnich
 

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Miałem zadać to samo pytanie @rychu147 :). Pewnie robi testy letnich opon :). U mnie w poniedziałek rano zapowiadają -23°. W takiej temperaturze letnie pewnie trzymają się asfaltu jak złe :p
Pewnie @Ryba84 napisze ze jego letnie zgromadziły tyle ciepła w lecie ze teraz jak jedzie to rozpuszczają śnieg przed i pod opona ze nadal jezdzi po suchym asfalcie a opony nadal kleją sie do asfaltu jak wściekłe ;)
 

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
@xtremesystems
Wczoraj w nocy pojeździłem zony Capturem na tej samej trasie na GY Ultra Perf + i powiem zdecydowanie lepsze opony na śniegu niż Michały A6 . Mimo ośki to rzadziej i krócej włącza się kontrola trakcji . Hamowanie też ABS lata trudno ocenić czy mniej czy bardziej. Generalnie opony na śniegu sa zdecydowanie lepsze. Dają poczucie pewności, przyczepności . Naprawde robią dobre wrazenie . Potwierdza to test opon 225/50/17 gdzie GY na śniegu ma pkt 8,5 mokrym 7,6 suchym 7,8 odpowiednio Michały A6 śnieg 6,9 mokre 8,2 i suchym 8,7
W tym samym teście Bridgestony LM 005 zamiatają wszystkich pod dywan bo na śniegu maja 9,2 mokrym 9,5 . Az mnie korci spróbować tych opon ;)
Kupując Michały chciałem mieć dobre i trwałe opony na suchym i mokrym asfalcie , taka alternatywa dla 4 Season i z tego wywiązują się świetnie. Przeżyje ;) bo nie mam wyboru i mam nadzieje ze snieg na drogach nie będzie leżał długo i czesto
 

xtremesystems

Użytkownik
to ty muszisz byc szur i foliarz z przekonania i uporu. pewno wyborca konfederacji (dobrze stawiam?) - to nie polityka tylko ciekawosc bo zazwyczaj trafiam jak zapytam :D. B8 ką na letnich
Post automatically merged:

@xtremesystems
Wczoraj w nocy pojeździłem zony Capturem na tej samej trasie na GY Ultra Perf + i powiem zdecydowanie lepsze opony na śniegu niż Michały A6 . Mimo ośki to rzadziej i krócej włącza się kontrola trakcji . Hamowanie też ABS lata trudno ocenić czy mniej czy bardziej. Generalnie opony na śniegu sa zdecydowanie lepsze. Dają poczucie pewności, przyczepności . Naprawde robią dobre wrazenie . Potwierdza to test opon 225/50/17 gdzie GY na śniegu ma pkt 8,5 mokrym 7,6 suchym 7,8 odpowiednio Michały A6 śnieg 6,9 mokre 8,2 i suchym 8,7
W tym samym teście Bridgestony LM 005 zamiatają wszystkich pod dywan bo na śniegu maja 9,2 mokrym 9,5 . Az mnie korci spróbować tych opon ;)
Kupując Michały chciałem mieć dobre i trwałe opony na suchym i mokrym asfalcie , taka alternatywa dla 4 Season i z tego wywiązują się świetnie. Przeżyje ;) bo nie mam wyboru i mam nadzieje ze snieg na drogach nie będzie leżał długo i czesto
GY robił zawsze jak pamiecia siegne zimowki bardziej sniegowe niz reszta. pamietam czasy ug7+ . masakra jak to na sniegu ciągneło.
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
VW Polo TDI
''Specjalista'' z mojej rodziny wywody dziś robił na temat opon całorocznych,że coś takiego nie istnieje,że strach wozić dziecko itd ,ale czego się można spodziewać po osobie która obecnie jeżdzi dalej na 6 letnich oponach letnich non stop na jednych oponach, mimo śniegu i mrozu .Brakuje słów.:)
 
Top