• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Pierwszy test opon UHP w popularnym rozmiarze 225/40R18 w 2021r.


Goodyear AS5 wygrywa jako chyba najbardziej zbalansowana opona w wielu aspektach.
 
Panowie, czy ktoś z Was używa lub ma doświadczenie z oponami Goodyear Vector 4Season Gen. 3 SUV ? Interesują mnie w rozmiarze 225/60/R17 XL lub zbliżonym. Jakie są Wasze opinie ? Wiem, że Gen. 2 bardzo chwalona.
 
Pierwszy test opon UHP w popularnym rozmiarze 225/40R18 w 2021r.


Goodyear AS5 wygrywa jako chyba najbardziej zbalansowana opona w wielu aspektach.

Będę zamawiał AS5 właśnie w 225/45/18 tylko muszę znaleźć przystępną ofertę.
Tutaj też wypadła jako najlepiej zbalansowana
 
U mnie wczoraj wleciały Dunlopy SP Blueresponse 195/65/15, opony z tego roku i w dobrej cenie bo niecałe 230zł za sztukę. Na yt widziałem filmiki jak komuś te opony popękały, zobaczymy ile wytrzymają. Na razie wrażenia ok, opony są bardzo ciche.

Produkcja polska, więc choć trochę konsumenckiego patriotyzmu.
 
Kolega miał w rozmiarze 175/65/14 i po 2 latach zmurszały na boku opony.
 
U mnie wczoraj wleciały Dunlopy SP Blueresponse 195/65/15, opony z tego roku i w dobrej cenie bo niecałe 230zł za sztukę. Na yt widziałem filmiki jak komuś te opony popękały, zobaczymy ile wytrzymają. Na razie wrażenia ok, opony są bardzo ciche.

Produkcja polska, więc choć trochę konsumenckiego patriotyzmu.
U mnie w rozmiarze 195/15/50 R 15 przejechały już 39500 km , wysokość bieżnika po tym przebiegu 5,5 mm .Jak dla mnie opony idealne , zero negatywnych objawów.
 
Kolega miał w rozmiarze 175/65/14 i po 2 latach zmurszały na boku opony.

Jeśli nie był to błąd w technologii/wykonaniu to może być to objaw jazdy na zbyt niskim ciśnieniu. Trzeba na to uważać szczególnie w okresie jesiennym, bo między porankiem a popłudniem potrafią być spore różnice w temperaturze i jak ktoś uzupełnia powietrze w środku dnia, to po nocy może mieć różnicę nawet > niż 0.1 bara.
 
Ten sam model opony w różych profilach może mieć zupełnie inną konstrukcję i materiały
BlueResponse ma target na kompakt i klasę średnią, a 175/65/14 to nie ten rozmiar

Pozdrawiam,
 
Ja rok temu kupowałem do jednego Dębice UHP2 225/45R17 z dot2020, w tym roku czekam jak się pojawi UHP2 215/45R17 z dot2021
 
Dunlop SP Sport 205/55/16 - wszystkie 4 szt pękły wzdłuż, we wszystkich rowkach odprowadzających wodę - 4 letnie opony...masakra... Najlepsze że wulkanizator, który zreszta odmówił mi montazu tych opon, powiedział że to norma w Dunlopie..
 
To wychodzi że mam ogromne szczęście :) Cieszę się
 
Last edited by a moderator:
Ok.. ja mam inne doświadczenie z tym modelem i rozmiarem., starły się szybko ale nic nie popsuło się.
Ale boki faktycznie jak z papieru były.

Pozdrawiam,
 
Jeśli nie był to błąd w technologii/wykonaniu to może być to objaw jazdy na zbyt niskim ciśnieniu. Trzeba na to uważać szczególnie w okresie jesiennym, bo między porankiem a popłudniem potrafią być spore różnice w temperaturze i jak ktoś uzupełnia powietrze w środku dnia, to po nocy może mieć różnicę nawet > niż 0.1 bara.
No nie przesadzajmy, bo zaraz okaże się, że ciśnienie w oponach trzeba regulować 3 razy na dobę. Kolega dba o samochód, jest świadomym użytkownikiem, kupił opony premium, a podczas wymiany tarcz hamulcowych zauważyłem taką wpadkę jakościową. Opony nie były zużyte nawet w połowie, to bark opony nie miał prawa być już tak zmęczony.
 
Ja na dziurach załatwiłem 2 x Dunlopa - raz zimówkę a raz letnią. Rozmiar 225/45/17. Wybombliły z boku i do wyrzucenia. Dobrze, ze były starete o milimetr max 2 i wystarczyło dokupić 1 sztukę. Genaralnie jednak Dunlopa oceniam bardzo wysoko podobnie jak Goodyeara, choć raz miałem jakiegoś Vectora i na tym na deszczu był strach jeździć. Wymieniłem je pomimo, że bieżnik miał z 5 mm.
Mama bardzo dobre doświadczenia z oponami Nexen, które przez wielu uznawane za totalnie budżetowe. U mnie w 2 autach w sumie 3 komplety sprawowały się więcej niż dobrze (2 x letnie, 1 x zimowe).
 
@luckyboy

nie przesadzam tylko tak jest, jeśli w ciągu dnia masz 15st a nad ranem -5 to masz różnicę 0.2 bara. Nie trzeba od razu cudować i jeździć co 3h tylko wystarczy pamiętać, że ciśnienie referencyjne nabijamy przy najniższej temperaturze. W zakładzie w którym od lat wymieniam opony od razu widzą, kto jeździ na zbyt niskim ciśnieniu, jednym z objawów jest właśnie pękanie ścianek. Oczywiście jedne opony są na to bardziej podatne, inne mniej i być może Dunlop ma coś za uszami w tej kwestii.
 
O zmianach ciśnienia pod wpływem zmiany temperatury należy oczywiscie pamiętać ale jednak tolerancja jeśli chodzi o optymalne ciśnienie w oponach jakaś zawsze jest i różnica 0,2-0,3 bara nie powinna stanowić problemu jeśli nie ustawiamy wyjściowego ciśnienia na dolnej lub górnej granicy. Bardziej chodzi o to, ze jak nabijamy ciśnienie w zimie przy np -10 a potem na wiosnę mamy +20 (a przy asfalcie nawet więcej) to już ta różnica może być istotna i wtedy warto zrobić korektę.
 
Ogólnie, to zawsze warto sobie dopompować opony do maksimum, jeśli robimy to samodzielnie na stacji np., bo wartości ciśnienia są podawane dla opon zimnych, natomiast opona może w zależności od warunków pokazać ciśnienie wyższe nawet o 0,2-0,3 bara już po przejechaniu 0,5km. Ja zawsze pompuje azotem w wulkanizacji do maksa i później w swoim garażu, samodzielnie, cyfrowym manometrem reguluje do odpowiadającej mi wartości. Dzięki temu niezależnie czy jest -10 czy +15 mam bardzo zbliżone wartości ciśnienia w oponach, które prewencyjnie kontroluję przynajmniej raz w miesiącu i przed każdą dłuższą trasą. W sumie nieduże poświęcenie, a zawsze się to zwraca pod kątem ekonomii paliwa oraz poprawnego zużycia opon na całej szerokości czoła.
 
Tak? A ja na codzień mam 1,8bara z zalecanych 2,5 bo tak amortyzuje zawieszenie lekki beton. A jak chcę polatać po serpentynkach to ładuje 2,8 i oponki mają się super. Ważne tylko żeby opon nie rozpieral.ć na krawężnikach i dziurach.
 
Skoro zawieszenie już nie amortyzuje to trzeba wymienić amortyzatory zamiast spuszczać powietrze z kół
 
Back
Top