• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dębice HP2 i UHP2 z madeingermany zdarzały się bicia wychodzace na Hunterze, natomiast polskie nigdy, informacja od wulkanizatora
A mi z Dębic robionych w Polsce wychodziły druty co nie zdażyło mi się w żadnej innej oponie.
 
Czy poza zakrętami XL ma jeszcze jakieś konkretne właściwości jezdne ?
 
Ale XL więcej waży i to znacznie. Nie ma sensu do auta, które nie wymaga takiej ładowności.
 
Lub które jeździ wokół komina i bez szaleństw/wykorzystywania całej przyczepności.
 
Większość wielosezonówek jest XL, szczególnie w niektórych rozmiarach, nie ma więc wyboru, a jak nie ma wyboru, to nie ma co myśleć co lepsze co gorsze.

Generalnie producent podaje minimalny indeks nośności i prędkości jaki trzeba zastosować. Można wyżej, nie można niżej. Można V tam gdzie jest T ale nie można T tam gdzie jest V. Można XL tam gdzie go nie ma ale nie można bez jeśli musi być XL. Ot co.
 
Opona XL może dawać delikatnie inne odczucia z jazdy, sztywniejsza ściana boczna daje mniejszą amortyzację ale producenci mając to na względzie używają różnych rozwiązań żeby to kompensować. Opony XL mogą być też deko głośniejsze od standardowych ale też nie muszą. Niektóre rozmiary, tak jak 225/45 R17 94W w zasadzie wyłącznie dostępne są w wersji XL, ja też jestem takim przypadkiem gdzie 215/45 R17 91 w zasadzie wyłącznie występuje jako XL, wynika to z faktu, że standardowa nośność dla 225/45 R17 to 91, a dla 215/45R17 to 87 ale w związku ze wzrostem wagi aut, producenci opon często porzucają rozmiary które mają pojedynczych klientów na rynku.
Mam Michelin CC+ w rozmiarze 195/65 R15 95V i ta opona nie jest ani twardsza ani głośniejsza od sezonowych poprzedniczek (Michelin/Nokian).
 
Mam opony wzmocnione wielosezonowe. Kiedyś przy nagle wykonanym manewrze w lecie opony zachowały się na pograniczu przyczepności. Samochód było czuć jak zanurkował. Samochód to Corsa E 1.3. Czyli żaden demon prędkości czy ciężki samochód. Więc warto dopłacić do wzmocnienia. Wszak to nasze bezpieczeństwo.
 
Mnie czeka zakup zimówek bo obecne Alpiny 5 są już mocno przeoranie szczególnie na bokach (efekt poprzednich "super" zim hehe) i mimo, że mam nowe letnie chyba zdecyduję się na Pirelli Cinturato All Season SF 2.

Nie chce mi się kombinować w październiku/listopadzie a potem marcu/kwietniu i zastanawiać czy to już, raz do roku kontrola wyważenia i tyle.

Myślę, że to dobry pomysł.
Sam mam plan tak zrobić, jak mi się skończą zimówki.
Czyli zestaw letnie i do tego wielosezon na drugie felgi. Zbyt wiele po górach nie jeżdżę, więc będzie git :)

I można na wielosezonie dłuzej pojeździć, np. w marcu i październiku, gdzie zawsze miałem letnie. I pogoda nie zaskoczy.
 
XL to dodatkowe kordy w bocznej ścianie, one nie są z papieru, więc dodają swoje do wagi.
 
Niekoniecznie w ścianie bocznej, czego przykładem może być michelin pilot sport 4,. które nawet XL ma mięciutką ściankę,.a przeciwieństwem jest Bridgestone potenza sport. Większa różnica sztywności ścianki bocznej występuje pomiędzy różnymi producentami, niż pomiędzy wersją xl i zwykłą danej opony, podobnie jak waga opony.
 
Gdzie najtaniej. Ja raz chyba kupowałem w sklepopon.com, raz kumpowi zamawiałem w InteCars bo odziwo było taniej niż na Allegro, ale tak to już kilka kompletów tylko na Allegro. Jest chyba najtaniej. Do tego dochodzą akcje z monetami ;)
 
Back
Top