• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Nie ma takiego produktu który miałby 100% pozytywnych opinii. Zawsze znajdą sie ludzie którym coś nie będzie pasowało. Czasem zasadnie a czasem nie. Poza tym trzeba by zrobić statystyki biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży ile jest faktycznie reklamacji na opony w przypadku marek premium i tych budżetowych. Ja tam się nie opieram na opiniach z internetu w przypadku opon. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek miał problemy z oponami dobrych marek. Nigdy mi też żadne opony nie parciały ani nie pękały. Zwykle przejeżdżam na komplecie ok 30 tyś km. Jak głębokość bieżnika spadnie poniżej 5mm kupuję nowe. Jak kupuję jakieś używane auto i ma opony starsze niż 5 lat to też kupuję nowe. Z tego co obserwuję to ludzie oczekują często, że na jednym komplecie będą jezdzili 10 lat i przejadą 100 tyś km.
 
Ja tam się nie opieram na opiniach z internetu w przypadku opon.

To co piszesz po tym zdaniu to jest opinia z internetu. A, że różni ludzie piszą różne opinie o tej samej rzeczy nawet no cóż. Można wyłapywać częściej powtarzające się wątki i na ich podstawie wyciągać wnioski.

Technicznie pewnie jest możliwe zrobienie takich opon co zrobią 100 tys. 10 lat i zachowają względne parametry, ale w tych czasach lepiej na sprzedaży zarobić kilkukrotnie niż raz.

U mnie po trzech sezonach widać oznaki parcenia na Toyo, tutaj były wrzucone kilka razy Goodyeary parciejące coś też w tym wieku, mam zdjecie 5 letnich Nokianów, które są dramatem. O ile Toyo i Nokian to nie są marki premium to niemarkowymi też ich nie można określić.
 
Patrząc na moje rowerowe Continentale to z tą super jakością w każdym przypadku
Kupiłem do roweru chińską oponę, w pierwszym tygodniu miałem wystrzał na moście 😇 , rozerwało bok opony, wracałem pieszo :confused:
Kupiłem Schwalbe i mam spokój od kilku lat...
 
A ja śmigam składakiem na 30letnich stomilach z równie starymi dętkami.

Rano zapobiegawczo podpompowuje i wystarcza na cały dzień.
 
Miałem opony i dętki fabryczne CST w rowerze i akurat w ogólnym rozrachunku to były najlepsze opony ceny do jakości jakie miałem jak ktoś nie ma większych wymagań. Schwalbe miałem jedne i były generalnie trwałe, ale ciężkie jak cholera (akurat taki model) i zrobił się guzek na boku jednej. Minimalny, nie powiększał się i przejeździłem z nim jeszcze kupę km, ale fakt trzeba odnotować. Teraz mam Continental At Ride i Speedride. Paski odblaskowe odchodzą miejscami (w Schwalbe pomimo dużo większego przebiegu nie odchodziły) i generalnie widać parcenie po całości w dość krótkim czasie. Jakość jest lepsza względem najtańszych plastikowych opon, ale po "marce" więcej człowiek oczekuje.
 
CST opony mam w innym składaku i mają z 8lat około.
Też nie mam nic do zarzucenia.
Ogólnie dętki CST ładuje do każdego roweru jaki mam i dają radę.

Chyba ze był za mały otwór w obręczy to kupiłem jakaś inną z węższym wentylem.
 
Tak tak, kiedyś to było... Ludzie na jednych karotoflakach Stomilach jezdzili po 20 lat i dalej były dobre. I jezdziło się na nich cały rok i dawały radę. Powinni wznowić produkcję. A poważnie to osobiście nie mam takich nostalgii za dawnymi czasami zarówno w przypadku opon jak i samochodów. Uważam, że obecnie jedno i drugie jest lepsze niż kiedyś. A, że się szybciej zużywa? No cóż, ludzie oczekują coraz lepszych osiągów i bezpieczeństwa, auta są coraz mocniejsze i cięższe. Nie da się zrobić opony która będzie super trwała i jednocześnie zapewni super przyczepność.
 
Skąd takie wątpliwości co do możliwości technologii?
 
Dużo zależy od opony. Jako kolarz amator stwierdzam, że jakość gumy jest oki ale okupione jest to wyższą ceną. Dobra opony do szosy w tym momencie to 200+ zł, gdzie porównując do opony samochodowej to 1/20 materiału... no ale cóż hobby to hobby lepsze to niż fajki i inne używki.
 
W sumie do gravela co mam opony też po 200zł chodzą, bo sa WTB więc chyba każdego rodzaju rowerów to dotyczy.
 
Daj znać jak dojdą, czy też mają taką miekka ściankę jak good year.
To ja mogę się odezwać w temacie opon od Dębicy, a konkretniej Presto HP2. Najgorsza opona jaką miałem na samochodzie. Miałem je w aucie zaraz po jego kupnie (opony 2018 rok, bieżnik praktycznie nie zużyty) i po sezonie je odrazu sprzedałem. Jak trochę popadało to przy "płynniejszym" ruszaniu spod świateł opony boksowały i nie mogły w ogóle złapać przyczepności. Sprzedałem je zaraz po sezonie, bo czegoś takiego na oponie jeszcze nie miałem. Popytałem trochę po znajomych i mieli podobne odczucia, więc nie byla to kwestia tylko mojego kompletu. W tej samej cenie są Nokiany, które o dużo lepiej kleją do asfaltu. Ogólnie to lepiej dołożyć nawet 100-200 zł do lepszego kompletu niż się narażać przy oponie, która nie potrafi się zachować przy mrzawce.
 
Akurat trafiłeś na średnio udany model Dębicy.
Ja na navigatorach 3 nie mam takiego problemu po deszczu,opona zachowuje sie poprawnie.
Ale to wielosezon to co innego.
 
konkretniej Presto HP2.
Presto HP2 to była nowość rynkowa od 2020, więc nie mogly być z 2018. Może to UHP2 były. Mam HP2 od 2 lat rozmiar 205/55/16 i rzeczywiście zaczęły buksować, ale tylko przy dynamicznym ruszaniu na mokrym.
 
Miałem opony i dętki fabryczne CST w rowerze i akurat w ogólnym rozrachunku to były najlepsze opony ceny do jakości jakie miałem jak ktoś nie ma większych wymagań. Schwalbe miałem jedne i były generalnie trwałe, ale ciężkie jak cholera (akurat taki model) i zrobił się guzek na boku jednej. Minimalny, nie powiększał się i przejeździłem z nim jeszcze kupę km, ale fakt trzeba odnotować. Teraz mam Continental At Ride i Speedride. Paski odblaskowe odchodzą miejscami (w Schwalbe pomimo dużo większego przebiegu nie odchodziły) i generalnie widać parcenie po całości w dość krótkim czasie. Jakość jest lepsza względem najtańszych plastikowych opon, ale po "marce" więcej człowiek oczekuje.
Potwierdze,mam na jednym rowerze Schwalbe które mają tylko trochę starty bieżnik i Continental które są całe poparciale i popękane.Obie w tym samym wieku,po conti spodziewałem się czegoś lepszego bo marka itp. a tu *upa.
 
Presto HP2 to była nowość rynkowa od 2020, więc nie mogly być z 2018. Może to UHP2 były. Mam HP2 od 2 lat rozmiar 205/55/16 i rzeczywiście zaczęły buksować, ale tylko przy dynamicznym ruszaniu na mokrym.
HP bez dwójki na końcu, sorry, waliłem z pamięci i strzeliłem gafę. Bądź co bądź opony zachowywały się średnio przewidywalnie.
 
HP to była inna opona (miała bieżnik kierunkowy). W HP2 jest asymetryczny
 
Oryginalny zapas, dużo mięsa i niepopękana 😅
opona1.jpgopona2.jpg
 
Back
Top