• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
że trwałość opon spadła jak weszło jakieś unijne eko rozporządzenie
A dowiedziałem się o nim przypadkiem

Możesz dać link na ten temat?

Nic nowego. Kiedyś była mniej ekologiczna guma

I na ten.

Biorąc pod uwagę, że opony odpowiadają za dostarczanie mikroplastiku do środowiska nie zdziwiłbym się jakby działanie Uni było zupełnie odwrotne niż jej przypisujesz.
 
Dziś mierzyłem głębokość opon michelin controlclimate+ i średnio 5.7 mm na prawie 40 tys. km.
 
Biorąc pod uwagę, że opony odpowiadają za dostarczanie mikroplastiku do środowiska nie zdziwiłbym się jakby
No i wszystko się zgadza. Żeby było mniej mikroplastiku to opona ma sparcieć zanim zostanie zużyty bieżnik. Dzięki temu wygeneruje mniej mikroplastiku :))
 
Już pisałem .że w pewnym momecie czesc semislickow z tego co wiem przestało spełniać normy eu. Gdzie w US są nadal do kupienia.
Zeszło się w jednym czasie w okolicach 2018 roku

Nie kupi r1r , nie kupi Ad08R

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Pokaż te normy i co one zmieniły.
Może norm Ci nie pokażę, ale widzę, jak wszędzie fake newsy próbujesz zwietrzyć. Jako praktyk, widzę to tak, że od około 7-9 lat nowe opony są robione z dużo gorszych materiałów.
W 2001r zacząłem pracować w jednym z największych serwisów oponiarskich w Trójmieście, tam przez 5 lat przerzuciłem przez ręce tysiące opon. Od 2006r pracuję na swoim i choć z oponami nie są to tak ekstremalne ilości, to po dzień dzisiejszy mam bieżący kontakt z serwisem, jak i sprzedażą nowych opon. Coraz częściej nie chce mi się sprzedawać nowych opon, tylko odsyłam klientów, by zamawiali sobie w necie i przyjechali ze swoimi, bo jak zaczną pękać i parcieć po 3 latach, to nie do mnie pretensje. A niestety to już robi się standardem. Co z tego, że można próbować odesłać na reklamację, jak klient chce cały czas jeździć, a latem mu zimówek nie założę, tymbardziej zimą letnich na czas reklamacji.
 
Szczerze to nie wiem co wy macie z tymi parciejącymi oponami po 3 latach. Mnie się to jeszcze nigdy nie zdarzyło, a opon różnych marek zjezdziłem masę. Żona jezdzi Corollą z 2016 która wyjechała z salonu ze słynącymi z tego, że parcieją zimowymi Nokianami WR made i Russia i też wszystko z nimi w porządku chociaż już idą do kosza ze względu na wiek i 5mm bieżnika. Może zależy jak się o nie dba. Myję auto przynajmniej raz w tygodniu więc opony również są zawsze czyste i nic na nich nie zalega. Po myciu zawsze nakładam na opony jakiś środek nadający im ładny wygląd i przy okazji zabezpieczający gumę przed UV.
 
@DeMeo Ty wyciągasz wnioski po dwóch autach, a ja po dwustu.
P.S. Na moim aucie też nie parcieją, chociaż nie wiem dokładnie, bo starszych niż 4 lata opon nie eksploatowałem. Za to kupiłem Golfa na fabrycznych gumach 5-cio letnich i były spękane po całym obwodzie mimo bieżnika ponad 5 mm.
 
Wg mnie większa przyczepność idzie w parze z mniejszą trwałością. Oczywiście w tej samej kategorii opon.
Chyba nie bo semi nie parcieją jak zwykle eko opony. Przynajmniej nie parcialy jak jeździłem na nich

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
A co byście polecili do Signuma 1.8, plan był żeby zmienić autko może w przyszłym roku, ale to co się obecnie dzieje na rynku pozwala sądzić ze zostanie chyba ze mną dłużej. Chodzi mi po głowie wielosezon, aczkolwiek teraz widzę ceny mocno podskoczyły czy nie warto byłoby zaczekać do np jesieni? Czy raczej będzie tylko drożej? Mysle raczej o czymś z tańszej półki typu debica, kormoran może jakiś chinol? Rozmiar raczej 205/55r16, bo 215 są drogie i mało popularne..
 
Z tańszych wielosezonów mogę polecić Nexeny
 
Mówisz o N'Blue 4 season? Faktycznie cenowo fajnie wypadają, tylko pytanie dla osób siedzących w oponach czy kupować teraz czy poczekać do sezonu przedzimowego?
 
Czy będzie taniej czy drożej zależy od kursu dolara. Inflacja rośnie, to dolar nie będzie taniał...
 
tak dokładnie o tych nexenach mówię, mam je w mojej Skodzie, dwie osoby w mojej bliskiej rodzinie też na nich jeżdżą - za moją namową i mogę z czystym sumieniem je polecić. Ja bym kupował teraz, raczej wszystko idzie w kierunku że tanio to już było...
 
Nic nie będzie tanieć tylko będzie drożej, dolar będzie się umacniać ze względu na ryzyku geopolityczne. Kapitał jak przed I i II wojną przeniesie się za ocean co napompuje dolara.
 
Back
Top