• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@elsta Kraj wyprodukowania nic nie ma wspólnego z jakością opony. iPhone'y też są produkowane a raczej składane w Chinach. Trzeba odróżniać produkt chiński od produktu wyprodukowanego w Chinach. To kompletnie dwie różne sprawy. Pisząc Hankook jest denerwujący to każdy ma na myśli, że coś złego się dzieje fizycznie z oponą. Póki co, to Twoja fanaberia, że nie chcesz opony wyprodukowanej w Chinach. Sprzedaj i kup coś Made in Poland np. Goodyear'a.
 
Jedyne czego się można bać to Nokiana z Rosji. Poza tym twoje oskarżenia są bezpodstawne, myślisz, że produkcja czy kontrola jakości w Chinach działa inaczej niż UE?
 
Pochwal się jaki masz klucz. Ja mam na oku Jonnesway T27200N 40-200 Nm.
Ja mam KingTony 40-110Nm. Powinien już trafić na kalibrację bo ma już 4-5 lat i oprócz kół skręcił też mnóstwo innych rzeczy przy aucie.
200Nm to chyba nigdzie nie użyjesz, a klucz o mniejszym zakresie powinien być precyzyjniejszy.
 
@STREAM-HD Sam pisałeś, że "klikasz" na 120 Nm to jak to robisz na kluczu 40-110? 200 Nm nigdzie nie użyję, ale muszę mieć w zakresie ponad 120-127 Nm do Meganki. Z tego co widzę jest KingTony 25-135 Nm, ale on kosztuje prawie 600 złotych. Te takie normalne, pewnie w większości chińskie zakresowe to przeskok jest ze 100 na 200 Nm. Widzę, że masz klucz dość drogi. Jesteś mechanikiem, czy po prostu taki był potrzebny, bo skręcałeś silnik, itd.? Ja nie wydam 600 złotych na klucz, bo to głupota. Max 300-350 zł. Bo te za 100 złotych to w ogóle szmelc jednorazowy. Taki mi wystarczy? https://allegro.pl/oferta/king-tony-klucz-do-kol-dynamometryczny-nasadki-11550511548 Od razu w komplecie nasadki. Tutaj jest w walizce i komplet nasadek https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-42-210nm-do-kol-king-tony-11240649345 50 złotych drożej. Wydaje mi się, że nic lepszego mi nie trzeba do klikania. Ten 135 Nm 2x droższy.
 
Last edited:
@elsta Kraj wyprodukowania nic nie ma wspólnego z jakością opony. iPhone'y też są produkowane a raczej składane w Chinach. Trzeba odróżniać produkt chiński od produktu wyprodukowanego w Chinach. To kompletnie dwie różne sprawy. Pisząc Hankook jest denerwujący to każdy ma na myśli, że coś złego się dzieje fizycznie z oponą. Póki co, to Twoja fanaberia, że nie chcesz opony wyprodukowanej w Chinach. Sprzedaj i kup coś Made in Poland np. Goodyear'a.
Nie błędnie przedstawiłem jakość.
Nie używam też iPhone'a i unikam produktów „Made in China”, gdy tylko jest to możliwe.
Zrobiłem wysiłek i wyraźnie robiłem różnicę. Może to zgubiło się w tłumaczeniu.
 
Niepokoi mnie kraj produkcji. Wolałbym Made in Europe.
W przeciwnym razie opona jest w porządku. Opony OK można znaleźć prawie wszędzie. Wolę kupować oponę wyprodukowaną w Europie. Nie są ani droższe, ani gorsze.
Masz osobowość wieloraką?
Mój Hankook z Chin jest denerwujący. Już tego nie chcę. Nigdy więcej Hankooka.
 
@sprajt2 Bardziej jakiś cudzoziemiec pisze z translatora.
 
120-127 Nm
Czyzby widełki ?;)
Nie ma czegoś takiego jak amatorskie klikanie 100Nm to 100Nm nie dzieli się na amatorskie i nieamatorskie. Upierasz sie ze koła trzeba kręcic ze scisle okreslonym momentem a teraz szukasz klucza o jak najszerszym zakresie i to w dodatlu taniego. Jezeli tak bardzo chcesz krecic jak fabryka to rozejzyj się za kluczami gedore facom hazet king tony vera itd tylko nie przestrasz się ceny;)
 
Sam pisałeś, że "klikasz" na 120 Nm to jak to robisz na kluczu 40-110?

Jak kliknie to nie puszczam tylko jeszcze go ciągnę o niecałe ćwierć obrotu dalej.
Ogólnie to jak mam kaprys. Przykręcałem koła i na 110Nm. Nie ma to żadnej różnicy. Nie odkręcą się.

Widzę, że masz klucz dość drogi. Jesteś mechanikiem,

Nie jestem ale też nie oddaję samochodu do mechanika.
Są filmy od speców, są serwisówki no i są zalecenia kontruktora których czasem warto się trzymać i wszystko robie sam przy aucie.
Kupuję niezbędne narzędzia i części i robię sam jak coś trzeba zrobić.
 
szukasz klucza o jak najszerszym zakresie i to w dodatlu taniego.
Nie szukam klucza o jak najszerszym zakresie. Po prostu tak wynika z wyboru jaki jest w danym zakresie cenowym.
Czyzby widełki ?
Nie. Widzę jakąś nieścisłość, ktoś kłamie. W ASO powiedzieli, że 127 Nm a w tej tabeli Brembo jest 120 Nm. Temat jeszcze do zweryfikowania.

rozejzyj się za kluczami gedore facom vera itd tylko nie przestrasz się ceny
Nie potrzebuję drogiego klucza. Te tańsze mają zakres tolerancji 4%. Można to wziąć pod uwagę. To będzie lepsze niż dopier... koła pneumatem.
 
Do dokrecania kół wystarczy zwykły klucz i zdrowy rozsądek. Czy dokręcisz na 110 czy 120 Nm nie ma to znaczenia. Rozkmimiania 120 czy 127 nawet nie skomentuje
 
W ASO powiedzieli, że 127 Nm a w tej tabeli Brembo jest 120 Nm.

Ale nie zawracaj sobie głowy takimi detalami nawet. Kryńć tam na te 110 - 120 i nie myśl o sprawie.
Jak będziesz silnik otwierał i kręcił w głowicy to wtedy takie detale jak nowe śruby bo stare się wyciągają, czysty suchy gwint i dokładny klucz, Nm i kąty.
 
Last edited:
Ale nie zawracaj sobie głowy takimi detalami nawet. Kryńć tam na te 110 - 120 i nie myśl o sprawie.
Jak będziesz silnik otwierał i kręcił w głowicy to wtedy takie detale jak dokładny klucz, Nm i kąty.
Tak, wiem, że między 120 a 127 to mała różnica, ale ciekawi mnie jak jest fabrycznie. Lubię wiedzieć takie rzeczy nawet dla samej wiedzy.
 
zakres tolerancji 4%.
Przy 100Nm dokręcisz albo 96 albo104 i jak to sie ma do Twojego marzenia o dokręceniu kola na 103 Nm?
Nie potrzebuję drogiego klucza
A ja uwazam przeciwnie potrzebujesz jako amator klucza dobrego i powtarzalnego bo nie mając wyrobionego czucia w łapie nie spostrzezesz się jak nagle chinski klucz nastawiony na 100 zacznie klikać przy 70 Nm.A już tak wogole to uwazam że nie potrzebujesz wogole klucza żeby prawidłowo dokręcić koła w swoim wozie. Poproś tatę albo dziadka to Ci pokaże jak kiedyś się dokrecało koła zanim nastala era internetu i yt.
Nie. Widzę jakąś nieścisłość, ktoś kłamie. W ASO powiedzieli, że 127 Nm a w tej tabeli
Na prawdę zamierzasz to drazyć? Obie wartości są prawidłowe, większy rozstrzał będzie miał chiński dynamometr niz ten zakres.
 
Szanuje wasze wypowiedzi, ale chyba przesadzacie.
Prawie wszystko sam robię przy swoim samochodzie. Nigdy nie miałem i nie mam klucza dynamometrycznego. Wszystko z wyczuciem.
Nawet jeśli chodzi o osprzęt i elementy silnika. Jedynie nigdy nie odważyłbym się na łapę dokręcać głowicy, rozrządu i układu korbowotłokowego. To są wrażliwe elementy i nie można przesadzać.

Czasami czytam, że ludzie każdym zdjęciu miski olejowej (nie wiem, może mycie po zmianie oleju) kupują w ASO nowe śruby i zakładają. po ch....
 
Czasami czytam, że ludzie każdym zdjęciu miski olejowej (nie wiem, może mycie po zmianie oleju) kupują w ASO nowe śruby i zakładają. po ch....
:)

Na prawdę zamierzasz to drazyć? Obie wartości są prawidłowe, większy rozstrzał będzie miał chiński dynamometr niz ten zakres.
Tak, dla samej wiedzy jak to napisałem dla @STREAM-HD. Poza tym jak to ma lecieć w dół, albo w górę to niech będzie ustawiona ta wartość wzorcowa/fabryczna.
jak nagle chinski klucz nastawiony na 100 zacznie klikać przy 70 Nm
Tak może się zdażyć, dlatego chcę kupić trochę droższy klucz za 300-350 zł a nie za 100 złotych. Jakieś tam mniejsze prawdopodobieństwo, że się rozleci. Rozeznam się jeszcze w temacie. Na razie tylko takie gdybanie jaki kupię. Może i te za 300 złotych to szmelc. Jeszcze nie wiem tego, ale się dowiem.
 
Mogę się założyć, że jedyne co przykrecales/przekrecales w aucie to kluczyk i manetke, zeby wlaczyc swiatla. Nie kupuj żadnego klucza dyno, on jest Tobie niepotrzebny, ubrudzi się tylko od kurzu podczas leżenia na szawce.
 
Back
Top