• W ciągu najbliższego tygodnia na forum będę dokonywał generalnych porządków i przemeblowania. Tematy mogą znikać, być łączone albo przenoszone. Częśc będzie zamknięta i zarchiwizowana, żeby odciążyć bazy danych od przetwarzania dużych tematów. Przepraszamy za utrudnienia :)
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony - temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Potrzebny do corocznej podmianki kół - odkręcanie i zakręcanie kluczem dynamo. Temat jeszcze przemyślę, czy raz w roku mechanik nie użyczy swego. Chcę mieć swój, żeby nikt nie jęczał, że do dociągnięcia nakrętek chcę klucza dynamometrycznego. Co do prac przy samochodzie, to kiedyś wymieniałem oleje w naszych samochodach, bo mam kanał w garażu. Od wielu lat tego nie robię, bo nie ma za bardzo co robić z zużytym olejem. Nawet nie ma, gdzie go zdać. Do tego usługa wymiany oleju 50 zł. Nie ma sensu w tym się babrać.
 

Zonk1975

Użytkownik
Samochód
Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
Zastąpiły je quatrac pro i wszędzie można wyczytać, że to taki wielosezon uhp na słaba zimę.
Nie zgadzam się . Używam Quatrac 5 w dwóch autach jedno z napędem 4x4 drugie z napędem na przód . Mieszkam w beskidzie śląskim więc góry , śnieg i mróz nie są mi obce a opony sprawdzają się bardzo dobrze i latem i zimą - przesiedliśmy się z sezonowych opon renomowanych marek więc porównanie jakieś mam . Ogólnie mam w trzech autach wielosezony i kwota zaoszczędzona na przechowaniu i wymianie pozwala co około 4 lata kupić opony nowe do każdego z nich . Wyważam i rotuję opony na poszczególnych kołach raz w roku i nie jestem uczestnikiem kolejek do wymiany
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Fabryka zakłada, że samochód będzie serwisowany w ASO a tam mają wytyczne z jaką siłą należy dociągnąć nakrętki.
W instrukcji obsługi samochodu są podane "momenty"...
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Ale tak w punkt? Moja IO ma spory rozrzut 9-11kGm czyli wg kalkulatora 88-108Nm. A jak dociągnę 120Nm to też nic się nie stanie.
 

se7en

Pod nadzorem
Nie zgadzam się . Używam Quatrac 5 w dwóch autach jedno z napędem 4x4 drugie z napędem na przód . Mieszkam w beskidzie śląskim więc góry , śnieg i mróz nie są mi obce a opony sprawdzają się bardzo dobrze i latem i zimą - przesiedliśmy się z sezonowych opon renomowanych marek więc porównanie jakieś mam . Ogólnie mam w trzech autach wielosezony i kwota zaoszczędzona na przechowaniu i wymianie pozwala co około 4 lata kupić opony nowe do każdego z nich . Wyważam i rotuję opony na poszczególnych kołach raz w roku i nie jestem uczestnikiem kolejek do wymiany
Ok, w porównaniu do innych opon z tej kategorii nie wypada zbyt dobrze. :p
 

xtremesystems

Użytkownik
Ja mam klucz na 126 chyba ustawiony. Przecież to chodzi o to żeby dokręcać w miarę równym momentem . Mam klucz z jakiegoś marketu kupiony dobrych kilka lat temu . Ogólnie przydaje mi się prócz kół do tego żeby nie mocować się z odkręcaniem zrób czy to w hamulcach czy nawet w misce. Bo po co mam się szarpac. Sam to dokrecalem więc wiem że nie jest dojebane i biorąc taka lage nie urwie się śruba przy odkręcaniu.
Ale ja ogólnie leniwy jestem więc jeszcze mam udar z Lidla.

Ogólnie takie coś może być niezłym pomysłem
8dd1daebb5d14c3aae92d02bf07d3d22.jpg


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 

xtremesystems

Użytkownik
Ale jest zajebisty . Jak koła nie po dopie...nie to odkręca super. A i jak jakieś elementy zawieszenia odkręcam to to nawet jak nie da rady [ a przeważnie daje] to popyka popyka i potem kluczem łatwiej się odkręca jak powierzchniowa korozją zleci

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 

orzeszpole

Użytkownik
Samochód
Ford Focus MK3FL 1.5 EB+LPG @207KM; Dacia Lodgy 1.3 TCe 130KM; Skoda Fabia I 1.4 16V 100KM
mam taki, kupiłem kilka tygodni temu za 89 zł. Wstyd się przyznać, ale nie za bardzo potrafię z niego skorzystać. Instrukcji nie ma żadnej, a dla mnie to pierwsza styczność z tego typu kluczem. Ogólnie to wydaje się być poprawnie wykonany, nie wygląda na jakąś tandetę.
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
mam taki, kupiłem kilka tygodni temu za 89 zł. Wstyd się przyznać, ale nie za bardzo potrafię z niego skorzystać. Instrukcji nie ma żadnej, a dla mnie to pierwsza styczność z tego typu kluczem. Ogólnie to wydaje się być poprawnie wykonany, nie wygląda na jakąś tandetę.

Na samym dole rękojeści jest blokada. Odblokowujesz klucz, obaracjąc rączką wybierasz potrzebny moment na skali ktora jest wyryta na kluczu, zakręcasz na dole blokadę i do dzieła. Kiedy dokręcając coś, osiągnięsz wybrany moment to klucz kliknie i poczujesz charakterystyczny przeskok i to wszystko. Po pracy ustaw moment na lekko poniżej zera. Nie zostawia się tych kluczy ustawionych bo flaki mu się rozregulowują.
Nie używaj też do odkręcania jak nie musisz. Nie skacz, nie szarp, trzymaj w domu w suchym i będzie lux.
 

orzeszpole

Użytkownik
Samochód
Ford Focus MK3FL 1.5 EB+LPG @207KM; Dacia Lodgy 1.3 TCe 130KM; Skoda Fabia I 1.4 16V 100KM
Dziękuję za konkretny opis, teraz już wszystko jasne :)
 

xtremesystems

Użytkownik
mam taki, kupiłem kilka tygodni temu za 89 zł. Wstyd się przyznać, ale nie za bardzo potrafię z niego skorzystać. Instrukcji nie ma żadnej, a dla mnie to pierwsza styczność z tego typu kluczem. Ogólnie to wydaje się być poprawnie wykonany, nie wygląda na jakąś tandetę.
Nie pisze to bezpośrednio do kolegi . Ale przeraża mnie to co się dzieje z kolejnymi pokoleniami.
Ja też nie jestem jakiś fachowiec od wszystkiego ale ostatnio kombinowałem czy tanim kosztem wyjąć i wyprasować.
Czytałem ostatnio instrukcje albo do malucha albo do Warszawy. Czynnosci które tak uzytkownik mial wykonywać to początkujący mechanik będzie obecnie zesrany

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 

Zonk1975

Użytkownik
Samochód
Renault Koleos 2.0 dCi 181 KM Peugeot 206 2.0 HDI 110 KM Citroen C1 1.0 68 KM
Ok, w porównaniu do innych opon z tej kategorii nie wypada zbyt dobrze.
W testach swego czasu właśnie te opony były w czołówce i na ich podstawie je wybrałem więc nie wiem do czego się odnosisz a opinia o tym modelu jest moją prywatną . Rozumiem że używałeś kilku modeli w tym też tych o których mowa
 

elsta

Użytkownik
Szukam doświadczeń z oponami Kormorana. Proszę tylko o niedawne doświadczenia. Chętnie poznaj opony letnie, zimowe i całoroczne..
 

analyzer64

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Samochód
Renault Laguna 3 ph3 M4R
Mam te oponki i tak jak już tu wspominałem, wszystko git, trzymają, nie zużywają się jakoś super szybko, ale są tak cholernie głośne, że ja drugi raz bym ich raczej nie kupił patrząc na to jaki jest duży wybór na rynku ;)

No chyba, że ktoś ma furki lepiej wyciszone niż moje C4 i/lub nie denerwuje go szum opon to wtedy wszystko jest super ;)

Mam te opony 2.5 roku, rozmiar 215/50/17.
Na krawędzi bieżnika pojawiają się już drobne pajączki.
Jak były nowe, to były głośne, teraz też są ale nie aż tak.
Ogólnie następny raz bym ich nie kupił. Wcześniej miałem GY 4s i to jest niebo a ziemia.
 

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Jeździ, skręca, hamuje - tyle wystarczy
Jedyne kormorany jakie mam to na Fiacie 126p iii...... jeżdżą! 😁
Ale tam nie ma wyboru.
Albo Dębica albo Kormoran 😑😑😑
 
Top