• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Niekoniecznie, ale na skrzyżowaniach i rondach trzeba jeździć po śniegu z minimalną prędkością i maksymalną uwagą, bo auto jest bardzo podsterowne.

Goodyear w trzeciej odsłonie 4season'a nie bez przyczyny dodał wzdłużne lamele, aby poprawić trzymanie boczne...
 
Niekoniecznie, ale na skrzyżowaniach i rondach trzeba jeździć po śniegu z minimalną prędkością i maksymalną uwagą, bo auto jest bardzo podsterowne.

Goodyear w trzeciej odsłonie 4season'a nie bez przyczyny dodał wzdłużne lamele, aby poprawić trzymanie boczne...
Kiedyś mówiłeś że navigator 3 na śniegu będą słabsze od vectora 3, w teście wyszło na odwrót. Oczywiście to tylko test ale coś t obrazuje.

 
Continental AllSeasonContact niby są bardzo dobre na każde warunki, ale bieżnik szybko znika. Vector G3 niby trochę przekombinowany i według niektórych ludzi G2 była/jest lepszą oponą od G3. To co udało mi się wyczytać z różnych testów, opinii. To też trochę indywidualne podejście do tematu - kto jak jeździ, jaka masa samochodu, stosunek masy do mocy, itd. Jest trochę tych zmiennych jak zachowa się opona całoroczna w różnych warunkach.
 
Falken as210 ktoś może użytkował i się wypowie, m. in. jak sprawuje się latem.

Albo w sumie nieważne, kupię hankook 4s2, bo wychodzą dosyć tanio w pewnym sklepie 225/40/18 za 383 zł/szt.
 
Last edited:
Ostatnie dwa tygodnie miałem znów okazję pojeździć na 4s2. Trzymają na suchym jak dzikie. Piszczą ale trzymają

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Ja tak tutaj dla potomnych, odnośnie opon bo ostatnio wymieniłem przód i tył, kupiłem auto na oponach GITI Sport, nie znam tej marki, więc kupiłem nowy komplet Michelin PS4 235/35/19 na tył oraz przód continental sport contact 7 w tym samym rozmiarze. Do tematu - chciałbym napisać o tych Continentalach bo są nowym produktem, skusiłem się tym, że oglądałem testy opon UHP jakiegoś amerykańskiego youtubera, test odbywał się na mokrym torze(praktycznie stojąca woda), a laczki były założone na Toyocie Suprze. Gość przejechał kółko toru 5 sekund krócej na Continentalach, niż na drugich w rankingi Bridgestonach, całe okrążenie zajmowało około 1.26-1.31, Conti uzyskał czas 1.21 - skuszony tym testem zakupiłem komplet i wrzuciłem na przód (300KM/380nM napęd na przedniej osi ze szperą mechaniczną). Powiem szczerze, szczęka opada, a znajomy jak się przejechaliśmy w deszczu, prawie zrobił mi dziurę nogami jak chciał hamować. Opony są rewelacyjne, naprawdę mogę żwawo ruszyć bez utraty przyczepności, a trzymanie boczne na mokrej nawierzchni i hamowanie są nie do opisania, przykładowo na GITI od razu po zakupie nawet w trybie komfort auto traciło przyczepność na lekko mokrej nawierzchni, tutaj mogę wrzucić tryb torowy, ruszyć tak na 30-40% i guma łapie. Na suchym nie odstają od PS4, rozgrzane bardzo dobrze kleją, zużycia nie będę oceniał bo mam auto 3 miesiące i 11kkm, więc bawię się póki co i nie oszczędzam opon, a auto lubi zmielić nawet powyżej 60km/h jak w trybie torowym depnę kickdown i zrzuci ze dwa biegi. Opony tanie nie są, ale jeżeli ktoś stawia bezpieczeństwo ponad wszystko to z czystym sercem polecam.
 
Giti sa popularne jako opony UHP w USA. Pewien amerykanski youtuber zawsze je uwzglednia w testach opon tego typu.
 
kupię hankook 4s2
Powtórzę tu po raz kolejny - bardzo fajne oponki, ale weź pod uwagę że są głośne, ja już się chyba przyzwyczaiłem, ale na poczatku mi mocno przeszkadzało
 
Ja tak tutaj dla potomnych, odnośnie opon bo ostatnio wymieniłem przód i tył, kupiłem auto na oponach GITI Sport, nie znam tej marki, więc kupiłem nowy komplet Michelin PS4 235/35/19 na tył oraz przód continental sport contact 7 w tym samym rozmiarze. Do tematu - chciałbym napisać o tych Continentalach bo są nowym produktem, skusiłem się tym, że oglądałem testy opon UHP jakiegoś amerykańskiego youtubera, test odbywał się na mokrym torze(praktycznie stojąca woda), a laczki były założone na Toyocie Suprze. Gość przejechał kółko toru 5 sekund krócej na Continentalach, niż na drugich w rankingi Bridgestonach, całe okrążenie zajmowało około 1.26-1.31, Conti uzyskał czas 1.21 - skuszony tym testem zakupiłem komplet i wrzuciłem na przód (300KM/380nM napęd na przedniej osi ze szperą mechaniczną). Powiem szczerze, szczęka opada, a znajomy jak się przejechaliśmy w deszczu, prawie zrobił mi dziurę nogami jak chciał hamować. Opony są rewelacyjne, naprawdę mogę żwawo ruszyć bez utraty przyczepności, a trzymanie boczne na mokrej nawierzchni i hamowanie są nie do opisania, przykładowo na GITI od razu po zakupie nawet w trybie komfort auto traciło przyczepność na lekko mokrej nawierzchni, tutaj mogę wrzucić tryb torowy, ruszyć tak na 30-40% i guma łapie. Na suchym nie odstają od PS4, rozgrzane bardzo dobrze kleją, zużycia nie będę oceniał bo mam auto 3 miesiące i 11kkm, więc bawię się póki co i nie oszczędzam opon, a auto lubi zmielić nawet powyżej 60km/h jak w trybie torowym depnę kickdown i zrzuci ze dwa biegi. Opony tanie nie są, ale jeżeli ktoś stawia bezpieczeństwo ponad wszystko to z czystym sercem polecam.
Ale czy ja dobrze rozumiem . Przód csc7 a tył PS4 . Czemu taka kombinacja

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Kupię hankook 4s2
Jednak wpadły Pirelli All season plus, kupione jako używki, jednak nigdy nie jeździły, w fajnej cenie. Nigdy nie byłem przekonany do tej marki, ale premium to chyba muszą być dobre. :)
20220426_125703.jpg
 
daj znać jak się na nich lata, ciekawy jestem, bo w jakichś testach które kiedyś przeglądałem wypadły w czołówce.
 
Ojciec ma Pirelli All Season Plus na XC70 215/65R16 (I gen. XC70) i bardzo sobie chwali, że ciche i bardziej komfortowe od poprzednich Scorpionów. Jeździ na drogach mieszanych, od asfaltu po leśne dukty i szutry polne.
 
To prawda, pierwsze wrażenie to niesamowita cisza i komfort w porównaniu z letnimi Dębica uhp2.
 
Jak wygląda sprawa w tym biznesie oponiarskim odnośnie zakupu nowych opon. Teraz jest dobry moment kupić opony całoroczne i przetrzymać do połowy lub końca października, żeby zmienić z letnich? Ktoś to analizował jak te oponiarskie firmy kombinują z cenami w zależności jaka jest pora roku? Przy 4 oponach można nieźle zaoszczędzić przy jakiś promocjach, czy roczniku opony z 2021, ale i można trochę wtopić jak podniosą ceny tej samej opony czekając na ostatnią chwilę z kupnem i wymianą. Jakieś własne doświadczenia?
 
@emigrant w tamtym roku kupiłem w pierwszej połowie września wielosezon. Później już tylko drożały jak sprawdzałem z dwa razy do końca roku. Nie wiem jak było wcześniej, bo nie patrzyłem.
 
myślę że teraz to wszystko drożeje co by nie kupił to za pół roku jest zysk
 
Chyba trzeba teraz kupić i mieć to z głowy bez względu co się stanie z ceną. Z dużym prawdopodobieństwem cena pójdzie pewnie wkrótce w górę nawet roczników 2021. Po niedzieli do hybrydy zamówi się Goodyear Vector 4Seasons G2 175/65 R15 84 H. Powinny wystarczyć na 5-7 lat przy rocznym przebiegu 4-5 tys. km. Niby Goodyear zaleca rotację opon co 10 tys. km, więc w tym przypadku będzie co 2 lata.
 
Back
Top