• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
też uważam, że taniej nie będzie. Jak masz kupić to kup teraz.

Swoją drogą jak już się odezwałem to zapytam, jakie wielosezony są najlepsze na śniegu/błocie? nie chce mi się czytać miliona testów, może ktoś już to zrobił niedawno i pamięta ;)

Goodyear?
 
Ja wybrałem Goodyeara. Optymalna opona na cały rok, ale tylko model G2 - bardzo wytrzymały bieżnik na ścieranie w perspektywie długiej eksploatacji opony. Z punktu praktycznego lepiej sobie radzi od tej nowej G3. To tylko wyczytane opinie ludzi z różnych stron świata co mają te opony. Nie wiem, czy one nie są ważniejsze niż te profesjonalne testy opon na torach, i blablabla tzw. ekspertów zza kamery. Wybór padł i tak zostanie, bez względu, czy to zła, czy dobra decyzja. Raczej każdy wielosezon z klasy premium jest dobry.
 
też uważam, że taniej nie będzie. Jak masz kupić to kup teraz.

Swoją drogą jak już się odezwałem to zapytam, jakie wielosezony są najlepsze na śniegu/błocie? nie chce mi się czytać miliona testów, może ktoś już to zrobił niedawno i pamięta ;)

Goodyear?
Nokian seasonproof, chciałem kupić, ale podobno wszystkie są Made in Russia, tak mi w sklepie internetowym odpowiedzieli.
 
Falken as210 ktoś może użytkował i się wypowie, m. in. jak sprawuje się latem.
Bardzo uczciwa opona, można sobie na niej na dużo pozwolić na suchym, ewentualnie da o sobie znać piśnięciem w agresywnym zakręcie. Na deszczu również bez zastrzeżeń, śnieg jej nie straszny, powiedziałbym że to opona ostateczna, ale nie mam wystarczającej grupy kontrolnej. Generalnie polecam, zdecydowanie kupiłbym ją drugi raz, w przeciwieństwie do Nokiana Weatherproof Made in r****a.
 
Ja wybrałem Goodyeara. Optymalna opona na cały rok, ale tylko model G2 - bardzo wytrzymały bieżnik na ścieranie w perspektywie długiej eksploatacji opony. Z punktu praktycznego lepiej sobie radzi od tej nowej G3. To tylko wyczytane opinie ludzi z różnych stron świata co mają te opony. Nie wiem, czy one nie są ważniejsze niż te profesjonalne testy opon na torach, i blablabla tzw. ekspertów zza kamery. Wybór padł i tak zostanie, bez względu, czy to zła, czy dobra decyzja. Raczej każdy wielosezon z klasy premium jest dobry.
Mam te opony i w warunkach zimowych są tragiczne przy skrętach na skrzyżowaniach, rondach itp. - drugi raz nie kupiłbym, sorry
 
@luckyboy Aż tak jest źle z G2? Obawiam się, że tak samo zachowa się każda opona całoroczena. Jeszcze rozmyślałem nad Continental AllSeasonContact 175/65 R15 84 H. W niej szybciej znika bieżnik, ale przy przebiegu 4-5 tys. km rocznie ten aspekt jest raczej pomijalny.
 
Pirelli all season plus, bardzo fajna guma z ciekawym bieżnikiem, na początku z dystansem podchodziłem, ale już jeżdżę pewnie jak na sezonowych, bo dorównują, a nawet przewyższają moje wcześniejsze Dębice uhp2 jeśli chodzi o komfort, prowadzenie czy hałas w warunkach letnich. Swoją drogą Dębice i tak uważam za dobry wybór. Teraz tylko czekać na zimę. Szkoda, że Pirelli jest tak mało w testach, jak to naprawdę świetne opony, choć drogie.
 
Używa ktoś z Was tej nowy opony całorocznej Pirelli Cinturato All Season SF2? Ma dość ciekawy bieżnik - przynajmniej wizualnie dla laika 🤣 https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl...sheet/cinturato-all-season-sf-2#gallery-image W sumie nic o niej nie wiem a to może być dobry kierunek zamiast G2 do dupowozu hybrydowego? Ogólnie bardziej mnie interesuje jazda zimowa i mokra w tym błoto pośniegowe niż lato. W lato to każda opona całoroczna pojedzie dobrze. Problem robi się jak jest mokro i zimowo.
 
@emigrant mam Vector G3 od roku. Zima nie była jakaś śnieżna w mojej okolicy, ale nie miałem na tych oponach najmniejszych problemów. W lato jak letnie, w zimę bardzo dobre na mokrym. Ciche. Przejechałem 12k i kupiłbym je ponownie.
 
@dagetto Do tego Yarisa HSD nie ma odpowiedniej nośności w G3. Do tego G3 tylko XL. Pakowanie do lekkiego samochodu z segmentu B opony XL to raczej zły pomysł. Nawet jakbym chciał kupić G3 to nie mogę. Pozostaje stary(przestarzały?) Vector G2, albo "nowoczesny" Pirelli Cinturato All Season SF2. Trochę czytam o tym SF2 i ludzie chwalą. Mało jest informacji o tej oponie, bo ona jest dość świeża na rynku. Tutaj w filmiku sprzed 12 dni SF2 wypada najgorzej
Raczej tego testu w ogóle nie biorę pod uwagę. Nawet producent w swojej tabelce pokazuje, że w jeździe sportowej jest słabo(link w #5068). Korci mnie ta opona SF2. Mam czas do poniedziałku zdecydować. Czy wybiorę Vectora G2, czy tego Pirelli SF2 to i tak będzie dobry wybór bez względu co wezmę imho... Niby G2 trochę się ślizga na mokrym - tutaj @luckyboy może mieć trochę racji. Nie radzi sobie też z aquaplaningiem - dopiero w G3 to poprawili. W SF2 nie ma z tym problemu - świetnie radzi sobie na mokrym w tym także błocie pośniegowym i odporna na aquaplaning. W tym rozmiarze 175/65 R15 84 H Vector G2 jest tylko z roku 2021 a SF2 można kupić z 2022. Akurat czas tutaj gra na naszą niekorzyść, bo opony zostaną zmienione z racji starości a nie przebiegu. Lepiej mieć oponę z 2022 niż leżaka z 2021. To raczej najmniej istotne. SF2 ma 7 lat gwarancji od daty zakupu. Goodyear 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji.
 
Last edited:
Znalazłem osobę, która ma od roku Pirelli Cinturato All Season SF2 i zapytałem jak wrażenia po tym czasie. Mam nadzieje, że się nie obrazi jak wstawię jako cytat. Rozmowa publiczna na YT, więc tu chyba nie naruszam jakieś prywatności treści. Może to też pomoże niektórym podjąć decyzję co do opon całorocznych.

Cześć. Co do opon nie mam żadnych zastrzeżeń w zimie nie było problemów na śniegu czy lodzie prowadzenie jak dobra opona zimowa .Lato ,żadnych problemów mimo upałów prowadzenie jak opona letnia , odprowadzanie wody czy przyczepność latem nawet przy większych prędkościach zupełnie jak opony letnie premium . Dodatkowo Pirelli to najcichsze opony jakie możesz kupić ..Myślę że Goodyear , jest tak samo dobrym wyborem lecz nie mam doświadczenia z tymi opiniami ,znajomi maja i są tak samo zadowoleni jak ja z Pirelli stwierdzili że nigdy nie wracają do opon sezonowych . Za Pirelli przemawia gwarancja 7 lat liczona od daty zakupu ,nie jak u konkurencji 5 lat od daty produkcji ,oraz najniższe w tej klasie opory toczenia . Goodyear ma wyższy bieżnik 8,4 mm Pirelli 7,7mm , najmniej ma Michelin coś ok 7mm Jak mogę Ci doradzić to kup coś premium czyli właśnie Pirelli , Goodyear , czy Michelin a będziesz zadowolony te firmy w ostatnich latach zdeklasowały konkurencję , na prawdę nie wiem jak to zrobili lecz przysłowie że jak coś jest do wszystkiego jest do niczego :) w przypadku tych producentów nie ma zastosowania . Pozdrawiam

Coraz bardziej przekonuję się do SF2. Nowy model, który technologicznie jest tak samo zaawansowany jak innych producentów. Czyli taki odpowiednik Vectora G3, która też niedawno powstała. Vector G2 jest z 2016 roku, ale to nadal produkowana opona równolegle z G3. Z tego co widać bieżnik Pierelli to 7,7 mm, więc o 0,7 mm mniej od Vectora. Czy to ma znaczenie, gdzie po 5 latach opona będzie miała przejechane dopiero 25 tys. km a po 7 latach 35 tys. km? Raczej nie.
 
Ja mam w Volvo Nokiana Seasonproofa od ubiegłej jesieni i opona wyraźnie lepiej sobie radzi w zimie i na mokrym od CC+, który miałem wcześniej przez 5 lat. Michelin był XL i w Nokianach czuć że ta opona nie jest wzmacniania, są też wyraźnie cichsze i mają niższe opory toczenia. Jestem świadom problemu ze spękaniami, póki co się nie objawił. Na komplecie były 400zł tańsze od Michelinów. Nokian był jedną z pierwszych firm, które po 24.02 ogłosiły wycofanie się z Rosji i zmianę lokalizacji zakładów produkcyjnych. Oczywiście w kwestii roszczeń gwarancyjnych sytuacja może nie być różowa. Opisywałem tutaj wieki temu, że zakup tych Nokianów + odsprzedaż Michałów wyszły mnie "netto" ok. 300zł, co za nowy komplet do samochodu mamy, która robi śmieszne przebiegi wokół komina jest bardzo dobrą ceną moim zdaniem.
 
@emigrant G2 na mokrym jest wyborna, jadą jak po szynach.

Na śniegu w zakrętach będzie słaba każda "jodełka" która nie posiada wzdłużnych rowków, bo one właśnie zapewniają trzymanie boczne.

Ubolewam że nie ma już w sprzedaży Vredestein quatrac 5
 
@luckyboy W SF2 są wzdłużne rowki(chodzi o lamele, tak?). To ma robić robotę na zakręcie w śniegu?





Screen Shot 2022-08-25 at 10.04.41.png
 
@emigrant to są wzdłużne rowki. Mam SZ3 i jeździ się na nich wybornie w zimie na każdej nawierzchni.
Screenshot_20220825-101109~2.png
 
To ciekawe. Miałem w życiu trochę opon zimowch różnych marek i chyba żadna nie miała tych podłużnych rowków - nie dam ręki uciąć... One mają pełnić trzymanie boczne w śniegu? Wydawało mi się, że te rowki są dla lepszego odprowadzania wody z opony z klocków bieżnika bliżej środka i nic poza tym.

BTW, widać, że ta całoroczna SF2 to przerobiona opona zimowa na wielosezonową. To chyba dobrze...
 
Też mi się zawsze wydawało, że to ma odprowadzać wodę i błoto pośniegowe ale może @luckyboy chodzi o to, że opona z taką konstrukcją, a nie pełną jodełką ma stabilniejszy docisk w środkowej części czoła i mniej ugina bark w zakręcie. O mieszankach i tych innych cudach to chyba całkiem sporo wie @xtremesystems
 
To jest stary model całorocznej Pirelli Cinturato All Season Plus. Jak widać na poniższym screenshocie ma te dwa rowki, nawalone lameli jak prawie w zimowej oponie a opona niby totalny niewypał. Nieudany model. Ten nowy model SF2 kompletnie ma inny bieżnik bez tych rowków i dużej ilości lameli a opona o wiele lepsza i niby bardzo udana - w teście na Tyre Reviews SF2 drugie miejsce za Michelinem CC2. Ja do tych testów podchodzę z dużym dystansem. Czy to nie jakieś opłacone testy. Za kamerami nie stoją duże pieniądze co w danej chwili promować...



Screen Shot 2022-08-25 at 11.52.35.png
 
Back
Top