• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
patrząc po powyższych wynikach testów Speed-Grip 5 195/65R15 91T - bardzo dobra opona, taki trochę bardziej zimowy Continental i do tego 195/65/15 w icku po 288, dla porównania Conti 330.
Aż mi się trochę szkoda zrobiło, że wcześniej nie było takiego testu ;)

Ciekawostką jest, że w rozmiarze 215 mamy rzadko spotykane bezpośrednie starcie Continental vs Dunlop WS5 :)
 
Skad Ty wziales te Toyo? I to jeszcze na jakiej podstawie polecasz je innym?
Wśród opon zimowych sa to niezle "egzotyki". Nie widzialem nigdy ich w zadnym popularnym tescie. Dopiero kolega powyzej wrzucil tabelki z 2022 i te opony zadka nie urywają.
Pracuje w automotive parę lat, a ostatnie 3 w branży oponiarskiej u jednego z producentów. TOYO znam od strony producenta/jedynego dystrybutora, wiem co proponują, w jakiej cenie, z jaka propozycja wartości vs konkurencja i w mojej ocenie ich zimówka, jak ktoś dużo jeździ, szczególnie po trasie jest w porządku. Poza tym jak mówiłem dunlop ws5 również bardzo dobry produkt.
 
Ja napiszę, jakich opon zdecydowanie nie polecam. Trochę głupio, gdyż na początku je bardzo zachwalałem wszędzie. Kupiłem wielosezon Bridgestone A005 na początku 2020. roku. Jazda na nich jest bardzo dobra - szczególne w deszczu. Niestety w tym momencie widać ewidentnie na nich mikropęknięcia, gdzie początkowo zakładałem je tylko na zimę. Totalna porażka - ja osobiście więcej badziewia Bridgestone nie kupię.
 
@Pablo666 , inni piszą o niskiej trwałości...bierznik znika szybko

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Potwierdzam niska trwałość calorocznych opon Bridgestone A005. Zrobiłem 20 tys., styl jazdy delikatny i spokojny, bo one byly w mojej Dacii czyli w dzieciowozie - bieżnik 4,5-5 mm tak więc słabo. Nie wiem ile miały nowe. Jednakże żadnych spękań czy mikropęknięć nie stwierdziłem. Poza tym, te opony są dobre tylko w deszczu, na suchym bardzo słabo, szczególnie ruszanie, przyspieszanie, na śniegu dramat, jak opona letnia. Też ich nie polecam, bardzo się cieszę że je niedawno zmieniłem na Hankooki.
 
Po zakupie w tamtym roku 2szt. Hankook Winter I*cept Evo 2, w tym roku dokupiłem 2szt. nowszego modelu Evo 3.
 
Ja mam letnie Laufenny S Fit EQ 195/65R15 w Hyundaiu, na suchym spoko bez zastrzeżeń, ale na mokrej nawierzchni przy ruszaniu to opona bardzo słabo trzyma. Bardzo często zdarza mi się lekki buks przy ruszaniu w deszczu, którego ostatnio nie brakowało w moim rejonie. Przy gwałtownym hamowaniu też niepewnie się czuję. Oceniam opony przy normalnej miejskiej jeździe, bo głównie do tego służy mi ten wóz.


S FIT EQ+ jest pod tym względem poprawiona. Nie mam zastrzeżeń ale wpadłem w mały potok na drodze przy 120 km/h i wpadły w aquaplaning ale to ogumienie klasy ekonomicznej... . Na suchej jest bez zastrzen i gwałtowne hamowania też są na bardzo dobrym poziomie . Jeszcze nie poczułem pracy abs ani innych systemów wspomagających. Jedynie na rondzie przy ulewie mi zaboksowały i kontrola trakcji ograniczyła ich zapędy ale to miałem zrobione na nich z 100 km .
 
No właśnie, mam dobre doświadczenie z wielosezonem Vredestein Quartac 5.
No i po konsultacji z znajomym wulkanizatorem będą właśnie Vredstein Quatrac, zamiast obecnych Hifly All Turi 221 (które notabene są nie aż tak dużo tańsze) i przy których na śniegu ASR bardzo często reagował przy ruszaniu.

Uznałem że w AWD jakoś sobie poradzi zimą na wielosezonie, zwłaszcza, że na Hifly też się dało jeździć, tylko trzeba było zwiększyć ostrożność.
 
Last edited:
Ja do Peugeota Experta kupiłem 215/60/17 C - Falken Eurowinter VAN01. Na razie leżą w garażu. Czekają na listopad
 
Zima za pasem, przegląd opon zimowych u Marcina, dzięki jego wiedzy można dobrać opony dla swoich potrzeb

e3d8e41cd96464eddc51149902246dec.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
No i po konsultacji z znajomym wulkanizatorem będą właśnie Vredstein Quatrac, zamiast obecnych Hifly All Turi 221 (które notabene są nie aż tak dużo tańsze) i przy których na śniegu ASR bardzo często reagował przy ruszaniu.

Uznałem że w AWD jakoś sobie poradzi zimą na wielosezonie, zwłaszcza, że na Hifly też się dało jeździć, tylko trzeba było zwiększyć ostrożność.
Używam tych opon od jakiegoś czasu ( ta zima będzie trzecia albo czwarta ) też napęd na wszystkie koła i uważam że to był bardzo dobry wybór . Moim zdaniem opona bardzo przewidywalna choć czasem na mokrym lekko zabuksuje podczas startu z gazem w podłodze ale 380 Nm swoje robi .
 
Używa ktoś opon Nexen Winguard SnowG 3 ?

Rozmyślam między nimi a Barum Polaris 5 i Laufenn I Fit + . Chciałem zakupić Hankooka i*cept RS3 ale cena wystrzeliła do góry więc szukam alternatywy 😁
 
Ja zgodnie z tym co pisałem zdecydowałem się na TOYO Observe.
Rozmiar 215/55r17 i wyłapałem to w cenie 460zł brutto za sztukę. Na razie zrobiłem 400km i ciężko się o coś przyczepić.
Głównie autostrada-miasta. Zobaczymy jak na śniegu i jak stan bieżnika po sezonie zimowym. Chciałbym z dwa sezony pojezdzić i zrobić na nich ~50k
1664868358806.png

Post automatically merged:

Używa ktoś opon Nexen Winguard SnowG 3 ?

Rozmyślam między nimi a Barum Polaris 5 i Laufenn I Fit + . Chciałem zakupić Hankooka i*cept RS3 ale cena wystrzeliła do góry więc szukam alternatywy 😁

Baruma bym odpuscił, jakoś liczba lamelek mnie nie przekonuje.
Dębice Frigo HP2 miałem sprawdzoną i tam był bardzo wysoki bieżnik, drugim plusem są szerokie rowki, śnieg ma się gdzie osadzić.
Laufena nie znam za bardzo a Nexen wydaje się w porządku.
 
Last edited:
Back
Top