• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Primacy 3 są fajnymi oponami . (Mam lub miałem w dwóch autach) Do normalnej jazdy dla zwykłego użytkownika wręcz idealne . Ciche , komfortowe , długowieczne , hamują rewelacyjnie a na mokrym lub suchym nie maja żadnych wpadek .
goodyear F1 asymetric 5 niczym nadzwyczajnym po Primacy 3 nie wykazują się w normalnej jeździe . Zauważalny plus to lepiej trzymają w zakręcie bardziej precyzyjne . Minus głośniejsze i twardsze
Post automatically merged:


Ale dobre opony premium dzielimy na touring i sport. Każda sport ma poziom głośności ok 71 dB . Touringi maja sporadycznie 69 lub 70 . Zreszta etykiety i oznaczenie głośności to fikcja w porownaniu do pomiarów testowych . Ale Conti ogólnie są głośnymi oponami . Zauważyłem prawidłowość ze ciche opony są od producentów mniej znanych i opony te nie brylują pod względem zachowania na drodze w testach
Zauważyłem prawidłowość ze ciche opony są od producentów mniej znanych i opony te nie brylują pod względem zachowania na drodze w testach.

Nie będę twierdził że nie masz racji . Ale jako letnie używam Dunlop Bluresponse 195/50R15 SP Sport no raczej znany producent , a zapewniam ze są super ciche w załączeniu etykieta 67dB a jaka to różnica do 71dB to chyba wszyscy wiedzą . Co do zachowania na drodze moim zdaniem opony idealne , sporo opinii w sieci .

 

Attachments

  • Blueresponse.jpg
    Blueresponse.jpg
    244,3 KB · Odwiedzin: 116
Last edited by a moderator:
Continental można zawsze brać w ciemno...przyczepne, komfortowe, ciche.
 
Continental można zawsze brać w ciemno...przyczepne, komfortowe, ciche.
Widziałeś cichego continentala ? Jeździłeś chociaż którymś dłużej niż jedna jazda ???
1. Conti sport contact 5. Super opona ale głośna
2. Premium contact 5 głośna bardzo
3 . Premium contact 2 i 2e szumią mniej
niż pozostałe ale zdecydowanie głośniej niż primacy 3
3a. Conti premium contact - nie pamietam hałasu ale zapamiętalem jako super opone ale z szybko znikającym bieżnikiem
4. Conti ecocontact 5 wg mnie najgorsza Conti na której jeździłem.
5 Conti ecocontact 6 ta jest normalna pod względem hałasu . O tum modelu mogę powiedzieć ze nie hałasuje
6. Conti wintercontact 850P głośna szumi
7. Conti wintercontact 850 szumiała ale już nie pamietam
8 . Conti 780 ta jako jedyna zimowa opona była cicha i bardzo dobra
Post automatically merged:

akurat pudło. oststni cpc6 jest mega sportowy względem cpc5. sa twardsze od csc5, ps4 czy f1 as5

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
I Conti premium contact6 jest we wszystkich testach oceniana jako b głośna . Nie przeszkadza dostawać opinie jako mega sportowa względem Michelin PS4 i GY Asymetric 5

Jednego możesz być pewien wybierajac opony Conti ze masz małe szanse ze będą to złe opony pod względem prowadzenia i przyczepności . Ale na komfort tych opon bym nie liczył a już najpewniej bym wykluczył ze będą ciche
 
Last edited:
Właśnie obejrzałem testy opon całorocznych i podium na 2020 to:
1 Goodyear vector 4 seanson gen 3
2. Hankook kinergy 4S2
3. Cintinental allseasoncontact
 
Widziałeś cichego continentala ? Jeździłeś chociaż którymś dłużej niż jedna jazda ???
1. Conti sport contact 5. Super opona ale głośna
2. Premium contact 5 głośna bardzo
3 . Premium contact 2 i 2e szumią mniej
niż pozostałe ale zdecydowanie głośniej niż primacy 3
3a. Conti premium contact - nie pamietam hałasu ale zapamiętalem jako super opone ale z szybko znikającym bieżnikiem
4. Conti ecocontact 5 wg mnie najgorsza Conti na której jeździłem.
5 Conti ecocontact 6 ta jest normalna pod względem hałasu . O tum modelu mogę powiedzieć ze nie hałasuje
6. Conti wintercontact 850P głośna szumi
7. Conti wintercontact 850 szumiała ale już nie pamietam
8 . Conti 780 ta jako jedyna zimowa opona była cicha i bardzo dobra
Post automatically merged:


I Conti premium contact6 jest we wszystkich testach oceniana jako b głośna . Nie przeszkadza dostawać opinie jako mega sportowa względem Michelin PS4 i GY Asymetric 5

Jednego możesz być pewien wybierajac opony Conti ze masz małe szanse ze będą to złe opony pod względem prowadzenia i przyczepności . Ale na komfort tych opon bym nie liczył a już najpewniej bym wykluczył ze będą ciche

akurat wiekszosc jest komfortowych. eco contac. ts 860 , tylko cpc6 i csc6 nie.

a ts860 sa ogolnie ciche ale dziwnie bucza na mokrym
Post automatically merged:

Właśnie obejrzałem testy opon całorocznych i podium na 2020 to:
1 Goodyear vector 4 seanson gen 3
2. Hankook kinergy 4S2
3. Cintinental allseasoncontact
dlatego rok temu 2ke kupilem. bo po co przeslacac
 
akurat wiekszosc jest komfortowych. eco contac. ts 860 , tylko cpc6 i csc6 nie.

a ts860 sa ogolnie ciche ale dziwnie bucza na mokrym
Post automatically merged:


dlatego rok temu 2ke kupilem. bo po co przeslacac
Ja właśnie kupiłem 3 opony michelina alpin 6 . Znalazłem prywatna ofertę nowych opon za 250 pln/ szt zamiast 550/600 pln w moim rozmiarze . To wziąłem ;)
ale testy w przyszłym toku
Post automatically merged:

akurat wiekszosc jest komfortowych. eco contac. ts 860 , tylko cpc6 i csc6 nie.

a ts860 sa ogolnie ciche ale dziwnie bucza na mokrym
Post automatically merged:


dlatego rok temu 2ke kupilem. bo po co przeslacac
Jeździłeś na tych oponach Continentala które wymieniłem ? Czy opinie wyrażasz na podst testów /recenzji ?
 
Cpc2 to porządna opona i może ja zdemonizowałem ja z tym brakiem komfortu . Żona miała w swoim aucie( 3 lata jeździłem) a tata w identycznym modelu miał primacy 3 to zdecydowanie komfort i cisza na + dla michelina .
Csc5 może była komfortowa jak na opony sportowe ale po poprzednich primacy hp to miała duży deficyt w komforcie i głośności
 
cpc2 miekkie . csc5 tez , dlatego az dziw bierze ze cpc6 zrobili twardsze od csc5 .
 
Last edited by a moderator:
Ja nie znam nowych modeli Conti bo uciekłem ostatnio do konkurencji 😀
Może z wiekiem a może ze pokonuje dluzsze odcinki to bardziej cenie ciszę i komfort w samochodzie a do tego pasują bardzo micheliny .
choc teraz chyba zdetronizuje je podcwxgledem przebiegów nowy goodyear eficientgrip perf 2
 
no to jasne ze nie kazdy chce sportowych opon. na v12evo2 orzy nizszym cisnieniu jest komfortowo i trzymaja super.

bs turanza jest na nowych mieszankach i rzeczywiscie bs ma teraz najlepsza mieszanke na mokro. kleja jak dzikie, byl test turanzy ze semislickami i byly wysoko. a sa mega komfortowe [z fabryki mi jedno auto na nich wyjechalo]

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Mi właśnie pojawił sie do opieki siostry nissan micra . Autko ma 1,5 roku silnik R3 100 ps a opony 205/45/17 . Turanza t005 Dla mnie chore po co taki profil do takiego słabego auta . Ale przy zmianie na zimowe chłop miał problemy ze zdjęciem opony z felgi tak miały twardy bok . Powiedział żebro efekt niskiego profilu .
i latem jak jeździłem to nie było dla mnie dramatu z hałasem (w testachnarzekają ze głośnie ). Dla mnie słychać je ale bez przesady a teraz przy +5 jechałem zmienić opony to dawały akustycznie mocno .
Ale te opony się kleją drogi może to profilu zasługa ..... muszę zgłębić markę bridgestona
 
ja mialem 225/45 17 t001 evo i miekkie jak cholera byly. a wiem ze bs potrafi betony zrobic

bo na 205/50 15 re002 wlazlem na bok opony i nawet sie za bardzo nie ugiela [opona bez felgi] ale one byly ze dwa kilo ciezsze od zwyklych opon i ale tam sidewall byl stalowy a nie tylko nylon [2 x steel + 1 x nylon. i nie pytaj jak oni to zrobili bo nie wiem] [dla porownania semi slick r1r 2x nylon a v12evo2 1x nylon]
na tych potenzach praktycznie bez wiatru dalo sie jezdzic mimo ze to nie run flaty byly.
jedyne twardsze opony jakie macalem [bo re002 mialem] to federal rsr

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Za mało jeżdżę tym samochodem aby coś sensownego powiedzieć , zwróciłem uwagę ze po zmianie na zimowe hankook icept evo 2 nie zauważyłem żeby coś zmiękło pod kołami albo pojawiły się jakieś oznaki większego komfortu .
smialem sie ze ma najsłabszy samochód z nas wszystkich a ma najwyższy indeks na oponach zimowych (v)
 
Last edited:
to ja mam w 135 konnym aucie indeks 270

nigdy nie mialem zimiwek hankooka
natomiast jak widac re002 mimo 2 stalowych powlok jakby bardziej ugieta. ale beton niemilosierny

i porownaj sobie ze r1r nabite 2.1 a hankook 2.5

42c658216d06b1ea88e3edafe2ef85c1.jpg
410fee994a476eced637861ec8c708a4.jpg


e44db2d2339e68abf8313f4a67a6da8f.jpg
c538431362394231aaec8391e663b70d.jpg
 
Last edited:
to ja mam w 135 konnym aucie indeks 270

nigdy nie mialem zimiwek hankooka
natomiast jak widac re002 mimo 2 stalowych powlok jakby bardziej ugieta. ale beton niemilosierny

i porownaj sobie ze r1r nabite 2.1 a hankook 2.5

42c658216d06b1ea88e3edafe2ef85c1.jpg
410fee994a476eced637861ec8c708a4.jpg


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
36b225988ae8b19eff53bd0227b5e1df.jpg
U niej to tez prawie bez ugięcia i na bridgestonach i dzisiaj patrzyłem na hankookach . Ładnie to wyglada prosta ścianka opony . Patrzyłem na opony bo ktoś rzucił temat na forum ze opony teraz miękkie i wyglądają jak nie dopompowane . Miałem zrobić fotkę zimowek żony ze mimo napompowania zgodnie z podanymi wartościami to wyglada jak by zeszło powietrze.
Post automatically merged:

U niej to tez prawie bez ugięcia i na bridgestonach i dzisiaj patrzyłem na hankookach . Ładnie to wyglada prosta ścianka opony . Patrzyłem na opony bo ktoś rzucił temat na forum ze opony teraz miękkie i wyglądają jak nie dopompowane . Miałem zrobić fotkę zimowek żony ze mimo napompowania zgodnie z podanymi wartościami to wyglada jak by zeszło powietrze.
A ty gdzieś jeździsz upałach gumy ze na takich ekstremalnych oponach jeździsz ? Nie narzekasz na brak plomb w zębach po przejażdżce ?😁
 
Last edited:
podmieniłem na lepsze zdjecia. ale najlepiej r1r

ogolnie bida w tym rozmiarze myslei ze nastepne chyba kupie troche wieksze 205/45 17 [powinno byc 40 ale policzylem ze wejdzie]. cekawsze gumy do kupienia. a dla mnie opona musi byc ciekawa. cos miec zaskakująco dobrego. np ten v12evo2 trzyma jak dziki ale tak spiepezyli te boki

ja wprawdzie umiem jezdzic na miekich oponach szybko ale wiekszy fun jest przy twardszych bokach. oststniospraedzalem na slimaku autostradowym ograniczenie do 50 albo 60 a trzymaly przy 110. ale one wg mnie nawet nie tyle co rewelacyjna mieszanke maja [bo sa lepsze mieszanki] co budowe. prawie 1/3 bierznika na strone to jeden blok jak sie w to wpatrzyc
300010d123d19f392d90f3d80c49eede.jpg


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
To ja już wiem dlaczego pewne opony nie komfortowe wg mnie , dla Ciebie są ultra komfortowe, skoro ty jeździsz na takich ekstremalnie twardych . To już jest dla mnie wszystko jasne 😁
 
Last edited:
Back
Top