• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Sprzedam za 2500 na starych oponach za 350zl
 
Radość z życia jest najważniejsza, nawet ta najmniejsza
 
@MarcinM-Lbn mam w profilu: e36 compact. Jakbym kupował auto w 1994 to by było tak wyposażone jak ten egzemplarz. Wszystko ma czego potrzebuję w aucie. Szkoda tylko, że silnik 1.6, ale z większym z drugiej strony za tyle w takim stanie bym nie kupił
 
Z telefonu nie widzę . W kompie owszem wszystko staje sie jasne
 
Kilka dni temu uszkodziłem jedną opone tak ze musiałem wymienić ... i to był pretekst aby kupić nowe opony a stare 3 sprzedać w celu minimalizacji kosztów. Zmieniłem opony zimowe 225/55/17 H Conti Wintercontact TS 850P na ten sam rozmiar Michelin
Alpin 6 225/55/17 V i powiem jestem rozczarowany. Micheliny pomimo etykiety 69dB a Conti 72 dB są bardziej słyszalne w środku niż Conti. Na poprzecznych łączeniach asfaltu Michały bardziej hałasują . Prowadzenie absolutnie bez zmian hamowanie testuje ale Michały mam wrażenie ze bardziej płyną . Wniosek jak masz dobre opony to nie kombinuj ;)
 
No a czego się spodziewałeś skoro kupiłeś opony typu "touring". To normalne że auto będzie bardziej pływać bo i ścianki boczne bardziej miękkie. Odpowiednikiem Continetala serii TS 850P/860P są Micheliny Pilot Alpin 5tki (czyli high performance); Alpiny 6stki to odpowiedniki Continentali TS 860 (teraz nowszej wersji TS 870). :)
 
Last edited by a moderator:
W ogóle obserwuję dość bacznie rynek opon i mam dość mieszane uczucia co do Michelinów właśnie. Sam miałem kiedyś model Energy Saver w Megane 3 dCi i te opony to był dramat. Niby etykieta 68dB a hałasowały jak diabli a na mokrej nawierzchni nie hamowały wcale. Po 3 latach guma zrobiła się jakaś taka dziwnie szaro czarna, sparciała i spękana (a to podobno cecha Nokianów). Na wielu forach można usłyszeć narzekania, że Primacy 3 i Primacy 4 są głośne, a na etykietach znowu wartości poniżej 70dB. Pilot Alpin 4 huczą jak diabli. Wielu blogerów motoryzacyjnych i portali promuje te opony. Ale czy warto? Na jaki rozmiar nie spojrzeć, Michelin wypada najdrożej. Czy w testach są takie oh i ah? Nie powiedziałbym. Moim zdaniem ta marka robi robotę ale tylko w serii Pilot Sport. Poniżej ceny Michelinów można dostać opony równie dobre lub nawet lepsze takich marek jak Continental, Goodyear, Hankook, Bridgestone itd.
 
Po 3 latach guma zrobiła się jakaś taka dziwnie szaro czarna, sparciała i spękana
wow, to moje 2 razy tańsze opony od tych michelinów nie są sparciałe ani spękane po ponad 4 latach. Gdzie te opony były przechowywane? Jedyne co się stało z tymi nexanami przez te 4 lata to ubyło bieżnika trochę, ale jeszcze sezon albo nawet 2 będą dobre, a potem to już raczej do upalania, chociaż według prawa bieżnik pewnie nadal będzie legalny. Ogólnie to jak na cenę niecałe 900 zł z przesyłką to bardzo zadowolony z tych nexenów jestem
 
Opony były przechowywane na strychu - miejsce ciemne, ciepłe i suche. Dlatego ja raczej kiedy wybieram opony nie kieruję uwagi na Micheliny.
 
Ja też miałem Micheliny Energy Saver które poszły do kosza z powodu spękanych boków. Opony miały 5 lat i jeszcze 4-5 mm bieżnika. Auto miało prawie 200kkm przebiegu, poflotowe. Dot był zgodny z datą produkcji samochodu, myślę, że chodziły na zmianę z zimówkami.
 
1606819507096.png

Nexen z 2016 roku, zero pęknięć, bieżnik pewnie teraz też około 5mm. Przebiegu jakiegoś bardzo dużego nie zrobiły, z luźnych wyliczeń wychodzi około 50 tysięcy km.
 
No i pięknie. Na pandzie mam 12- letnie zimówki Uniroyal też bez pęknięć, a bieżnika mają ho ho, a może i więcej. Tylko trochę plastikowe już się zrobiły ale do roboty jeżdżę na nich cały sezon ;)
 
Nie dają rady. Zastanawiam się nad wielosezonami lub zmianą samochodu. Nie wiem co nastąpi pierwsze. Pewnie najpierw zmienię opony, a potem oddam komuś autko za grosze.
 
@Reins jeśli bacznie obserwujesz rynek opon, to wiedz, że wartości emisji hałasu mierzone są na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie, dlatego opona która jest cicha dla otoczenia, wcale nie musi taką być dla kierowcy i pasażerów. Więcej, niektóre opony UHP toczą się ciszej dla osób wewnętrz, niż turystyczne, właśnie dlatego że do nich w pierwszej kolejności idą najnowsze technologie. Inna zupełnie sprawa, to dominacja aut typu SUV/crossover na rynku, które często aby zniwelwelować wysokie środek ciężkości są OE wyposażone właśnie w opony UHP, żeby poprawić ich prowadzenie. Dlatego też do tej klasy opon pcha się w pierwszej kolejności idą najnowsze technologie innowacje.
 
Te nexeny blue HD często widuje na nowych Skodach Fabiach, które firma kupuje na służbówki. To tylko świadczy pozytynie o tym producencie. Nexen coraz bardziej aspiruje do klasy Premium, tak jak to było kiedyś z Hankookiem. Nexeny idą też między innymi na pierwszy montaż do Porsche Macan- model RU 4 jak dobrze pamiętam.
 
Back
Top