• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Zawieszenie pneumatyczne, regulacja za pomocą kompresora 🙃
 
To jeszcze jako ciekawostkę: Miałem Assymetric 3jki nowe w Saabie, zawieszenie porobione od A do Z a ciśnienie pedantycznie sprawdzane regularnie z pistoletu jak i czujnika elektronicznego. Jeździłem nim tylko w trasy Warszawa-Wrocław. DLa prędkości powyżej 160km/h producent auta dla tego rozmiaru przewidywał na tylnej osi 2.9bara - o 0.4bara więcej niż normalnie. Ja jeździłem sam ale z pełnym bagażnikiem 150-180km/h. Miałem zawsze 2.8-2.9 i po dwóch latach wytarły mi się środkiem, wyząbkowały, zaczęły hałasować.
 
@Kaban
Ząbkują opony na tylnej osi, bo opona jest wleczona. Koło zawsze ma jakiś opór toczenia więc siły na klocek bierznika w kontakcie z asfaltem jest zawsze w jedną stronę , a gdy hamujesz jest większa i klocek lekko się ugina ciągle w jedną to wytrze się krawędzią natarcia.

Masz asymetryczne, więc łatwo zapobiegać temu zjawisku przekładając opony co kilka tys km 3-5 tys:
Przednie pony idą w linii prostej na tył .
Tylne opony do przodu na krzyż i jest cisza odrazy bo zmienia się kierunek obrotu opony .



Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Kaban
Przednie pony idą w linii prostej na tył .
Tylne opony do przodu na krzyż i jest cisza odrazy bo zmienia się kierunek obrotu opony .
Hmm a mi wulkanizator zmienia zawsze przód i tył na krzyż... 🤔
 
Hmm a mi wulkanizator zmienia zawsze przód i tył na krzyż...
Tak jeśli przód masz wyznakowane .
Przód prawie nigdy nie ząbkuje , ustaw geometrię.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To jeszcze jako ciekawostkę: Miałem Assymetric 3jki nowe w Saabie, zawieszenie porobione od A do Z a ciśnienie pedantycznie sprawdzane regularnie z pistoletu jak i czujnika elektronicznego. Jeździłem nim tylko w trasy Warszawa-Wrocław. DLa prędkości powyżej 160km/h producent auta dla tego rozmiaru przewidywał na tylnej osi 2.9bara - o 0.4bara więcej niż normalnie. Ja jeździłem sam ale z pełnym bagażnikiem 150-180km/h. Miałem zawsze 2.8-2.9 i po dwóch latach wytarły mi się środkiem, wyząbkowały, zaczęły hałasować.
wystarczy 2 razy do roku ewentualnie jeszcze z raz miedzy wymianami zobaczyc gdzie szybciej schodzi i dostosowac samemu cisnienie. u mnie przewaznie trzeba dac wiecej bo boki zbiera na tym co jest na naklejce
 
Dokładnie. Pamiętam jak w Lagunie II z dieslem pod maską i oponie 225/45/17 na naklejce miałem ciśnienie 1.9 bar...Nie muszę chyba mówić jak wyglądała opona przy takim ciśnieniu...
 
Ja w Lagunie 3 2.0dCI pilnowałem ciśnienia Które wynosiło 2,6 bar i niestety po jednym sezonie nowe opony środkiem zużyte 50 % . W nowszych rocznikach zmniejszyli do 2.4 czy 2,3 i już nie niszczyły się opony .
w Peugeocie 508 hdi At obniżyłem cisnienie do 2.3 z 2,6 i opony przejeżdżały do 120 tys i nie było z nimi problemu . Prowadzenie tez było Ok
 
Ja w Golfie 5 trzymam równo 2.4 bara. W Mercedesie też równo, ale 2.3 bara w każdym kole. Zawsze według danych producenta. Ale opony zazwyczaj mam UHP lub XL, które są sztywniejsze i się bok nie rozlewa. Geometrii pilnuje i robię co 2 lata lub jak coś robię grubszego w zawieszeniu to zawsze potem jadę na pełną geometrię 3D Hunter. Nigdy nie miałem problemów, że zjadło mi opony po 1 sezonie, ani po 2, ani po 3 sezonach. Zawsze jest to naturalne i równe zużycie bieżnika.
 
Nowy test letnich
 
Ja w Lagunie 3 2.0dCI pilnowałem ciśnienia Które wynosiło 2,6 bar i niestety po jednym sezonie nowe opony środkiem zużyte 50 % . W nowszych rocznikach zmniejszyli do 2.4 czy 2,3 i już nie niszczyły się opony .
w Peugeocie 508 hdi At obniżyłem cisnienie do 2.3 z 2,6 i opony przejeżdżały do 120 tys i nie było z nimi problemu . Prowadzenie tez było Ok
2.6 bara to dość sporo jak na Lagunę. Ja miałem 3 i nie pamiętam takiej wartości.
 
Nowy test letnich
a pamietam jak tu jeden pluje na 3 generacje hankooka. chociaz myli s1evo3 [faktycznie 3 gen opony s1evo] z ventus prime 3 [ktora wyszla czasowo z druga generacja s1evo y

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Z letnich trochę jeździłem na Hankook Kinergy eco K425 185 w Nubaru i kleiły się drogi bardzo fajnie.
Z zimowych już w FF w miejsce fabrycznych GY Ultra grip (chyba 7) poszła Kleber Krisalp HP3 195/65 - Good Year był na zimę europejską (odśnieżoną) i Kleber też taki jest, na śniegu zmieszanym z solą i piaskiem jest słabo, szczególnie przy ruszaniu, słabo kopią. Na zakrętach też bez rewelacji.
Kleber taki raczej przejściowy jest - bieżnik drobny, mieszanka stosunkowo twarda, na książkowym ciśnieniu wyglądają na niedopompowane balony, na przodzie w dieslu z tendencją do spychania kołpaków z obręczy.
Jak jest mokro i mało śniegu to jest ok, drobny bieżnik skutkuje buczeniem w wyższej, mniej uciążliwej częstotliwości.
Po trzech i pół zimach idą na lato i precz.
w drugim FF tu już benzyna, siedzi Dunlop (chyba winter sport) i na śniegu/błocie jeździło mi się dużo pewniej niż na GY i Kleber.
Jeżeli aktualnie w moim rozmiarze Dunlop jest droższy o 60 PLN od Klebera, to uważam, że warto dopłacić, chociaż na przód.

W Nubirze na zimę miałem też Sava Eskimo S3 185 (bez plusa) - jest to totalne przeciwieństwo Klebera (bieżnik/mieszanka), także po śniegu i błocie jechało się na nich bardzo dobrze, a jak brakowało śniegu i robił się asfalt, to trzeba było uważać, bo mocno się poddawały.
Także coś za coś :)
 
Panowie, czy ma ktoś z Was doświadczenia z oponami Pirelli P Zero Nero GT??
1615465272635.png
 
Pirelli zwłaszcza te flagowe modele to o najwyższych parametrach przyczepności , stosowane w autach mocnych i szybkich .
Ta jest modelem flagowym ...jak masz dobrą cenę to się nie zastanawiaj .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
PZN GT to stary model robiony wg dawnej szkoły UHP, kiedy gumy w tej klasie miały trzymać dobrze na suchym, po konkretnym rozgrzaniu. Obecnie opony z tej półki są zdecydowanie bardziej cywilne, cichsze, mają niższe opory toczenia, wolniej się ścierają, ogólnie postęp się dokonał, a Pirelli oprócz zwykłego P0 nie odświeża ani Rosso, ani Nero. Choć dalej te opony znajdują producentów OEM którzy chcą je montować na nowe auta, jak Volvo, Abarth czy MB.
 
Back
Top