• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@kepa416 jeśli nie chcesz przepłacać warto zwrócić uwagę na Toyo Proxes Comfort, Yokohama BlueEarth, Kumho Crugen.
 
@kepa416 jeśli nie chcesz przepłacać warto zwrócić uwagę na Toyo Proxes Comfort, Yokohama BlueEarth, Kumho Crugen.
Powiem szczerze nie miałem nigdy żadnej takiejmarki i może być się skusił.

Nexen znajomy ma lato zimę chwali i cena rzeczywiście ok.

Ja widziałem Hankook K135 w miarę sensownej cenie ~1800
 
Jako człowiek który jeździ trochę szybciej niż panowie i czasem po torze i czasem w warunkach zimowych jedzie się pobawić że do takiego auta jak Freemont ot wielosezon beda ok. Pytanie jak zuzyvie w ciężkim aucie.

Co do jazdy zimowej wielkiej różnicy się nie odczuje i to testowałem dość dokładnie.
Natomiast co do jazdy letniej na limicie to różnica jest i między zimowa i między wielosezonem a latem. Ale po raz kolejny nie freemontem i nie tak jak większość jeździ.

Obenie kumpela się wkręciła się w szybsza jazdę i poleciłem jej wielosezon na cały rok a na tor załatwiłem semi r1r . Więc lato poupierd..a r1r a na jesień kupi wielosezon

U siebie mam ts860 czyli takie zimówki wielosezon i v12evo2 wczoraj zmieniłem. Testowałem zakręt kolo mnie. Na zimówce leci się bokiem przy ok57km na lecie poszło jechać 63 na pierwszej próbie. Wiadomo dorzucę do trgo 2 - 3 kmh jak różne tory wejścia popróbuje ale różnicy diametralnej nie ma w cywilnych autach.
Bardziej subiektywne odczucia ze w letniej przód się lepiej wkręca w zakręt niż na zimowce. Ale większość nie wjedzie w zakręt tak szybko żeby poczuć różnice. No i wkręcając przód trzrba bardziej martwić się o tył, nie od dziś auta robione są podsterowne bo to bezpieczniejsze niż nadsterowne.
Z ciekawostek octavia 1 jest nadstrrowne a dacia sandero (bawiłem się w zeszłym sezonie) (nie stepway) ma bardzo neutralne że strojenie (ani nie idzie przodem ani nie ucieka tył)
 
No dobra to jeśli wielosezon odpada. Co w sumie co najmie potwierdziły 3 osoby z mojej okolicy które wróciły do systemu lato zima.

To co w takim rozmiarze jest sensowne do zakupienia. Budżet ogólnie no limt. Tylko nie chcę przepłacać za Michelina jak auto zobaczy trasę 2-3x w roku.

Czy pod SUV wany stosuje się jakieś inne opony niby to jest FWD. Indeksy mam 102H z naklejki na aucie.

Czyli 225/65 R17 102H.
Moje propozycje:

Na zimę:

Hankook Winter i*cept evo3 X W330A
Albo dołożyć do:
Dunlop Winter Sport 5 SUV 225/65 R17 102 H

Na lato:

Vredestein Ultrac
Hankook Ventus Prime4 K135A 225/65 R17 102 H
albo:
Continental UltraContact 225/65 R17 102 H FR

W zasadzie na wszystkim poza Conti jeździłem, to świetne gumy.
 
Ogólnie bardzo przyzwoita guma. Zmieniłem z Michelinów Primacy 4 - wydaje mi się, że hankook odrobinę głośniejszy, ale Michały już były zjechane trochę, więc może stąd różnica. Na mokrym bardzo podobne. Na suchym różnic nie zauważyłem.
Różnice na tyle niewielkie, by wręcz powiedzieć: niezauważalne - poza ceną oczywiście.
 
Ogólnie bardzo przyzwoita guma. Zmieniłem z Michelinów Primacy 4 - wydaje mi się, że hankook odrobinę głośniejszy, ale Michały już były zjechane trochę, więc może stąd różnica. Na mokrym bardzo podobne. Na suchym różnic nie zauważyłem.
Różnice na tyle niewielkie, by wręcz powiedzieć: niezauważalne - poza ceną oczywiście.
Jak z trwałością Primacy 4? Rzeczywiście jest tak dobrze jak się chwalą?
 
Założyłem hankook ventus prime 4 k135. 225/45/17. Jak na razie cichutkie i mega różnica w porównaniu go GY eagle F1 assymetric 5
 
Mega różnica w czym? W głośności opon?
 
Back
Top