• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
a nowe to by tłumaczyło róznice
też mam debica made in germany
a letnie goodyear made in poland
 
@sprajt2 ja mam porównanie opon zimowych marki nazywanej premium (7 letnich) do nowych Vredestein Quatrac. W mieście te drugie spisują się zdecydowanie lepiej niż stare zimówki nawet z górnej półki. I co z tego, że zimowa jak już najlepsze lata ma dawno za sobą
 
Ja jeżdżę od początku zimy na Dunlop Sport All Season 225/40 R18, sprawdzone w naprawdę trudnych warunkach, deszcz, śnieg, błoto pośniegowe, suchy asfalt no i cóż, jak dla mnie są świetne. Jestem z nich bardzo zadowolony, zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie.
 
@se7en Szczerze to też miałem obawy, mieszkam na południu Polski, ostatnio spadło kupę śniegu, widzę, jak niektórzy się męczą jeżdżąc na chińskich zimówkach a ja po prostu jadę. Wcześniej też przecież w ub roku spadło dużo śniegu i to był chrzest dla tych opon, spisały się doskonale. Nie ukrywam, że niespodziewałem się tak śnieżnej zimy, dlatego też taki wybór, ale nie zawiodłem się bo to był dobry wybór. Wymięknąć mogą dopiero gdzieś na głębokim śniegu na gruncie trawie, lodzie to nawet dobra zimówka się podda. Dodam że ok tygodnia jeździłem w takich warunkach bez ABS i ESP bo padł mi czujnik ABS w kole i automatycznie ABS i ESP przestaje działać. I niech to będzie rekomendacja, fakt jeździłem wtedy ostrożniej, ale nie miałem żadnych problemów i ani chwili zawahania, nawet gdy na nieodśnieżonej drodze z rozjeżdżonym głębokim błotem pośniegowym na moment straciły trakcję to szybko dało się wyprowadzić na właściwy tor, opona momentalnie łapie trakcje i ciągnie. Aż mi się banan na twarzy robił, jak widziałem niektórych zapewne już na zimówkach, jak się kopią i tracą przyczepność a te opony są tak dobre i robią swoje. Na suchym asfalcie względem letnich Kormoran UHP nie widzę różnicy, chyba nawet Dunlop lepsze, cichsze. Ja jestem zadowolony, tym bardziej, że dało mi się je kupić trochę taniej, 1632 zł za komplet 225/40 R18. Zależało mi też na dobrych oponach ze względu na wyjazdy za granicę i nie chciałem typowych wielosezonowych typu jodełka a takie, które sprawdzą się w czasie deszczu i dynamicznej jazdy a te Dunlop takie są.
 
Reasumując jazda w zimie na letnich oponach jest głupota, ale wielosezon jak widać na kilku przykładach daje radę. Jedyny minus wielosezona jaki w tej chwili widzę to niestety są to opony na max 3-4 lata, gdzie w przypadku kompletu lato-zima myślę że te 5-6 lat bez problemu przejeżdża do powiedzmy poziomu 4-5 mm bieżnika.
 
Co myślicie o oponach Yokohama BluEarth 4S AW21 oraz o Pirelli Cinturato All Season SF 2? Mało testów o nich. Niby klasa premium.
Szukam coś całorocznego w miarę nie drogiego a dobrego do Saab 9-3 190KM 420Nm.
Bridgestone wathercontrol evo po dwóch latach do wyrzucenia tak bieżnik zjechałem.
 
o Yokohamie słyszałem że bardzo szybko się ząbkują i huczą, o Pirelli opinie raczej dobre. Od siebie polecam Falken AS210, już dużo tu pisałem o tej oponie więc nie będę się powtarzać. Michelin cc2 również bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, ale opony są świeżutkie i poza tym że dobrze kleją to nic nie mogę powiedzieć.
 
@Arteko77
Pirelli sa ok , słyszałem troche pochlebnych opinii .
420Nm to nie w kij dmuchał i tu musi byc donra stabilna guma... Continental sa bardzo wyważone, w testach natomiast bardziej trwałe niż reszta stawki to Goodyear 4 Season Gen 3.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Koledze po roku nieagresywnej jazdy A6 2.0tdi Pirelli zaczely sie rozpadac. Kiedys chyba foty wrzucalem na forum. Byly to bodajże P Zero.
 
Szukam coś całorocznego w miarę nie drogiego a dobrego
Ojca namówiłem na Vredestein Quatrac i jest oczarowany na razie.
W porównaniu z poprzednim chińskim wielosezonem jest drastycznie duża różnica.
Tamte z 2019 z bieżnikiem koło 5mm łapały uślizg przy delikatnym ruszaniu na śniegu, na deszczu też trakcja się odpalała.
A na tych ta kolumbryna się na prawdę ok prowadzi.
Jak dotąd zero jakiś niebezpiecznych sytuacji nawet na wilgotnych rondach czy ślimakach wjazdowych na autostradki.
Tylko wyją głośno powyżej 120.
 
Mi Nokian WR D4 przy 5mm ledwo już jeździły.. więc Ziobro zaskoczenia
 
Co lepiej kupić do Saab 9-3 08r, 225/50r17 czy 215/50r17? Mam dylemat bo chce wieksze balony bo zle sie jezdzi po polskich drogach na 225/45r17.
 
@Arteko77 znajdź sobie kalkulator rozmiaru opon i zobacz jakie rozmiary pokaże Ci w odniesieniu do homologowanych, bo generalnie nie powinno się zmieniać średnicy koła o więcej niż ±2%
 
Back
Top