• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Z "lepszego" wielosezonu chyba bym brał Continental ASC2, albo Goodyear Vg3.
Półka niżej Kleber Quadraxer 3/Goodrich Allgrip allseason 2 (to samo lub prawie to samo), Hankook 4S2
Półka najniższej przyzwoitości Navigator 3
 
Zerknij sobie jeszcze na Fulda Multicontrol i Matador MP62

Mnie opony traktorowe bez lameli jednak nie przekonują tzn Michelin i Kleber. W kopnym śniegu być może jadą dobrze, ale na drogach w większości jest ubity śnieg gdzie potrzebne są lamele.
 
@emigrant
Zawsze można mieć 2 komplety kół i zmieniać je samodzielnie.. Raz na kilka lat wyważenie to nie majątek.
Zdajesz sobie sprawę, że do 2 samochodów kupić jeszcze po komplecie felg aluminiowych i komplecie opon to pewnie wyniesie z jakieś 10 tys. złotych? Po co to komu. Oponiarze też swoje biorą za wyważanie. Zakładasz wielosezon i po temacie. Zwłaszcza, że te samochody robią bardzo małe przebiegi roczne. Oba samochody są garażowane, więc opona często nie widzi promieniowania UV. W Yarisie przy przebiegu rocznym 4-5 tys. km te Pirelli wielosezonowe powinny wytrzymać z 10 lat bieżnikowo. Odkąd pamiętam, czyli od lat 90-tych w Nowym Yorku nikt nie zmienia opon a zimy i lata są podobne do tych w Polsce. Każdy jeździ na wielosezonie, w każdym razie w stanie NY. W naszym GMC Acadia też był wielosezon. Nie znam nikogo kto kiedykolwiek zmieniał, bawił się w opony lato/zima. Nie jestem pewien, ale tam nawet z salonu nowy samochód wyjeżdża na wielosezonie. Nikt do głowy nie bierze, że trzeba jakieś opony zmieniać, rotować, czy inne cuda robić. Jeździ się aż zrobią się łyse. Są pewnie wyjątki, kto interesuje się motoryzacją, ma zajawkę na to, ale i tacy mają inne samochody, jakieś muscle cary, czy inne sportowe i "bawią się" w zmianę opon.

Jak ktoś chce to mam do sprzedania Goodyear EfficientGrip Performance 205/55R16 91H. To są fabryczne, letnie opony z Meganki. Przejechane mają może z 7000 km - rotacja z zimowymi Conti 860. Bieżnika nie mierzyłem suwmiarką, ale raczej zakładam, że tam nawet 1 mm nie ubyło. Wizualnie bieżnik jak nowy fabrycznie. Trzeba wspomnieć, że to rocznik 2016, więc opona ma już 8 lat. Od 2 lat jeżdżę cały rok na zimowych Conti 860 aż do zużycia.
 
Last edited:
W Usa prawie wszystkie są na wielosezonowym z salony. tylko chyba w kanadzie na wielosezonowym i zimowe.
 
Opony allseason w Ameryce Polnocnej to sa zupelnie inne opony niż te w Europie. Wiec przytoczony przyklad USA wg mnie jest nietrafiony.
 
Zmieńcie jeszcze hamulce na bębnowe, bo takie są samochody w USA.
Yaris Cross, polski salon Toyoty. Z tyłu bębny. To Toyota. Do dziś w niektórych modelach z tyłu są korbki do szyb.
 
Last edited:
A ja wręcz przeciwnie, miałem te Micheliny 5 lat i nie narzekałem na bieżnik - był widoczny i wyczuwalny cały czas - auto używane intensywnie codziennie, może jak używałeś taniego chińczyka to tak jest z tym bieżnikiem.
 
Czekam na jakieś konkrety a tu jak zwykle przepychanki. Felgi zimowe już mam. Teraz jeszcze opony.

image000000.jpg
 
Opony allseason w Ameryce Polnocnej to sa zupelnie inne opony niż te w Europie. Wiec przytoczony przyklad USA wg mnie jest nietrafiony.
Bo opona na Europę ma więcej kukurydzy w sobie, żeby była bardziej eco? Poza brakiem homologacji znacząco opony z USA i EU nie różnią się w mieszance. Mity o większej twardości i opona robiona pod betonowe drogi w USA to trochę naciągane bajki. Urzędasy powymyślali sobie różne przepisy, żeby nie było masowego handlu opon między tymi dwoma kontynetami i przeróżnych przekrętów.
 
w temacie opon, pojawiła się nowa wersja zimowej opony Bridgestone Blizzak LM005, teraz nazywa się Blizzak 6.
Chyba się skuszę do Forda, w rozmiarze 205/55/16 wychodzi 435 zł/szt.
Miałem brać Hankooka, ale różnica w cenie nie jest jakaś drastyczna (Hankook ok. 350 zł/szt.)
 
W moim rozmiarze nie ma ( nie widzę) 6 tylko 005 ale cena całkiem przyzwota 425zł w roczniku 2023. Różnica miedzy Firestone winterhawk4 z 2024 niewielka.
 
Back
Top