• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Rozumiem , że w twojej nomenklaturze hankook kinergy to opona do traktora więc nie może być dobra 🤔
 
@soszo 50/50. Uwagę skupiłem też na wyglądzie opon zużytych w 50% tzn ile zostaje lameli. Wiele modeli opon traci lamele poniżej ok 6mm i nagle stają się łyse na zimę
 
Last edited:
Panowie z waszego dośw lepszą opcją na zimę w rozmiarze 205/55/16 będzie zimowa Frigo HP2 z końcówki 2021 gdzie jest jest jeszcze sporo bieżnika czy nowy wielosezon Hankooka 4s2? Jazda pół na pół drogi wojewódzkie i ekspresówki często z samego rana zanim gdzieniegdzie pługi wyjadą na drogi. Zastanawiam się czy zostawić jeszcze te zimówki na jeden sezon czy już myśleć o nowych a że na lato mam obecnie hankooki z 2019 pewnie też mnie czeka ich wymiana. stąd pomysł wielosezonu do którego podchodzę sceptycznie Czy na takim wielosezonie można się w miarę bezpiecznie poruszać przez 3 sezony robiąc około 15k rocznie? Próbuję rozkimić jak to ugryźć :)
 
U mnie letnie Vredesteiny 2019 225/45/17 zaczely w tym roku pekac na bokach wszystkie 4 i na lukach jakby "wyly". Przebieg +-50tys bieznik 5.5\6mm.
 

Attachments

  • IMG_20240419_192714 (Kopiowanie).jpg
    IMG_20240419_192714 (Kopiowanie).jpg
    372,8 KB · Odwiedzin: 65
@Tośkaaa napisz najpierw co dla Ciebie znaczy sporo bieżnika albo zrób zdjęcie tej opony. Dla mnie jeszcze sporo bieżnika to 6mm

Jeżeli zima będzie śnieżna to zdecydowanie lepiej założyć zimowe 6mm niż całoroczne 8mm.
 
@Tośkaaa na Twoim miejscu bym dojezdzil do konca posiadane opony.
Post automatically merged:

@pawelus jak na prawie 5 letnie opony, to mozna powiedziec, ze wygladaja bdb.
 
@Tośkaaa Jeśli nie jeździsz na tych zimówkach cały rok tylko sezonowo to zostaw j nie na jeden sezon ale na 3-4 w zależności od stanu bieżnika.

Dębica ma 5 lat gwarancji od daty produkcji

Wiosną sprzedałem opony zimowe z 2018r razem z samochodem. Dali dodatkowo 1000zł. Były w świetnym stanie w przeciwieństwie do letnich.
 
Last edited:
Tak konkretnie co byście wybrali :
Nexen Nblue 4sezon 2 - 516 zł/szt.
Nokian Seasonproof 1 - 521 zł/szt
Kleber Quadraxer SUV -578,00 zł/szt
Hankook Kinergy 4S2 - 595,00 zł/szt.
Vredestein Quatrac Pro + - 627,00 zł/szt.
Goodyear Vector 4seasons G3 -695,00 zł/szt.
 
drożej Goodyear, taniej Hankook
 
Jeśli kwota nie gra roli, to Goodyear. Pozniej Vredestein, a pozniej Hankook
 
klebery
 
No to do klasyki brakuje tylko kogos, zeby zaproponował cos spoza tej listy🤣
 
nokian odradzam. sam testowalem (lata temu wrd3) . w tym czasie nokian postawil na marketing był na zlotach klubowych i dodatkowo dawal do testow opony z innymi mieszankami

wrd4 konstrukcyjnie nie na nasze warunki
 
Przede wszystkim chodzi o opony 4sezon. Po za tym to taki żarcik, a może forumowa rzeczywistość gdy każdy poleca inną markę z listy
 
@xtremesystems ja na WR D4 zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, łącznie z setkami kilometrów po nieodśnieżonych górskich drogach (bez łańcuchów). Tej opony już nie produkują, więc dyskusja jest trochę jałowa w kontekście wątku, ale jestem ciekaw, czego jej mogło brakować? Jeździłem też trochę na Continentalach TS 850, to na nich prawie wpadłem na latarnię w trakcie śnieżycy. I nie popełniłem wtedy żadnego błędu, po prostu zniknęła mi trakcja w czasie skrętu, na szczęście na tyle wolno jechałem, że zdążyłem wyprostować koła i wyhamować do zera. Przypadek anegdotyczny, ale na Nokianach nigdy takich sytuacji nie miałem.
 
Tak jak wcześniej wspomniałem nowy Nexen może być bardzo dobrą propozycją. Bieżnik jest klockowaty, na śniegu powinno być dobrze.
Poniżej opona w tym rozmiarze.
5d5f866db9512c29d9ef6ba16241935b.jpg
 
Back
Top