• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dzisiaj teście odebrali kia rio. Zamówiłem im całoroczne Continental All Season Contact 185/65R15. I jest petarda, bo myślałem, że będą głośne, a tu niespodzianka. Druga sprawa to te opony są mega komfortowe, bardzo elegancko wybierają nierówności. Fabryczne letnie Michelin primacy 4 185/65 R15 idą na sprzedaż. Jakby ktoś coś to zapraszam na priv, opony mają 8 km przebiegu :)
 
A czemu nie powinno być więcej niż 2%? Jakie konsekwencje mogą być tego?
Po pierwsze będzie miało to wpływ na prawidłowy odczyt prędkości.
Po drugie może negatywnie wpłynąć na działanie układów bezpieczeństwa (ABS; ESP etc.). W jaki sposób? Tego nie wiem, trzeba pytać producenta, ale biorąc pod uwagę, że układy te działają na pewnym ściśle ustalonym algorytmie, może mieć to jak najbardziej wpływ na ich prawidłowe funkcjonowanie.
 
Swoją drogą. Na wiosnę będę miał dylemat i trzeba się zacząć rozglądać powoli. Polecicie jakiś dobry wielosezon w rozmiarze 235/45 R18? Opony do Mondeo, można już z wyprzedzeniem założyć ~200KM i 400Nm.
Nie mam w tym rozmiarze jakiegoś wielkiego wachlarza możliwości niestety.

Wstępnie myślałem nad Vredestein Quatrac Pro, macie jakieś opinie na ich temat? Ewentualnie brałem pod uwagę też Kleber Quadraxer 3.

Co ewentualnie, zdecydowanie większy wybór miałbym zmieniając rozmiar na 225/45, ale niezupełnie chcę wychodzić poza rozmiary homologowane.
 
Ja przypadkiem natrafiłem na Kumho Solus 4S HA32 - całkiem nieźle wypadają w testach, mają podobno niską ścieralność, bieżnik wygląda obiecująco na śnieg.
Screenshot_20230125-171203_Chrome.jpeg
 
@Arteko77 Poza tym będzie słabo wyglądać, jeśli średnica koła będzie za mała lub za duża. Dodatkowo może obcierać przy maksymalnym skręcie, jeśli będzie za duża.
 
Hankook w testach wypada bardzo dobrze, na Falkenie świetnie mi się jeździło, nawet ciasno w zakrętach ;) Jeśli masz w aucie kontrolę trakcji to myślę że będziesz zadowolony, u mnie jej nie ma i jak narazie wszystkie opony jakie miałem mielą na mokrym przy jakichś 2/3 gazu.
 
@Triumphator w rozmiarze 235/45 R18 oprócz Vredków są jeszcze Pirelli, Continental, Hankook, Goodyear, Nokian i Michelin - ja bym chyba wybierał coś z tej grupy, mimo, że ceny są jakie są. Co prawda dużo taniej to Kormorany ale te bym odpuścił.
 
@Triumphator powiem Ci, że mam w Lagunie 225/45/18 i się zastanawiam na wielosezonem i też jakiegoś szału nie ma. Kleber i Vredestein koło 600 zł sztuka. Jeszcze nie wiem czy się zdecyduje, bo jednak parę NM w moim dCi oraz 4control zjadają opony w szybkim tempie. Letnie Bridgestone zniknęły w oczach 😕 i co ciekawe teraz na lato miałem Dębice Presto UHP 2 i całkiem całkiem jestem zadowolony. Chyba w tych rozmiarach nie ma dobrych i tanich rozwiązań niestety.
 
Nokiany też się nadają pod kwiatki... no chyba że robi się takie przebiegi zimą że co 3 zima będą wymienione... to ok zgodze się bo na śniegu są rewelacyjne ale do 3 sezonu potem drastycznie jakość spada a guma sama odpada od bieźnika i pojawiają się pęknięcia wzdłuż bieżnika... nie jest to opinia na jednym komplecie a na kilkunastu... wszędzie to samo...
 
Ja bardzo sobie chwalę całoroczne Hankooki, jeżdżę na nich od tej jesieni, w grudniu podczas tego największego ataku zimy akurat byłem w trasie, zrobiłem 1500km w tydzień po Polsce, czułem się na nich bardzo pewnie, jestem nimi zachwycony. Mam je w rozmiarze 205/55/16.

Jeden sezon przejeździłem też juz na letnich Falken Azenis 225/40/18 i również uważam że są to bardzo fajne opony, szczególnie na mokrym jest petarda.

Nie polecam za to Continental Sport Contact 3 i calorocznych Bridgestone A005.
 
@Variant
nie tylko u Ciebie tak jest
 
@JNC_946 potwierdzam. U mnie bardzo podobnie. Nawet na bocznych osnieżonych.drogach dawały radę, a przede wszystkim są przewidywalne. Mówię oczywiście o "Quatracu", a nie starym Quatracu 5 czy Quatracu Pro. To są różne opony patrząc na bieżnik
 
Last edited:
Swoją drogą. Na wiosnę będę miał dylemat i trzeba się zacząć rozglądać powoli. Polecicie jakiś dobry wielosezon w rozmiarze 235/45 R18? Opony do Mondeo, można już z wyprzedzeniem założyć ~200KM i 400Nm.
Nie mam w tym rozmiarze jakiegoś wielkiego wachlarza możliwości niestety.

Wstępnie myślałem nad Vredestein Quatrac Pro, macie jakieś opinie na ich temat? Ewentualnie brałem pod uwagę też Kleber Quadraxer 3.

Co ewentualnie, zdecydowanie większy wybór miałbym zmieniając rozmiar na 225/45, ale niezupełnie chcę wychodzić poza rozmiary homologowane.
Moim zdaniem nie powinieneś wychodzić poza rozmiar dedykowany mimo że moc podkręcona a na pewno nie zmniejszając szerokość gumy . Vredestein Quatrac Pro to rozwinięcie opony Vredestein Quatrac 5 i mam je na dwóch autach 4x4 ( tutaj bardzo świadomy wybór konkretnego modelu ) i napęd na przód . Opony sprawują się świetnie nawet w głębokim śniegu którego było mnóstwo ostatnio w bielsku więc polecam bo znam z autopsji . Do Twojego auta wybrałbym jednak Conti AllSeaonContact jako pierwsze a potem Hankook Kinergy 4S2 i Goodyear 4Seaons G3 i to też przez opinie osób które znam osobiście i bardzo je chwalą a nie tylko przez testy z neta . Moment i moc duże wiec opony powinieneś mieć na równie wysokim poziomie .
 
@JNC_946 potwierdzam. U mnie bardzo podobnie. Nawet na bocznych osnieżonych.drogach dawały radę, a przede wszystkim są przewidywalne. Mówię oczywiście o "Quatracu", a nie starym Quatracu 5 czy Quatracu Pro. To są różne opony patrząc na bieżnik
Tak rożne , te Quatrac 5 były lepsze od pro na śniegu i nie znikał bieżnik tak szybko jak znika w PRO.

Jest film na YT jak bieżnik się rozsypał w relatywnie słabej Mazdzi 3


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Hlava Tak, nie są to pro tylko zwykłe Quatrac. Bieżnik V-kształtny
Ośnieżone drogi gminne i powiatowe pokonywane były bez stresu.

Ale i również na drugim aucie FWD z tylko ABS bez esp, kontroli trakcji nowo zakupione Klebery Krisalp HP3 dawały radę.
I nie zauważyłem tak jak @SaNIB 96 jakiegoś spadku przyczepności na mokrym. 🤷‍♂️
 
@DaroZS ja kilka lat temu miałem Lagunę 20 dci i niestety ten samochód bardzo niszczy przednie opony . Letnie Michały starczały mi na 60 tys a zimowe Alpin 4 prawie ich nie ruszyła przez 3 zimy . Na Twoim miejscu brał bym opony charakteryzujące się większymi przebiegami . Test Auto Bild pokazuje jakie przebiegi można osiągnąć na testowanych oponach i wyniki naprawdę mogą zdziwić .
Ja mam teraz Alpin 6 i silnik 300 km a po dwóch sezonach bieżnik jest ciut niżej niz 7 mm . Ale opona ma jedna z twardszych mieszanek .
 
Back
Top