• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Optymalna lepkosc a zmienne fazy rozrządu

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Takie moje przemyślenia, odniosłem wrażenie że do takich silników częściej są zalecane oleje klasy lepkości 0W20 (przykład toyoty 1.6 vvti). I tutaj pytanie, czy to owa konstrukcja silnika wymusza stosowanie takiego oleju, czy jest to bardziej trend eco? Co myślicie?
 
Zmienne fazy rozrządu były kiedy nie było olejów 0w20.
 
Tematyka chyba już poruszana w tym wątku
 
W sumie racja, już ze 30 lat je produkują, jakoś zasugerowałem się mocno toyotą.
 
Takie moje przemyślenia, odniosłem wrażenie że do takich silników częściej są zalecane oleje klasy lepkości 0W20 (przykład toyoty 1.6 vvti). I tutaj pytanie, czy to owa konstrukcja silnika wymusza stosowanie takiego oleju, czy jest to bardziej trend eco? Co myślicie?
Może opiszę swoje doświadczenia z stosowaniem oleju 0W20 i 5W30.
Mitsubishi ASX 1,6 Pb MIVEC z 2019r silnik z zmiennymi fazami rozrządu
zalany fabrycznie olejem 0W20 > po przejechaniu ok.10 km i postoju ok 1 godz. miałem przypadki ,że nie chciał zapalić za pierwszym razem zwłaszcza latem co było irytujące.
Przebieg samochodu 4000km wymiana oleju na 5W30.
Po wymianie oleju na 5W30 nigdy nie doświadczyłem takiego zjawiska choć temp. powietrza wynosiła niekiedy +32*C i tak jest do dziś.
 
A może to była wina paliwa, a nie samego oleju? Ja na razie jestem na 0w20 i podobnych "przygód nie miałem", choć przyznam że mentalnie trudno mi się ciągle przyzwyczaić do 0w20. Z drugiej strony zobaczyłem jak stabilny termicznie przy wysokich temperaturach może być 0w20, to przestałem się bać tej lepkości.

 
W mojej Hondzie hrv olej mocno walił benzyną. Mimo że trasy po kilkaset kilometrów robię .

Przy ostatniej wymianie oleju dolalem AR 9100 , okej szybciej robił się " brudny' brązowy , a po 6 tys km nie poczułem zapachu benzyny .
Pierścienie tłokowe są bardzo cienkie w tych nowoczesnych samochodach , uszczelniający 0.7 mm , zgarniające 1,2 mm - 1,5 mm.
Ciasne są też rowki i tak sądzę , że nie wielką ilość zanieczyszczeń w rowkach sprawia , że pierścienie nie pracują optymalnie , a wtedy benzyna ma się gdzie przedostać.
Jak koledzy potwierdzają AR 9100 ma właściwości myjące.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Kontynuacja z tematu Kliknij

Ze względu na KZFR 0W40 może mieć sens. Przynajmniej tak mi się wydaje. Za nisko z lepkością bym w tym silniku nie schodził i jak W30 to jakieś ok 12 lepkość przy 100 stopniach. Ten silnik dobrze sprawował się na Motulu X-cess 5W40 (przyjemniejsza praca niż na "dedykowanych" Elfach) ale wtedy to był inny olej oparty na IV grupie.
 
Last edited by a moderator:
Na 5W30 śmigało auto mojego kumpla przez pierwsze 150 tysięcy. Dokładnie K4M 110KM. Przebieg potwierdzony w 1000%.

Tam nie ma znaczenia, czy 0W40, czy 5W40, bo ile mu to da różnicy? Koło Zmiennych Faz jest łopatologiczne. Sam specjalnej różnicy między 0W40, a 10W40 nie widziałem. Pompa i KZFR są tak, a nie inaczej zaprojektowane, że w całym zakresie dopuszczalnej lepkości mają pracować bez zmian.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
KZFR albo działa, albo nie. Tam nie ocenisz "stanu". Druga sprawa, ze olejem jego żywotności nie wydłużysz. To jest konstrukcja prosta, jak budowa cepa. Powyżej 3750rpm zmienia się nastaw i tyle. To działa w trybie 0/1. Żadnej filozofii. To nie Vanos, czy Valvematic. Nawet jego uszkodzenie, nie prowadzi do zerwania rozrządu. Silnik klepie, jak Diesel, to zmienia się KZFR za 340zl oryginał Aisin i jedziesz dalej.

W K4M awaria KZFR objawia się pracą silnika jak Diesel NA ZIMNO po odpaleniu.

W FR4 na rozgrzanym silniku.

Tyle.

Nie ma żadnego znaczenia, czy będzie tam 0W30, 0W40, czy 5W40.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Zielony34 Przejechałem autem z KZFR prawie 150 tys. i mam na ten temat odmienne zdanie.
 
Last edited by a moderator:
Możesz mieć odmienne zdanie, ale fakty są faktami.



Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Dokładnie jak napisałeś trzymajmy się faktów bo na razie snujesz teorie. Proszę moderatora o wykasowanie wszystkich wpisów dotyczących KZFR.
 
Sam zacząłeś dziwne teorie o wyższości 0 nad 5 ze względu na KZFR. Popularny mit... Zacznij kierować się faktami, nie mitami. Lepiej niech to zostanie faktycznie skasowane, bo szkoda, żeby osoba handlujaca olejami takie rzeczy wypisywała.

Ty jak nie masz argumentów, to zawsze przywołujesz różne, dziwne dowody. Może jeszcze napiszesz coś o opinii 50 mechaników i 100 użytkowników?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top