• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen MaxExpert C3 5w40+ AR9100 Fiat Bravo 1.4 T-Jet LPG, 9287km

suchy89

Użytkownik
Samochód
Dacia Sandero III TCe 100 ECO-G
Witam, wrzucam kolejną analizę oleju z mojego samochodu Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120KM z LPG.Link do poprzedniej
Próbka pobrana po 9287km. Podobnie jak poprzednio większość przebiegu to krótkie trasy <25km. plus sporo krótkich odcinków po mieście ale doszło kilka dłuższych tras w tym jedna prawie 1000km w ciągu jednego dnia. Do czasu pobrania próbki dolałem jakieś 0,5l tego samego oleju bez dodatku AR9100. Po pobraniu próbki na tym oleju zrobiłem jeszcze 1300km i wczoraj go wymieniłem z powodu długiego oczekiwania na wyniki analizy, przy wymianie pierwszy raz odkąd mam ten samochód filtr oleju był lekko skręcony, nie wiem czy to kwestia kiepskiej jakości/wady filtra czy tego że 10 tys km to granica pojemności tego filtra bo było w nim sporo nagaru i ciśnienie zaczęło go zgniatać( Pierwszy raz wymieniłem olej powyżej przebiegu 10tys w tym samochodzie). Co do samej analizy to na moje oko Orlen wypadł bardzo podobnie do Ravenola i w moim wypadku nie ma sensu do niego dopłacać. Teraz zalałem PMO 5w40 Extreme bez żadnych dodatków którego miałem kupionego już wcześniej, też zamierzam wykonać jego analizę po podobnym przebiegu żeby mieć porównanie jak wypadnie olej bez AR9100, potem pewnie wrócę do Orlena którego kupuję za punkty, z dodatkiem AR9100.
Analiza.png

filtr.jpg
 
Lepkość utrzymał👍
 
Poprzednio był zalany jakiś full saps? Sporo cynku jak na C3.
 
Pozostałość po Ravenolu VST
 
Ciemna masa ze mnie, nie zauważyłem linku do poprzedniej analizy.
 
Back
Top